دانلود و خرید کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم اثر بهزاد شوقی

کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم

معرفی کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم

کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم نوشته بهزاد شوقی و منیره کشاورز و حاجی  احمد کشاورز است. کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم را انتشارات راز نهان منتشر کرده است.

درباره کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم

در جهان امروز بیشتر تاکید بر قابلیت سازگاری با تغییر در محیط تجاری است و یک روش پیش‌کنشی برای درک نیازهای مشتری و بازار، متدهای تازه همکاری مانند سازمان‌های مجازی است. پارادایم ظاهر شده، تولید چابک است که در مفهوم یک گام به جلو و ایجاد معانی جدید برای عملکرد بهتر و موفقیت در تجارت بوده و در عمل نیز رویکردی استراتژیک در تولید و در نظر گرفتن شرایط جدید تجاری است.

 پاسخ به تغییرات و در نظر گرفتن مزیت آن‌ها از طریق استفاده استراتژیک از متدها و ابزارهای تولیدی و مدیریتی، مفاهیم محوری و اساسی تولید چابک هستند. نظام آموزشی از جمله نظام‌هایی است که در این زمینه نیاز اساسی به تحول در زمینه چابکی سازمانی دارد. هر سازمانی امروزه می‌کوشد که به چابکی هر چه بالاتر دست یابد و پژوهشگران نیز در زمینه چابکی سازمانی مدیران سازمان‌ها را یاری می‌رسانند. از این رو مدل‌ها و چارچوب‌های مفهومی زیادی برای توسعه چابکی از سوی محققان ارائه شده است.

چهار بعد استراتژیک برای دستیابی به قابلیت‌های رقابتی چابک پی‌ریزی نمودند که عبارت‌اند از: غنی‌سازی مشتری، همکاری به منظور بهبود و ارتقای قابلیت، کنترل و مهار تغییرات، کاربرد اهرمی (افزایش تاثیر) افراد و اطلاعات. چابکی براساس چند قابلیت یافت شده در سه بعد اساسی سازمان یعنی بعد تولید، بعد محصول و بعد بازار قرار دارد. وی قابلیت‌های چابکی را به چهار بعد تقسیم می‌کند: قابلیت‌های تغییر مرتبط با محصول، شایستگی تغییر در درون عملیات، همکاری درونی و بیرونی، افراد، دانش و خلاقیت. 

مبانی رقابتی چابکی را به شرح ذیل است:

 سرعت، انعطاف‌پذیری، نوآوری، کیفیت، سودآوری، رفتار و اقدام فعالانه و پیشگیرانه.

خواندن کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خرد لازمه سازمان های چابک در هزاره سوم

آن‌ها سه وجه چابکی را با سطوح مختلف سازمان مرتبط نمودند: چابکی مقدماتی با منابع سازمان (افراد، ماشین‌آلات و مدیریت)، چابکی خرد سازمان، چابکی کلان با سطح بین موسسه‌ای، این چارچوب، چهار مفهوم اساسی تولید چابک را پوشش می‌دهد: مدیریت شایستگی‌های بنیادین، شکل‌گیری موسسه مجازی، قابلیت برای آرایش مجدد، موسسه دانش‌مدار.دبنابراین، رویکردها و راه‌حل‌های گذشته دیگر قابلیت و توانایی خود برای مقابله با چالش‌های سازمانی و محیط بیرونی معاصر را از دست داده‌اند و بهتر است رویکردها و دیدگاه‌های جدیدی جایگزین شوند. از این‌رو، یکی از راه‌های پاسخگویی به عوامل تغییر و تحول سازمانی، چابکی است. در واقع چابکی به عنوان پارادایم جدیدی برای مهندسی سازمان‌ها و بنگاه‌های رقابتی مطرح است. در فضای کنونی، چابکی به معنای واکنش اثربخش به محیط متغیر و غیرقابل پیش‌بینی و استفاده از آن تغییرات به عنوان فرصت‌هایی برای پیشرفت سازمانی است. سازمان چابک همیشه برای یادگیری هر چیز جدیدی که باعث افزایش سودآوری ناشی از بهره‌گیری از فرصت‌های جدید می‌شود، آماده است. هم‌چنین، یکی از اهداف مهم سازمان‌ها در هزاره سوم، به ویژه سازمان‌های آموزشی، تحول در کیفیت خدمات علمی به جامعه است تا ضمن حفظ پویایی محیط اجتماعی به تولید دانش و کسب مزیت رقابتی کمک شایانی گردد و این مهم توسط افراد خردمند آن انجام می‌پذیرد؛ در واقع خرد در همان به‌کارگیری دانش برای حل مسائل سازمان‌ است. خرد در واقع به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با ایجاد انسجام گروهی در بین کارکنان، موجب اعتماد گروهی در بین آنان شده و رضایت شغلی را بهبود بخشد (اُدن ، ۲۰۱۱). هم‌چنین، خرد به کارکنان و مدیران کمک می‌کند تا منافع فردی خود را در راستای منافع سازمانی تغییر دهند (پلیکارد و همکاران، ۲۰۱۷). همین امر موجب بروز رفتارهای متنوع کارکنان مانند پذیرش و به عهده گرفتن وظایف و مسئولیت‌های اضافی، پیروی از مقررات و رویه‌های سازمان، حفظ و توسعه نگرش مثبت، شکیبایی و تحمل نارضایتی و مشکلات در محل کار می‌شود. به گفته‌ی میتراف (۲۰۱۶)، خرد هم‌چون اهرمی است که کارکنان را در ارائه رفتارهای درست سازمانی، تسهیم دانش و رسیدن به توسعه پایدار یاری می‌کند؛ بنابراین، یکی از عواملی که موجب تسهیل چابکی در سازمان می‌شود، خرد است و تاثیر چشمگیری بر موفقیت در سطح مختلف فردی، سازمانی و اجتماعی دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۶,۲۰۰
تومان