دانلود و خرید کتاب عقاید توصیفی؛ جلد سوم روح‌الله بهشتی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عقاید توصیفی؛ جلد سوم اثر روح‌الله بهشتی‌پور

کتاب عقاید توصیفی؛ جلد سوم

انتشارات:مرکز نشر هاجر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عقاید توصیفی؛ جلد سوم

کتاب حاضر جلد سوم از مجموعه عقاید توصیفی به قلم روح‌الله بهشتی‌پور است که در مرکز نشر هاجر به چاپ رسیده است.

حوزه‌های علمیه شیعه، وارث میراث ماندگار علوم و معارف اهل‌بیت (ع) و پاسدار حریم و کیان شریعت و عقاید اسلامی‌اند. این رسالت خطیر، مسؤولیت عالمان دین‌باور را در عرصه تعلیم و تربیت، چند برابر کرده است. دغدغه‌های همیشگی عالمان متعهّد و طلاب و فضلای دلسوز نسبت به اصلاح و غنابخشی کمّی و کیفی شیوه‌ها، متون و الگوهای آموزشی، در راستای بالندگی، پویایی و کارآمدی نظام آموزشی حوزه، ضرورت بازنگری و اصلاح و تدوین متون بدیع و کارآمد را مورد تأکید قرار می‌دهد.

منزلت و رفعت جایگاه متون درسی در حوزه‌ها و بهره‌مندی از تراث گران‌سنگ و ذخایر ارزشمند متون قویم، از صلحای سلف و وزانت و اعتبار مؤلفان آنها ایجاب می‌کند که در اصلاح و تدوین متون درسی، اهتمام و دقت و تأمل شایسته مبذول شود. همچنین دگرگونی و تحول در گرایش‌ها، نیازها، انتظارات، شیوه‌ها و الگوهای تعلیم و تربیت، مسؤولیت متولیان و متصدیان امر آموزش وپژوهش و برنامه‌ریزی درسی را در حوزه افزون می‌سازد تا به صورت مستمر با ارائه روش‌ها و قالب‌های بدیع و با ارتقای محتوا به اصلاح و تدوین متون درسی، همّت گمارند.

ازاین‌رو مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس ضرورت‌ها و نیازهای یاد شده، به اصلاح و تدوین متون درسی اقدام و ده‌ها جلد کتاب درسی را طراحی، تدوین و منتشر کرده است. در این فرایند سعی شده که با حفظ اصالت و غنای محتوایی گنجینه‌های ارزشمند بر جای مانده از عالمان گذشته، با کاربست تکنولوژی آموزشی و مراعات اصول، معیارها و الگوهای جدید، متونی متناسب با اهداف خود، در چارچوب برنامه‌ها و سرفصل‌های مصوب و سطح علمی و انتظارات فراگیران ارائه کند.

درباره کتاب عقاید توصیفی جلد سوم

یکی از مهم‌ترین مسائل مورد تاکید ادیان، آگاهی بخشی نسبت به مساله آخرت بوده است. اهمیت این مساله بدان جهت است که توجه به این مساله در رشد و شکوفایی استعدادهای انسانی تاثیر مستقیم دارد. تمدن اسلامی نیز بدون حضور این رکن مهم قابل تصور نیست. با چنین اهمیتی، اما آگاهی بخشی متولیان فرهنگی کشور، نسبت به این مسالهٔ مهم به اندازهٔ هیچ است. افزون بر این که مساله یقین به آخرت، در کارنامه عملکردی آنان نیز بازتابی ندارد. آغاز و راس انحطاط از دعوت انبیای الهی نیز همین نقطه بوده است. تا جایی که این مساله سنجهٔ صداقت جامعه اسلامی نسبت به آموزه های وحیانی است.

از همین رو و در راستای آموزش، ترویج و صیانت از این مسالهٔ مهم، کتاب پیش رو به سفارش اداره کل برنامه ریزی و تدوین متون تحصیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و بر اساس استانداردهای مصوب آموزشی آن مجموعه، و بر اساس سرفصل های مصوب آن اداره کل تدوین یافته است.

خواندن مجموعه کتاب عقاید توصیفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان، علاقه‌مندان و طلاب علوم دینی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب عقاید توصیفی جلد سوم

مهم‌ترین خبر انبیا برای بشر، خبر از معاد و سرای آخرت بوده و در اهمیت آن همین بس که خداوند در قرآن، بیش از هزار آیه را به این اصل دینی اختصاص داده است. آنچه در قرآن مطرح می‌شود بحث ایمان به معاد است. وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ (نساء: ۱۶۲)؛ به همین دلیل است که رسول خدا، ایمان به معاد را شرط اساسی ایمان دانسته‌اند: «لایومنُ عبدٌ حتی یومنَ بِالبَعثِ بَعدَ المَوتِ»؛ «مؤمن به کسی گفته می‌شود که به برانگیخته شدن پس از مرگ ایمان بیاورد».

حتی در برخی آیات، ایمان به معاد در کنار ایمان به خدا آمده است. این نکته اولاً بدان معناست که ایمان به معاد و خدا از یکدیگر انفکاک‌ناپذیرند؛ ثانیاً اعتقاد اجمالی نسبت به آن کفایت نمی‌کند. در واقع همان‌گونه که درباره معرفت خدا، به شناخت تفصیلی فرا خوانده شده‌ایم، در مورد معاد نیز باید آگاهی خود را بسط دهیم. رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «ان الله یبغض کلّ عالم بالدنیا جاهل بالاخره»؛ «خداوند کسی را که در مسائل مربوط به دنیا دانا، و در مسائل مربوط به آخرت نادان است، دشمن می‌دارد».

باید توجه داشت که با اعتقاد به معاد است که شریعت الهی و تمام بشارت‌ها و انذارها معنا پیدا می‌کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان