دانلود و خرید کتاب تئوری معماری پست مدرن (۱۹۹۵-۱۹۶۵)؛ جلد اول کیت نزبیت ترجمه پویان روحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تئوری معماری پست مدرن (۱۹۹۵-۱۹۶۵)؛ جلد اول اثر کیت نزبیت

کتاب تئوری معماری پست مدرن (۱۹۹۵-۱۹۶۵)؛ جلد اول

معرفی کتاب تئوری معماری پست مدرن (۱۹۹۵-۱۹۶۵)؛ جلد اول

کتاب تـئوری معمـاری پست‌مدرن  (۱۹۹۵-۱۹۶۵) ترجمه‌ای است از کتاب تدوین یک دستورکار جدید برای معماری: مجموعه‌ی مقالات تئوری معماری 1965-1995 است که توسط کیت نزبیت گردآوری شده و اکنون یکی از منابع مهمِ تئوری پست‌مدرن به‌شمار می‌رود. این کتاب، مجموعه‌ای است از مقالاتی که به نقد و تحلیل معماری پست‌مدرن پرداخته‌اند؛ نوشته‌هایی از رابرت ونتوری، پیتر آیزنمن، مایکل گریوز، ژاک دریدا، برنارد شومی، رم کولهاس، آلدو روسی، کریستین نوربرگ شولتز، کنت فرمپتون و بسیاری دیگر. این کتاب در قالب مجموعه‌ای دو جلدی به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. این کتاب جلد اول این مجموعه است. 

این مجموعه ارزشمند را پویان روحی به فارسی برگردانده است. 

درباره مجموعه تئوری معماری پست مدرن (۱۹۹۵-۱۹۶۵)

این کتاب پنجاه و یک مقاله از مهم‌ترین نوشته‌های تئوری معماری را از ۱۹۶۵ دربرمی‌گیرد. بعضی از منابع دست‌اول، تئوری معماری را تا ۱۹۶۳ شامل می‌شوند. اما در زمان آغاز آماده‌سازیِ این کتاب، هیچ کتابی این سال‌های میانی را پوشش نداده بود. این کتاب با جمع‌آوری مقالات شاخص از دو کتاب و بیست و چهار مجله که در هفت کشور مختلف چاپ شده‌اند، اطلاعاتی را که در کتابخانه‌ها پخش شده‌اند، گردآوری کرده و در قالب یک مجموعه درآورده است. این کتاب دو جلدی به‌طور خاص برای معماران شاغل، دانشجویان، و استادان معماری طراحی شده است. علاوه بر آن، کسانی که با تئوری معماری آشنا نیستند، می‌توانند از آن به عنوان مقدمه‌ایی برای آشنایی با درونمایه‌ها و تئوری‌های مهم سه دهه‌ گذشته استفاده کنند. مباحثی که در این جا مطرح شده‌اند، برای درک مسیر معماری در گذشته‌ی نزدیک اهمیت زیادی دارند و می‌بایست مورد توجه تمام پژوهشگرانی که در تحلیل و نقد فرهنگی فعالند، قرار بگیرند. این کتاب می‌تواند به متخصصان و علاقه‌مندان، به پژوهش‌های معماریِ مربوط به دوره‌ پس از فروپاشی جنبش مدرن کمک کند.

مقالات بر اساس توانایی‌شان در روشن کردن مباحث تئوری انتخاب شده است. سازماندهیِ درونمایه‌ای و پارادایمی (برخلاف سازماندهی زمانمند) فصل‌ها، در راستای روشن کردن روابط میان بیانیه‌ها و مباحث گوناگون صورت گرفته است؛ پیش‌گفتارهای هر بخش این روابط را پشتیبانی می‌کنند. به خاطر پیچیدگی و تنوع دیدگاه‌های تئوری، ارائه‌ یکدستِ مباحث ضرورت دارد. این یکدستی توسط ساختار کتاب به‌دست می‌آید؛ هرچند پذیرفتنی است که بعضی از مقالات بتوانند در بیش از یک سرفصل قرار بگیرند. احساس می‌کنم به جای اینکه این مسئله به عنوان اشکالی در ساختار کتاب دیده شود، می‌تواند نشان‌دهنده‌ طبیعت بینامتنیِ تئوری معماری پست‌مدرن باشد.

تمایل به فشردگی و ایجاز که ویژگی مجموعه‌ آثاری از این دست است، مانعی برای افزایش حجم کتاب بوده است. هشت فصل نخست به مسائل مربوط به معنا، تاریخ، و جامعه می‌پردازند. فصل‌های نه تا دوازده همین مباحث را از دیدگاه پدیدارشناختی مورد توجه قرار می‌دهند و بر طبیعت، مکان، و ساخت تاکید می‌کنند. در نهایت این کتاب تلاش می‌کند تا پدیده‌های در حال پیدایشِ موجود در نوشته‌های معماری پست‌مدرن را نشان دهد. بنابراین تاملاتی درباره‌ بدن و تجربه‌اش از معماری، فصل‌های سیزده و چهارده را تشکیل می‌دهند. هدف این کتاب، نقد ساختمان‌های خاص نیست. بنابراین بسیاری از مقالات انتخاب‌شده، تصویرـ‌محور نیستند.

بخش‌ها‌ی پایانی کتاب شامل یادداشت‌هایی درباره‌ی نویسندگان و منابع تصاویر است که با یک فهرست زیر عنوان هر فصل ارائه شده‌اند. 

خواندن کتاب مجموعه کتاب تئوری معماری پست مدرن (۱۹۹۵-۱۹۶۵) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران معماری پیشنهاد می‌کنیم. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان