دانلود و خرید کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی علی رزاقی شانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی اثر علی رزاقی شانی

کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی

کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی اثری از علی رزاقی شانی است. این کتاب به بررسی و تعبیر کنایاتی می‌پردازد که در دیوان خواجه حافظ شیرازی، شاعر بزرگ و گرانقدر ایران‌زمین به کار رفته است.

درباره کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی

حافظ، شاعر بزرگ قرن هشتم ایران است. او را از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شاعران ایران می‌دانند. کسی که در کنار فردوسی، مولانا و سعدی قرار می‌گیرد و با وجود تعداد کم ابیاتش، یکی از قله‌های شعر فارسی به حساب می‌آید. اشعار او به زبان‌های اروپایی هم ترجمه شده است و گوته، ادیب آلمانی، را شیفته خود کرده است. در تقویم رسمی ایران، بیستم مهرماه را به عنوان بزرگداشت حافظ گرامی می‌دارند و شاعران و ادیبان، در آرامگاه او، حافظیه شیراز، جمع می‌شوند.

خواجه شمس ‌الدین محمد بن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی که به لسان الغیب ملقب است، در حدود ۷۲۷ هجری قمری چشم به جهان گشود و در سال ۷۹۲ از دنیا رفت. بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که غزل فارسی با حافظ به اوج خود رسید و این اوج، البته پس از او دیگر، هرگز تکرار نشد. در میان اشعار حافظ، مضامین مختلف عرفانی و عاشقانه به چشم می‌خورد و غزلیاتش چنان روان و شیرین است که حتی امروز هم در میان همه مردم ایران رواج دارد. با اشعار حافظ، فال می‌گیرند؛ چه که او چنان ساده و دلنشین حرف می‌زند که هرکسی می‌تواند با شعر او دمخور شود و آن را از آن خود و سروده برای خود داند. 

علی رزاقی شانی در کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی، به بررسی، بیان و تعبیر کنایات مختلفی پرداخته است که در اشعار حافظ به کار رفته است. کنایات این کتاب بر اساس حروف الفبا تنظیم شده‌اند و مبنای کار، دیوان حافظ شیرازی به کوشش علامه محمد قزوینی و دکتر قاسم غنی بوده است. 

کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب فرهنگ کنایات دیوان خواجه حافظ شیرازی اثری است برای تمام دوست‌داران اشعار بی‌نظیر حافظ و تمام کسانی که دوست دارند معنای اشعار او را بهتر و عمیق‌تر دریابند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان