دانلود و خرید کتاب اصول شرح حال گیری و معاینه بالینی کودکان مهران کریمی
کتاب اصول شرح حال گیری و معاینه بالینی کودکان اثر مهران کریمی

کتاب اصول شرح حال گیری و معاینه بالینی کودکان

معرفی کتاب اصول شرح حال گیری و معاینه بالینی کودکان

کتاب اصول شرح حال گیری و معاینه بالینی کودکان نوشته مهران کریمی و دیگران است. این کتاب را انتشارات آثار سبحان برای دانشجویان پزشکی منتشر کرده است. انتشارات آثار سبحان در سال ۱۳۸۵ با مدیریت مرتضی جعفری‌پور در زمینه نشر کتب علوم پزشکی فعالیتش را آغاز کرده است. این نشر کتاب‌های مهمی در زمینه پزشکی و علوم پایه، پزشکی بالینی، دندان‌پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری، روان‌پزشکی، داروشناسی و طب سنتی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب اصول شرح حال گیری و معاینه بالینی کودکان

پیشرفت‌های چشمگیر فناوری در عرصه پزشكی به طور قابل توجهی در فرآیندهای تشخیصی سودمند بوده‌اند اما همچنان گرفتن شرح حال دقیق و معاینه بالینی به عنوان مهم‌ترین ابزار برای پزشكان مطرح است. پزشک لازم است یک معاینه بالینی نسبتا كامل را بدون در نظر گرفتن علت ویزیت، برای هر بیمار انجام دهد. موارد پزشكی بسیاری بازگو شده كه در آنها معاینه بالینی یافته‌هایی را آشكار كرده كه به شكایت اصلی بیمار مرتبط نبوده و از طرفی نگرانی عمده بیمار نیز نبوده است. در مواردی معاینه محدود یا ناكافی ممكن است سبب عدم تشخیص یک مورد قابل توجه، یک توده و یا یک مورد تهدید كننده حیات شود. این كتاب برای دانشجویان پزشكی تهیه شده است و حاوی نكات كلیدی در رابطه با شرح حالگیری و انجام معاینه بالینی در كودكان با سنین مختلف است. در این كتاب سعی شده با آوردن تصاویر گویا و متعدد، روش معاینه صحیح به دانشجویان پزشكی آموزش داده شود.

خواندن کتاب اصول شرح حال گیری و معاینه بالینی کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول شرح حال گیری و معاینه بالینی کودکان

علت ویزیت بیمار باید همیشه به طور واضح برای والدین بیمار و یا کودکان با سن بالاتر بیان شود. باید توجه داشت که کلمات معانی مختلفی را برای اقوام مختلف دارند و لازم است گیرنده شرح حال مطمئن شود بیمار و یا والدین درک درستی از کلمات و جملاتی که شما به کار می‌برید دارند. برای مثال در مورد کلماتی مانند اسهال، یبوست، تب، تشنج و یا حتی تعداد فرزندان این مشکل وجود دارد. گاهی گوینده شرح حال از روی عمد به شما اطلاعات غلطی در مورد بیماری فرزندشان می‌دهند. برای مثال والدینی که کودک خود را مورد "کودک آزاری" قرار داده و صدمه‌ای به وی وارد نموده‌اند، اظهار بی‌اطلاعی از وقایع پیش آمده می‌کنند. ممکن است پزشک با مشاهده کبودی در مناطق غیرمعمول، شکستگی‌های متعدد و یا آثار سوختگی روی بدن به بروز کودک آزاری شک کند. مثال دیگر در مورد والدینی است که تجربه قبلی ناگواری از بیماری فرزندشان دارند. این والدین غالباً در گفتن علائم بیماری فرزندشان بزرگنمایی می‌نمایند. مثلاً مادری که فرزندش سابقه تب همراه با تشنج داشته از بروز تب مختصر در فرزندش هراس داشته و در صورت بروز تب مختصر، آن را بیش از اندازه بزرگ جلوه میدهد. نحوه گرفتن شرح حال و نیز معاینه بالینی بستگی به سن شیرخوار دارد.

يك شرح حال جامع بايد جزئياتی در رابطه با دوره قبل از تولد، حول تولد و پس از تولد را شامل شود. شرح حال قبل از تولد بايد مسائلی كه بر سلامتی مادر تاثير گذار است را در بر بگيرد (مثل سيگار كشيدن، مصرف ويتامين قبل از زايمان، مصرف داروهای مخدر، مصرف الكل، ديابت، سرخجه و بيماريهای منتقله از راه جنسی)

نظرات کاربران

کاربر ۴۳۵۲۸۴۳
۱۴۰۱/۰۱/۲۲

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۲۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان