دانلود و خرید کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان لیزا آ کورتز ترجمه پرویز شریفی درآمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان اثر لیزا آ کورتز

کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان

معرفی کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان

کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان نوشته لیزا آ کورتز است. کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان به چندین موضوع از جمله اختلال بیش‌فعالی نارسایی توجه، در خودماندگی و دیگر ناتوانی‌های یادگیری می‌پردازد. این کتاب  راهنمایی برای والدین و متخصصین است.

درباره کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان

دید معمولاً به عنوان تنها پنجره‌ کودک به سوی جهان توصیف شده است. موهبت بینایی بیش از هر حس دیگری، کودک را در معرض گستره ای از تجربیات قرار می‌دهد که در شکل‌دهی یادگیری و رفتار بسیارحیاتی هستند. دید، فرایند پویایی است که بسیار پیچیده‌تر از آن است که هنگام نگاه کردن به یک شئ ساکن فقط بتوانیم تنها آن را به وضوح ببینیم، (مانند نمودار سنجش دید چشم) بینایی شامل نگاه به محرکها و توانایی معنا بخشی و تفسیر محرک‌ها برحسب اهمیت محرک‌ها با گونه‌های متنوعی است که پیوسته در زمان و فضا در حال تغییر هستند. به منظور آنکه بینایی، برای کودک اطلاعات معناداری فراهم کند، چشم‌ها و ساختارهای مرتبط آن باید بتوانند بوضوح ببینند؛ آنها باید حرکت کنند و توانایی تطابق کانونی بر نشانه‌های متحرک در فضایی که نور و زمینه درآن بطور پیوسته تغییر می کنند را داشته باشند. آنها همجنین باید به جزئیات مرتبط توجه کنند و جزئیات نامرتبط را نادیده بگیرند و بدون تحریف، اطلاعات را به مغز انتقال دهند. زمانی که این اطلاعات بینایی به مغز رسید، مغز باید بتواند آنها را تفسیرکند و معنا بخشد. این فرایند تفسیر و معنا بخشی با چندین اصطلاح گوناگون مورد توجه قرار می‌گیرد؛ از جمله ادراک بینایی، پردازش اطلاعات بینایی و شناخت بینایی (ادراک بینایی). در این کتاب، اصطلاح ادراک بینایی به کار خواهد رفت تا به تفسیر مغز از محرک‌های ورودی بینایی اشاره کند. کیفیت دید کودک و ادرا ک بینایی او برتمام ابعاد و جنبه‌های رشد فیزیکی، ذهنی، هیجانی و اجتماعی تاثیر گذار است

در مورد تأثیر نابینایی یا دشواری‌های جدی در بینایی کودکان و چگونگی کمک به این کودکان برای یادگیری بهینه در جهانی که آنها را از تجربیات حسی حیاتی محروم می‌کند بسیار مطالعه شده است. اما در مورد کودکانی که به وضوح می‌بینند اما دشواری‌های بینایی ضعیف تری دارند، مطالب کمتری نگاشته شده است، اما واقعیت این است که این دشواری‌های بینایی ظریف‌تر بر یادگیری و رفتار آنها تأثیر می‌گذارد. و این موضوع تمرکز اصلی و اولیه ی این کتاب است. 

خواندن کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدین و مربیانی که با کودکان سر و کار دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مشکلات ادراک بینایی در کودکان

مشکلات دید در کودکان با اختلال‌های بیش‌فعالی J کاستی توجه (ADHD) و ناتوانی‌های یادگیری خاص از جمله خوانش‌پریشی و ناتوانی یادگیری غیرکلامی هم متداول هستند. مشکلات با وارونه سازی هنگام خواندن یا نوشتن، دشواری تشخیص چپ از راست، سازماندهی فضایی و حافظهٔ بینایی ضعیف، برخی از دشواری‌های ادراکی هستند که در این جمعیت‌ها به خوبی مشاهده می گردد. مشکلات در استفادهٔ موثر از دید به ویژه استفادهٔ از دو چشم (دید دو چشم) و تغییر تمرکز به اهداف نقاط نزدیک هم نیز یک رویداد متداول بین این کودکان است. در واقع برخی متخصصان باور دارند در مورد بعضی از کودکان که با ADHD تشخیص داده می‌شوند، واقعا تشخیص اشتباه صورت گرفته است و اینکه بی‌توجهی آشکار آنها واقعا یک مشکل فیزیکی با حفظ تمرکز نزدیک است، به ویژه در نقاط نزدیک.

شاید والدین و معلمان تعجب کنند که چرا در بسیاری از کودکان این مشکلات تشخیص داده نمی‌شود. همانطور که در قسمت‌های بعدی این کتاب خواهیم دید، نشانه‌های دشواری در دید می‌تواند نامحسوس باشد و ممکن است در طول زمان هم نوسان داشته باشد. بنابراین ممکن است در زمان غربال‌گری‌های دید معمول که در مطب پزشکان اطفال یا مدارس انجام می‌شود، مشاهده نشود. همچنین بسیاری از کودکان با مشکلات دید، در مورد تاری دید یا دید دوتایی، سردرد یا فشار به چشم شکایتی نمی‌کنند. زیرا این نشانه‌ها را به عنوان مشکلات تشخیص نمی‌دهند. برای بسیاری از کودکان با مشکلات دید، نحوهٔ کارکرد چشم‌ها ی آنها همیشه اینگونه بوده است. بنابراین تشخیص نمی‌دهند که سایر کودکان واقعا ممکن است چیزها را به شکل متفاوتی ببینند.

این کتاب برای والدین، معلمان و دیگر افرادی که با کودکانی کار می‌کنند که در یادگیری و رفتار، اختلال‌های طیف اتیسم و اختلال‌های عصب‌شناختی خفیف تأخیر رشدی دارند و یا مشکلات دیگری دارند که ممکن است به ضعف دید کارکردی یا ادراک بینایی منتهی شوند می باشد. هدف این کتاب راهنمایی خوانندگان برای درک این نکته است که چگونه نسبت به مشکلات نامحسوس و ظریف شناخت پیداکرده و آنهارا را آشکار سازند و متعاقبا نسبت به شناخت گزینه‌هایی که برای جستجوی کمک تخصصی در دسترس دارند، شناخت یابند تا بتوانند برای غلبه بر مشکلات در خانه و کلاس درس راهبرهایی را بیاموزند و برای یادگیری و شناخت بیشتر در مورد این مسائل منابع بیشتری شناسایی کنند. کتاب بر درک این نکته تأکید می‌کند که کودکان چگونه می توانند از مداخلۀ‌های طراحی شده برای بهبود دید کارکردی و مهارت‌های ادراکی خود بهره ببرند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۵۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان