دانلود و خرید کتاب مادر سالم، کودک سالم صدیقه اخوان کرباسی

معرفی کتاب مادر سالم، کودک سالم

کتاب مادر سالم، کودک سالم کتابی است که به تمام سوالات رایج والدین در مورد سلامت دوران بارداری و نیز کودکی از قبیل؛ نیازهای تغذیه، رشد قدی و وزنی، بهداشت دهان و دندان، شناخت بیماری‌های شایع کودکان و راه‌های مقابله با آن‌ها پاسخ می‌دهد. 

این کتاب اثری از دکتر صدیقه اخوان کرباسی، دکتر رضا بیدکی، دکتر احمد حائریان اردکانی، دکتر راضیه فلاح، دکتر مهران کریمی و دکتر مهدیه مجیبیان است و در انتشارات آثار سبحان به چاپ رسیده است. 

درباره کتاب مادر سالم، کودک سالم

تربیت فرزندانی سالم و سلامت، یکی از دغدغه‌هایی است که والدین در طول زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که والدین بتوانند برای پاسخ دادن به پرسش‌های خودشان، به سراغ منابع معتبر بروند و پاسخ سوالاتشان را از طریق علم روز دنیا به دست بیاورند. 

کتاب مادر سالم، کودک سالم یکی از این منابع است که به والدین کمک می‌کند تا سوالاتشان را پاسخ دهند و هر آنچه را که لازم است برای سلامتی فرزندان خود انجام دهند، بیاموزند. اما چرا اینکار اهمیت دارد؟ نباید فراموش کرد که کودکان از همان دوران جنینی در حال رشد و نمو هستند و این رشد با سرعت زیادی تا دوران نوجوانی و بلوغ آن‌ها ادامه پیدا می‌کند. بنابراین، مادر در همان ابتدای کار، باید بتواند سلامت خود را تامین کند و هر دو والد، برای حفظ آرامش مادر بکوشند تا تاثیرات منفی نتواند جنین را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

نویسندگان این کتاب به تمام سوالات رایج والدین در مورد سلامت دوران بارداری و نیز کودکی از قبیل؛ نیازهای تغذیه، رشد قدی و وزنی، بهداشت دهان و دندان، شناخت بیماری‌های شایع کودکان و راه‌های مقابله با آن‌ها پاسخ می‌دهد. همچنین در انتهای کتاب نیز می‌توانید فهرستی از منابع را ببینید.

کتاب مادر سالم، کودک سالم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب مادر سالم، کودک سالم را به تمام خانواده‌هایی که قصد بارداری دارند، و همچنین والدینی که به سلامت فرزندان خود اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مادر سالم، کودک سالم

اختلالات یادگیری

اختلال یادگیری چگونه مشخص میگردد؟

بصورت اختلال در عملكرد تحصیلی در زمینه‌های خواندن، نوشتن، ریاضیات یا بیان نوشتاری است. این كودكان از نظر توانایی‌های خواندن (شناخت حروف، تركیب حروف، روان خوانی و درک مطلب) و یا توانایی‌های نوشتن (دست خط، كپی كردن، دیكته نویسی) مشكلات قابل توجهی دارند. در زمینه مهارت‌های ریاضی (شناخت شكل نوشتاری اعداد، ارزش اعداد، درک یا انجام عملیات ریاضی و. . .) و یا در بیان مطالب و مقصود خود از طریق نوشتار (جمله نویسی، انشاء و یا پاسخ دهی كتبی سایر دروس) دچار مشكل هستند. 

شیوع اختلال یادگیری چقدر است؟

شیوع اختلال یادگیری دو تا ده درصد است. 

چه عواملی زمینه‌ساز این اختلال هستند؟

فقدان دقت و توجه كافی، جنب و جوش بیش از حد، فقدان هماهنگی لازم در حركات، دقت بیش از حد به جزئی از كل، عدم تثبیت و یا تاخیر در تثبیت برتری طرفی، تاخیر در رشد خصوصا در مهارت‌های گفتاری، وجود ضایعات خفیف مغزی، ارث، عدم تعادل هورمونی از عوامل زمینه‌ساز این اختلال هستند. 

درمان چگونه است؟

روشهای مختلفی برای باز پروری و آموزش كودكان با این اختلال وجود دارد. روش‌هایی مانند روش ادراكی- حركتی كه در آن به بازپروری روند مراحل رشدی از طریق روشهای آموزشی – روانی میپردازد. روش چند حسی كه در آن با استفاده از حواس مختلف این كودكان، توازن و تعادلی برای استفاده از حس بینایی، شنوایی و لامسه را در نظر میگیرد (برای یادگیری از مجموعه حواس استفاده میشود). روش ساماندهی اعصاب كه در آن با تمرینهای مختلفی مثل تاكید بر خزیدن، چهار دست وپا رفتن و حركت تقاطعی دست و پا و ...) نظم رشد سیستم اعصاب مركزی (از مرحله قبل از مرحله رشد نیافته) دوباره بازسازی میكند تا تاخیر مرحله رشد نیافته را جبران نماید.

فهرست 

  • مقدمه 
  • چاقی در کودکان 
  • کوتاه قدی در کودکان
  • عفونت گوش چیست و چرا رخ می‌دهد؟
  • حوادث در اطفان و راه‌ پیشگیری از آن‌ها
  • روانپزشکی نوین در خدمت کودک
  • تشنج و صرع
  • سلامت دوران بارداری
  • سلامت دهان و دندان در کودکان 
  • منابع
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان