دانلود و خرید کتاب درسنامه نهج البلاغه (جلد اول) حکمت ها (۱) حمید محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب درسنامه نهج البلاغه (جلد اول) حکمت ها (۱)

کتاب درسنامه نهج البلاغه (جلد اول) حکمت ها (۱) گردآوری گروهی از نویسندگان است. این مجموعه کتاب‌ بخش‌های مختلف نهج‌البلاغه را در چهار مرحله آموزش، تثبیت مطالب، مهارت افرینی و تمرین به خوانندگان آموزش می‌دهد.

درباره مجموعه درسنامه نهج‌ البلاغه

کتاب شریف نهج البلاغه که به حق «برادر قرآن» نام گرفته بعد از قرآن کریم، بهترین و عظیم‌ترین اثر جاودانه اسلامی است که با دستورها و مضامین بلند خود به زندگی مسلمانان شور و شعف خاصی بخشیده است؛ کتاب با عظمتی که سند افتخار هر مسلمان و مایه اعتبار انسانیت است. برای یک مسلمان چه افتخاری از این بالاتر که گوینده این سخنان نغز و پرمحتوا، پیشوای عالی مقام اوست و برای یک انسان چه اعتباری از این مهم تر که امام علی(ع) گوینده نهج البلاغه با تمام مزایای علمی و عملی که داشته مانند او یک انسان بوده است؛ انسانی که معنی انسانیت و راه و رسم زندگی را فقط باید از او پرسید و در وجود بی مانند او جستجو کرد.

متن نهج البلاغه بر اساس هدفی که مورد نظر گردآورنده آن سید رضی(ره) بوده با سایر کتاب‌ها و متن‌های دینی و مجموعه‌های گردآوری شده از سخنان معصومان(ع) تفاوت آشکاری دارد و از دشواری خاصی برخوردار است. این دشواری به ویژه برای افرادی که نسبت به ادبیات عرب و برخی علوم مقدماتی از دانش لازم برخوردار نیستند یا برای اولین بار با این گنجینه ارزشمند مواجه می شوند، بیشتر رخ می‌نماید. به همین دلیل برای تسهیل امر آموزش، سیر تدریجی از آسان به سخت در کل مجموعه مورد توجه قرار گرفته به نحوی که روند آموزش از حکمت‌های نهج البلاغه که دشواری کمتری نسبت به سایر بخش‌ها دارند آغاز و به آموزش نامه‌ها که در مقایسه با خطبه‌ها آسان‌تر هستند منتقل شده و با آموزش خطبه‌ها خاتمه می‌یابد. سیر مذکور، در هر بخش مراعات شده و درس‌های هر جلد از حکمت‌ها، نامه‌ها و خطبه‌های آسان به سخت تنظیم و تدوین شده است.

در این کتاب ابتدا متن عربی نهج البلاغه آمده است. هدف ان بخش آشنایی با روخوانی و روا نخوانی متن حکمت‌ها است و کمک می‌کند خواننده رغبت و آمادگی برای دریافت محتوای هر درس را داشته باشد. در ادامه کتاب ترجمه این متن ارزشمند آمده است تا مخاطب آشنایی کامل با معنای عبارات و ترجمه دقیق آنها داشته باشد، و کم‌کم در وجودش رغبتی عمیق ایجاد شود برای آشنایی با شرح حکمت این کتاب ارزشمند.

در تمام این مجموعه سعی شده است تا مطالب با بیانی ساده، گویاِ و کوتاه به مخاطب انتقال داده شود؛ به همین منظور از پرداختن به مطالب و توضیحات اضافی ملال‌آور و غیرضروری که ارتباط روشنی با موضوع درس ندارد پرهیز شده است؛ اما به منظور جامع بودن مطالب، دو بخش با عناوین «آیینه در آیینه» و «حکایت و هدایت» برای پیوند محتوا با قرآن و ملموس شدن مفاهیم، در کادر جداگانه‌ای ارائه شده است.

خواندن مجموعه درسنامه نهج البلاغه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال درک بهتر این کتاب ارزشمند هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۰/۰۲/۲۷

کتاب ۳۹۲ از کتابخانه همگانی ، کتابی عالی ، جذاب ، خواندنی و بسیار مفید و کاربردی. ان شاءالله بزودی بقیه جلد های مجموعه هم اضافه گردند.

*گُمنامی*
۱۴۰۰/۰۲/۲۵

لطفا جلد ۲و۳ام بزارین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان