دانلود و خرید کتاب رازهای تاج محل دوروتی هوبلر ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رازهای تاج محل

رازهای تاج محل نوشته دوروتی هوبلر و توماس هوبلر از مجموعه کتاب‌های به سوی موفقیت نشر طاهریان است. مطالعه‌ درباره چند و چون ساخته شدن مکان‌های اسرارآمیز و رازهایی که درباره آن‌ها وجود دارد، مورد علاقه خیلی از کتاب‌خوانان به‌ویژه نوجوانان و جوانان است. این دسته از کتاب‌های مجموعه‌ «به سوی موفقیت» با نگاهی داستان‌گونه، بیانی روان و شیرین، همراه با اطلاعاتی دقیق، برای نوجوانان و جوانان تألیف شده‌ است و به آنها اطلاعاتی مفید درباره مکان‌های معروف جهان و چگونگی ساخته شدن آنها می‌دهد. تصاویر ساده و دلنشین این کتاب‌ها، بر جذابیت آن‌ها افزوده‌است. 

 درباره کتاب رازهای تاج محل

هر ساله بیش از دو میلیون بازدید کننده وارد شهر آگرای، هند می‌شوند. برخی، از آن سوی جهان برای دیدن یکی از مشهورترین ساختمانهای جهان آمده‌اند که تاج‌محل نام دارد.

گنبد مرمری سفید آن زیر نور خورشید می‌درخشد و هنگام تابش ماه برق می‌زند. بسیاری معتقدند که این بنا زیباترین ساختمان جهان است.

تاج‌محل تنها نیست، این بنا شامل مجموعه‌ای از ساختمانها و باغها است که چهل و دو هکتار وسعت دارد. این بنا در ساحل رودخانه یامونا، رودخانه اصلی شمال هند قرار دارد.

افرادی که چیزی درباره تاج‌محل نمی‌دانند ممکن است فکر کنند این بنا یک کاخ است؛ اما در واقع این بنا برای زندگی مردم ساخته نشده بلکه تاج، مقبره‌ای است که در آن اجساد حاکمی به نام شاه جهان و همسرش ممتاز محل دفن شده است. نام تاج‌محل فرم کوتاه شده‌ای از نام آنها است.

کتاب رازهای تاج محل شما را با این بنای زیبا و ماندگار بیشتر آشنا می‌کند.

 بخشی از کتاب رازهای تاج‌ محل

شاه جهان می‌خواست مقبره محبوبش مشرف به رودخانه یامونا باشد. صاحب زمین، آن را به صورت رایگان به شاه جهان پیشنهاد کرد؛ اما در عوض، شاه به او قصری داد.

حتی قبل از اتمام نقشه‌های ساختمان، کار شروع شد. آب قسمت مهمی از ساختار مقبره خواهد بود که کانال‌ها و فواره‌های زیادی در آن وجود دارد.

ساختمان در کنار یک رودخانه مشکلاتی را به همراه داشت. در بخشی از سال، هند دارای فصلی از باران‌های شدید است که موسوم به موسمی است. ساختمان مقبره باید در برابر طغیان محافظت می‌شد. همچنین باید از فرو رفتن آن در زمین نرم جلوگیری می‌شد.

صدها کارگر شروع به ایجاد یک زیرسازی عظیم کردند. شاه جهان می‌خواست در اسرع وقت این کار تمام شود؛ بنابراین آنها حتی در گرم‌ترین زمان سال کار می‌کردند. گاهی اوقات دما به ۱۱۰ درجه فارنهایت می‌رسید.

لوله‌ها و کانال‌های زهکشی نصب شد. آنها در سنگ و ملات محصور شده بودند. سپس کل پایه را با سنگ پر کردند تا آن را به سطح زمین برسانند.

معماران هم طراحی مقبره را شروع کردند. شاه جهان از سرتاسر آسیا هنرمندان و سازندگان چیره‌دستی را به خدمت گرفت؛ که از جمله می‌توان به دو معمار ایرانی احمد و حمید لاهوری اشاره کرد. شاه جهان خودش به معماری علاقه داشت و احتمالاً بر کل پروژه نظارت می‌کرد.

تاج‌محل یک ساختمان معمولی نیست و شاه جهان باید در ساخت آن بسیار صبور باشد. بیش از بیست هزار کارگر و صنعتگر نزدیک به بیست و دو سال در این بنای یادبود کار کردند. بیشتر آنها هندو بودند. آنها به مکانی برای زندگی نیاز داشتند و در جنوب محل ساخت و ساز شهری برای آنها ساخته شد که به نام ممتاز، نام‌گذاری شد.

نظرات کاربران

ن
۱۴۰۰/۰۶/۲۰

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان