دانلود و خرید کتاب انسان در جستجوی معنا ویکتور فرانکل ترجمه بهمن عربی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنا

امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا نوشتهٔ ویکتور فرانکل و ترجمهٔ بهمن عربی است. انتشارات سفیر قلم این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب معنا در زندگی و دربردارندهٔ رخدادهای اردوگاه آشویتس در طول جنگ جهانی دوم در آلمان.

درباره کتاب انسان در جستجوی معنا

شما به چه زنده‌اید؟ معنای زندگیتان در چیست؟ کتاب انسان در جستجوی معنا (آلمانی: Psycholog erlebt das Konzentrationslager) به قلم روان‌پزشک و عصب‌شناسی نوشته شده است که مدت‌ها در اردوگاه آشویتش گرفتار بود. او در این اردوگاه و پس از دیدن صحنه‌های گوناگون و غریب و نیز کسب تجربه‌های گوناگون و دیدن انسان‌های متعدد به یک راه درمانی و به یک دلیل برای ادامهٔ زندگی رسید. ویکتور فرانکل، معنادرمانی را بنیان نهاد و به این نتیجه رسید که اگر هر فرد یک معنا (هر چه) داشته باشد، با اشتیاق به زندگی ادامه خواهد داد. هر معنا، یک دلیل برای ادامهٔ زندگی است. این کتاب مشهور که نخستین‌بار در سال ۱۹۴۶ میلادی منتشر شد، دربردارندهٔ خاطرات ویکتور فرانکل از وضعیت خود و سایر قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری آلمان در خلال جنگ دوم جهانی است. او در این کتاب مشهور به‌عنوان یک روان‌شناس اگزیستانسیالیست به اهمیت جست‌وجوی معنا برای زندگی در سخت‌ترین شرایط پرداخته و ضمن روایت خاطراتش از اردوگاه‌های کار اجباری، تلاش کرده است نگرش جدیدش را در روان‌شناسی (لوگوتراپی) تبیین کند. «انسان در پی معنا» نام دیگرِ همین کتاب است.

خواندن کتاب انسان در جستجوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب معنا در زندگی و نیز رخدادهای اردوگاه آشویتس در طول جنگ جهانی دوم در آلمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل با نام کاملِ «ویکتور ایی. فرانکل» استاد عصب‌شناسی و روان‌پزشکی دانشگاه وین بود. او به‌مدت ۲۵ سال ریاست پلی‌کلینیک عصب‌شناسی وین را بر عهده داشت. معنادرمانی و تحلیل وجودی که او بنیان‌گذارش بود نیز به‌عنوان «سومین موج روان‌درمانیِ مکتب وین» شناخته می‌شد. فرانکل در دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، متدیست جنوبی و دوکِین در کرسی استاد مدعو قرار داشت و در دانشگاه‌های بین‌المللی سن‌دیه‌گو و کالیفرنیا در ایالات‌متحده استاد تراز اول معنادرمانی بود.

ویکتور فرانکل در سال ۱۹۰۵ در وین به دنیا آمد. او دکترای خود را در رشتهٔ پزشکی از دانشگاه وین دریافت کرد و پس‌ازآن نیز دکترای دیگری در فلسفه گرفت. در خلال جنگ جهانی دوم، ۳ سال را در اردوگاه آشویتس، داخائو و اردوگاه‌های دیگر سپری کرد. به‌مدت ۴ دهه سخنرانی‌های بی‌شماری را در سراسر دنیا ارائه کرد. او ۲۹ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی دریافت کرد. جوایز زیادی از جمله جایزهٔ اسکار فیستر را از سوی انجمن روان‌پزشکان آمریکا و نیز عضویت افتخاری آکادمی علوم اتریش را دریافت کرد. ۳۹ کتاب فرانکل به ۵۰ زبان منتشر شده است. از نسخهٔ انگلیسی کتاب مشهور او، «انسان در جستجوی معنا»، میلیون‌ها نسخه در جهان به فروش رفته است. این کتاب مطابق با نظرسنجی کتابخانهٔ کنگره و کانون کتاب ماه، در فهرست «۱۰ کتاب تأثیرگذار آمریکا» قرار گرفت.

ویکتور فرانکل در سال ۱۹۹۷ در وین درگذشت. کتاب «آری به زندگی در کشاکش ناملایمات» یکی دیگر از آثار مکتوب اوست. جملهٔ «زمان، بزرگ‌ترین نعمتی است که در بدو تولد به ما اعطا می‌شود و تنها چیزی است که به هنگام مرگ باید آن را باز پس دهیم. ما چگونه از این نعمت بهره می‌بریم؟» از اوست.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان