دانلود و خرید کتاب امثال و حکم مثنوی (جلد اول) ناهید عبقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امثال و حکم مثنوی (جلد اول) اثر ناهید عبقری

کتاب امثال و حکم مثنوی (جلد اول)

معرفی کتاب امثال و حکم مثنوی (جلد اول)

کتاب حاضر جلد اول از مجموعه امثال و حکم مثنوی است که به همت ناهید عبقری در انتشارات بانگ نی به چاپ رسیده است.

 درباره مجموعه امثال و حکم مثنوی

زبان و ادبیات در سرزمین ما به برکت بستر فرهنگی غنی و تمدنی باستانی پربار و درخشان بوده است. این ادبیات نشانگر و نماد هویت ملی، تاریخی، دینی و سیاسی و اجتماعی ما است. بخش زیادی از این ادبیات را ادبیات عامه، ادبیات شفاهی یا فولکلور تشکیل داده که سهم بزرگی در پرورش جهان‌بینی ما در طول تاریخ داشته است.

 این ادبیات غنی در خود، مجموعه‌ای از باورها، اعتقادات و آداب و رسوم را دارد و نشانه‌ای از ذوق و قریحه و تفکر ایرانی است. بزرگان ادب فارسی نیز از این دریای ادب در طول تاریخ بهره‌ها برده و بسیاری از این روایات و حکایات و سخنان موزون را در آثار خود برای تعلیم و تربیت به کار گرفته‌اند. یکی از این بزرگان مولانا جالا‌الدین بلخی، مولوی بزرگ است که در مثنوی خود که کتابی تعلیمی و عرفانی است، این ظرایف و لطایف را به کار گرفته و با کلام سحرانگیزش منتقل نموده است.

 این مجموعه همان‌گونه که از نامش برمی‌آید شامل مثل‌ها، سخنان حکیمانه، احادیث و اخبار و روایات متعددی است که در مثنوی به آنها اشاره شده است. همچنین دربردارنده آیات شریفی از قرآن کریم است که بعضی از ابیات مثنوی ناظر به آنها بوده است. 

 خواندن مجموعه امثال و حکم مثنوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به ادبیات تعلیمی، دوست‌داران مثنوی معنوی و به طور کلی پژوهشگران ادبیات را به خواندن این مجموعه دعوت می‌کنیم.


نظرات کاربران

ali sh
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

اگر دنبال یک شرح خوب و روان برای مثنوی هستید کتاب های خانم ناهید عبقری بهترین گزینه است و قیمت مناسب دارند البته نسخه دیجیتالی ش اگر هم پول دارید نسخه چاپی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

حجم

۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
۱۲,۲۵۰
۵۰%
تومان