دانلود و خرید کتاب A Trip to The Prohibited Zone هدایت‌الله بهبودی ترجمه عبدالباسط سعیدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب A Trip to The Prohibited Zone اثر هدایت‌الله بهبودی

کتاب A Trip to The Prohibited Zone

معرفی کتاب A Trip to The Prohibited Zone

کتاب A Trip to The Prohibited Zone داستانی از هدایت الله بهبودی با ترجمه عبدالباسط سعیدیان درباره جنگ میان ایران و عراق است. آنچه این کتاب را از سایر کتاب‌های دیگری که درباره این موضوع نوشته شده‌اند، متمایز می‌کند، زاویه دید و راوی آن است: این داستان از زبان یک سرباز عراقی روایت می‌شود. 

درباره کتاب A Trip to The Prohibited Zone

کتاب‌های بسیاری هستند که درباره‌ جنگ تحمیلی ایران و عراق نوشته شده‌اند. بسیاری از این کتابها یا داستان‌هایی با محوریت جنگ و ادبیات پایداری هستند و یا به بیان خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان و شهدا می‌پردازند. دسته‌ای از کتاب‌ها نیز در نکوهش جنگ نوشته شده‌اند و یا روایتگر زمانی از تاریخند که جنگ در آن اتفاق افتاده است.

اهداف این کتاب‌ها روشن است: نشان دادن چهره کثیف جنگ و رشادت و دلاوری‌هایی که افراد درگیر در جنگ باید از خود نشان دهند تا پای دشمن را از خاک کشور، ببرند. اما در یک جنگ، دو کشور درگیر هستند و جنگ برای هر دو طرف درگیر قضیه سخت و نابودگر است. 

هدایت‌الله بهبودی در کتاب A Trip To The Prohibited Zone از زاویه جدیدی به موضوع جنگ نگاه کرده است. این کتاب یازده یادداشت و خاطره را دربر دارد که درباره جنگ هستند و از زبان سرباز عراقی روایت می‌شوند. 

ماجرای این کتاب ماجرای رزمنده‌ای است که دور از چشم دشمن، موفق شده تا به درون قرارگاه عراقی‌ها رخنه کند و از ماموریت‌های پنهانی آنان آگاه شود. او شاهد گفتگوهای سرباز عراقی است که رشادت‌های جوانان ایرانی را بازگو می‌کند و برخی از صحنه‌هایی را که به چشم دیده است، برابر با واقعه کربلا می‌داند.

سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره این کتاب اینطور نوشته است: «این یکی از زیباترین و قوی‌ترین یادداشت‌های جنگ است. متن و ترجمه هر دو قوی است. این سند مکمل سندهایی است که از نوک قلم بسیجیان روشن دل و باصفا و مظلوم و شجاع ما به یادگار مانده است.»

این کتاب ترجمه ای است از کتاب مدال و مرخصی و نسخه صوتی این اثر را هم می‌توانید از طاقچه دریافت کنید و بشنوید.

So far, many books have been published on war memoirs, but the book "A Trip to the Prohibited Zone" has changed the picture of the Iran-Iraq war by changing the view angle.

کتاب A Trip to The Prohibited Zone را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به داستان‌هایی با موضوع دفاع مقدس و جنگ علاقه دارید و به زبان انگلیسی تسلط دارید، خواندن کتاب A Trip to The Prohibited Zone را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره‌ هدایت‌ الله بهبودی

هدایت‌ الله بهبودی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۳۹ در تبریز چشم به جهان گشود و در سال ۱۳۴۳ همراه خانواده از تبریز به تهران آمد. وی در سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی در رشته تاریخ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. با آغاز جنگ تحمیلی بهبودی در مقام خبرنگار به فعالیت پرداخت. فعالیت‌های او در زمینه خبرنگاری، سردبیری و کار در روزنامه و عموما با موضوعات جنگ و جبهه است. 

هدایت الله بهبودی همچنین کتاب‌های بسیاری هم تالیف کرده که از میان آن‌ها می‌توان به سفر به قله‌ها، خرمشهر کو جهان آرا، خرمشهر خانه رو به آفتاب و سفر به حلبچه را نام برد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

حجم

۳۷۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان