دانلود و خرید کتاب حقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده ناهید رحیمی مهربان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده اثر ناهید رحیمی مهربان

کتاب حقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده

معرفی کتاب حقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده

کتاب حقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده نوشته ناهید رحیمی مهربان است. حقوق زن‌، مبحثی مهم با گستره وسیع شامل حقوق خصوصی و عمومی زنان است. حقوق زن در حوزه خصوصی ناظر به موضوعاتی چون ازدواج‌، فسخ آن‌، ارث و حضانت فرزند و در حوزه عمومی شامل حقوق مدنی‌، سیاسی و اجتماعی اوست. این کتاب به بخشی از حقوق زن در قانون می‌پردزازد.

درباره کتاب حقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده

علی رغم پیشرفت‌های نسبتاً خوب در سایر زمینه‌های مربوط به حقوق بشر، در جهت جلوگیری از سوءاستفاده از حقوق زنان متاسفانه کمتر توجه شده است. روزانه تعداد زیادی از جمعیت جهان صرفاً به خاطر زن بودن هدف شکنجه، گرسنگی، حقارت و حتی قربانی قتل قرار می‌گیرند. کمتر کشوری در برقراری ارتباط با سلیر کشورها به سابقه رفتار طرف مقابل در مورد برخورد با زنان توجه می‌کند. کمتر سازمان غیردولتی به طور خاص در جهت حقوق زنان تلاش خود را متمرکز کرده است. آمار منتشره از طرف سازمان‌های حقوق بشری مثل عفو بین الملل نشان می‌دهد که قبل از تولد، در دوران کودکی و بلوغ جنس مونث چندین برابر بیشتر از مردان قربانی نقض حقوق بنیادین قرار می‌گیرد. زنان هدف انواع مختلف نقص حقوق مانند زنا، ضرب و جرح پی در پی، کار و ازدواج اجباری، خشونت، شکنجه و حتی مرگ، قرار می‌گیرند. جامعه حقوق بشری باید از چارچوبی که نرم‌های آن توسط جنس مذکر تعیین گردیده خارج شده و بتواند پاسخگوی خشونت بی‌رحمانه و سیستماتیک علیه زنان در جهان باشد. حقوق زن باید جزء لاینفک حقوق بر محسوب گردد.  این کتاب سعی داردحقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده را بررسی کند و اطلاعات جامع و کاربردی‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. 

خواندن کتاب حقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده را به چه کسانی پیشنهاد ‌می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حقوق بشر و جایگاه زن در قانون حمایت از خانواده

جایگاه و موقعیت زن در جامعه بشری، ارج نهادن به او به عنوان رکن مهم پیکره انسانی و فرصت دادن به او برای اعمال اراده و نظر خود در مسایل شخصی و اجتماعی و مبارزه با تبعیض‌های گوناگون در حقوق و تکالیف او مساله‌ای است که در طول تاریخ بشری همواره مطرح بوده است. (تکمیل همایون، ۱۳۵۴) تاریخ ورود زنان به فعالیت‌های اقتصادی و کار قدمتی به اندازه زندگی بشر بر روی کره زمین دارد که از همان آغاز زن و مرد هر دو برای ادامه بقا و حیات به کار مشغول شدند. (تکمیل همایون، ۱۳۵۴) از دورترین دوره‌های تاریخ تا عمر حاضر، هر گاه زنان فرصتی به دست آورده‌اند نسبت به وضع موجود و سنت‌های جاری حاکم بر جامعه خود اعتراض کرده و خواستار رفع تبعیض موجود بین خود و مردان شده اند. تفاوتها و تبعیض‌های ناروا بین زن و مرد در همه دورانها و نزد همه ملل و اقوام، کم و بیش وجود داشته و همواره نیز از سوی زنان و یا گروههایی از مردان مدافع حقوق آنها اعتراضات و اقداماتی برای الغای تبعیض‌ها و احجافها به عمل آمده و به نتایجی هم منجر شده است. در حال حاضر نیز با وجود اقدامات فراوانی که در این زمینه صورت گرفته است و قوانین بسیاری از کشورها مخصوصاً کشورهای غربی به تساوی حقوق زن و مرد در همه زمینه‌ها تصریح دارند، باز هم اعتراض زنان در خصوص وجود و تبعیض و عدم احقاق حقوق آنان شنیده می‌شود. (تکمیل همایون، ۱۳۵۴)

از زمانیکه بشر پا به عرصه وجود گذاشت و برای ادامه زندگانی خود، به حکم ضرورت به مبارزه با طبیعت برخاست، زن و مرد در کنار یکدیگر گام برداشته اند. با این حال با تشکیل اجتماعات انسانی، تقسیم عادلانه بین نقش‌ها و در اداره جامعه ازمیان رفت و در نتیجه قدرت نابرابر شکل گرفت. اگر قدرت با هریک از جنسها همراه باشد میتواند در شکل دهی به ساختارهای متفاوت جامعه بسیار مهم باشد. فی المثل ساخت یک جامعه زن سالار متفاوت از ساخت جامعه پدرسالار است. در دوره اول زن و مرد وظایف و مشاغل مختلف داشته‌اند با این حال همکار و مکمل هم بوده‌اند و هیچ چیز از پیش، مبین برتری یکی بر دیگری نبوده است و بر اثر تعاون، مناسبات متعادل و متوازنی که بین آنها پدید آمده، استحکام یافته بود.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۲۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان