دانلود و خرید کتاب جمهوری فیلیپین احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری فیلیپین اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری فیلیپین

معرفی کتاب جمهوری فیلیپین

کتاب جمهوری فیلیپین نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب به معرفی جمهوری فیلیپین می‌پردازد و اطلاعات دقیق و کاربردی شما را با این کشور آشنا می‌کند.

درباره کتاب جمهوری فیلیپین

مجمع‌الجزایر فیلیپین با مساحت کل ۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر ۱۰۷ میلیون نفر به عنوان مروارید شرق، در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین قرارگرفته است. فیلیپین از تعداد بسیار زیادی جزایر کوچک و بزرگ تشکیل شده‌است که تعداد آنها به ۷۱۰۷ جزیره می‌رسد. فیلیپین از سه جزیره بزرگ، در شمال بنام لوزون با مساحت ۶۸۸ ر ۱۰۴ کیلومترمربع در مرکز بنام ویسایاس با مساحت حدود ۵۶۶۰۶ کیلومتر مربع و در جنوب به نام میندانائو با مساحت ۹۴۶۳۰ کیلومتر مربع تشکیل شده است.‌ این جزایر در مجموع ۱۴ منطقه را در خود جای داده است. 

در این کتاب با اطلاعات جذابی درباره این کشور روبه‌رو می‌شوید و می‌توانید این کشور زیبا را بهتر بشناسید.

خواندن کتاب جمهوری فیلیپین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جغرافیا پیشنهاد می‌‌کنیم

بخشی از کتاب جمهوری فیلیپین

دین اسلام از منطقه میندانائو در جنوب به تدریج به جزایر مرکزی و شمالی فیلیپین گسترش یافت و مردم این مناطق در حال‌ایمان آوردن به اسلام بودند که استعمار اسپانیا وارد فیلیپین شد و اگر تا پایان قرن ۱۶ اسپانیایی‌ها پا به این مجمع‌الجزایر نمی‌گذاشتند، هم اکنون شاهد حضور یک کشور دیگر اسلامی در منطقه بودیم. اما اسپانیا مسیحیت را به این کشور آورد و مردم را با زور وادار به پیروی از این دین نمود.‌ این مطلب در کتاب‌های تاریخی به ویژه در دایره‌المعارف بریتانیکا ذکر شده است که اگر استعمار اسپانیا صد سال دیرتر به فیلیپین آمده بود، امروز فیلیپین نیز ماننداندونزی و مالزی و برونئی یک کشور اسلامی بود.

در سال ۱۵۲۱ میلادی، فردیناند ماژلان دریانورد پرتغالی که به تابعیت اسپانیا در آمده بود به منظور دور زدن کره زمین و کشف سرزمین‌های جدید برای اسپانیا با گذشتن از اقیانوس اطلس و اقیانوس کبیر به مجمع‌الجزایر فیلیپین رسید و آن را به نام پادشاه اسپانیا تصرف نمود. جزیره‌ای که ماژلان روی آن پیاده شد، جزیره سبو نام داشت و وی در این جزیره مستقر گردید و چون در آن زمان پذیرش دین مسیحیت به معنای پذیرش حاکمیت پادشاه اسپانیا بود، وی شروع به تبلیغ دین مسیحیت نمود و توانست رئیس بارانگای در این منطقه را مسیحی کند که به دنبال آن اهالی بارانگای نیز از او پیروی نمودند. ماژلان پس از مدتی که قصد تهاجم و تصرف یکی دیگر از جزایر در همسایگی سبو را داشت با مقاومت مردم روبرو و به دست یک بومی مسلمان به نام "لاپو لاپو" کشته شد و همراهان ماژلان به اسپانیا بازگشتند.

با انتشار خبر کشف این جزایر ثروتمند در شرق دور، اسپانیا تلاش نمود گروه‌های دیگری را به این منظور اعزام نماید ولی موفق نشدند تا این که پس از گذشت قریب به نیم قرن در سال ۱۵۶۵ میلادی، از طرف فیلیپ دوم پادشاه وقت اسپانیا، شخصی به نام "میگل لوپز دو لگاسپی" به همراه سپاه و تجهیزات نیروی دریایی برای تصرف مجدد این جزایر عازم منطقه شد. لگاسپی همراه با سربازانش وارد جزیره سبو شد و این مجمع‌الجزایر را به نام فیلیپ پادشاه اسپانیا (فیلیپین) نام نهاد و اولین مقر دائمی اسپانیایی‌ها را در جزیرهٔ سبو در منطقه مرکزی این کشورایجاد نمود. اگر چه لگاسپی به راحتی وارد جزیرهٔ سبو شد، ولی برای گسترش متصرفات در سایر جزایر با مقاومت مردم روبرو گردید. به ویژه در میان بومیان سایر جزایر، مسلمانانی زندگی می‌کردند که در مقابل نیروهای اسپانیا مقاومت می‌نمودند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان