دانلود و خرید کتاب رفلکس وحید نظربیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رفلکس اثر وحید نظربیگی

کتاب رفلکس

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رفلکس

کتاب رفلکس نوشته وحید نظربیگی است.نمایشنامه رفلکس به همت نشرروزنه کار منتشر شده است. وحید نظربیگی نمایشنامه نویس و مترجم توانا در این کتاب روایتی پیچیده را مطرح می‌کند که در آن حقیقت به هم می‌ریزد. 

درباره کتاب رفلکس

 رفلکس بازتاب و پژواکی است که تمام هستی در غایت آن معنا پیدا می‌کند. تمام دیالکتیک (هگل) به وحدت می‌رسد، در جایی که تضادها بهم می‌رسند و انعکاس همدیگر می‌شوند. شب انعکاس روز است زمانی که شب در روز می‌شکند و گرگ و میش صبحگاه و شام گاه پدید می‌آید. سیاهی انعکاس سفیدی و سفیدی انعکاس سیاهی است . تضاد از برخورد دو نیروی مخالف ایجاد می‌شود.

زن- مرد، روز-شب، سیاه- سفید، اما در حد فاصل بین شب و روز، سیاه و سفید، زن و مرد چه چیزی نهفته است؟ فردیت، فردیت یعنی انعکاس دامنه‌دار میان ضدیت در شکلی درهم تنیده، زیبا و پیچیده در قالب رفلکس.

مردی پشت در اتاق عمل منتظر ایستاده است که فرزندش به دنیا بیاید. دکتر به او خبر تولد را می‌دهد و از اون می‌خواهد که بهتر است برای همسر و فرزندش گل بیاورد. مرد می‌گوید که دوستش قرار بوده که گل باخود بیاورد و در راه است، دکتر می‌رود مرد ۲میرسد با دسته گلی بزرگ در دست، مرد ۲ نیز ادعا می‌کند که این گل را برای همسر و فرزندش آورده است و زن او نیز در اتاق عمل است واین آغاز ماجراست.

در آن طرف در، زنی بر روی تخت دراز کشیده است که به سختی و با صندلیِ چرخدار قادر به حرکت است. مرد۳ که گویی شوهرش است از او مراقبت می‌کند. زن با وجود جسم ناتوانش اصرار به بچه‌دار شدن می‌کند. اما مرد۳ مقاومت می‌کند. بعد از چندی مرد۴ از ناکجا آباد وارد می‌شود. مرد۳ و زن ادعا می‌کنند که او پسرشان است و مرد۴ مقاومت می‌کند. در نهایت مرد۴ مجاب می‌شود که فرزند آنهاست اما به محض ثبات موقعیت، دو مرد پشت در اتاق عمل، با یک دسته گل وارد می‌شوند و هر دو ادعا می‌کنند که زن، همسر آنها است و مرد۴ نیز فرزند آنها، داستان و کشمکش ادامه دارد تا اینکه کاراکترها سرمیز قمار می‌نشینند و روابط و جنسیت خود را به دست تاس می‌سپارند. یک شب مردی شوهر می‌شود، دیگری فرزند پسر و یکی فرزند دختر، و دو تن دیگر هم عمو یا خاله خانواده می‌شوند. این سیکل سرگیجه آور ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت مردان تکثیر می‌شوند و چندین وچند مرد با شکل و لباس یکسان پشت در اتاق عمل منتظر تولد و ورود به دنیای مادی مجهول و پر از تناقض هستند

خواندن کتاب رفلکس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۳۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۶۶۰
تومان