دانلود و خرید کتاب مفاهیم عکاسی دیوید بیت ترجمه محمدرضا رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفاهیم عکاسی اثر دیوید بیت

کتاب مفاهیم عکاسی

معرفی کتاب مفاهیم عکاسی

کتاب مفاهیم عکاسی نوشته دیوید بیت است که با ترجمه محمدرضا رئیسی و مارال زیاری منتشر شده است. این کتاب شرح واژه‌ها و اصطلاحات کلیدی تاریخ و نظریه عکاسی تا امروز است.

درباره کتاب مفاهیم عکاسی

کتاب مفاهیم عکاسی، راهنمای ایده‌آلی است برای توضیح جایگاه عکاسی در جامعۀ ما و نیز طیف بسیار گسترده‌ای از ژانرها. این کتاب بر پایۀ کاربرد عکاسی، با طرح تاریخ عکاسی و تشریح نظریۀ آن خواننده را به حیطۀ مستند، پرتره، منظره، طبیعت بی‌جان، هنر و عکاسی جهانی می‌برد و برخی از تصاویر قدیمی‌تر و معاصر را به بحث می‌گذارد. از این‌رو مطالعۀ این کتاب برای همۀ علاقه‌مندان جدی عکاسی راهگشاست.

این کتاب به شرح واژه‌ها و اصطلاحات کلیدی تاریخ و نظریۀ عکاسی تا امروز می‌پردازد. در پشت جلد کتاب می خوانیم: تقریباً از دویست سال پیش تا اکنون عکاسی بخشی از زندگی روزمره بوده است؛ موقعیتی که با ظهور تصویر و دستکاری‌های دیجیتال در سال‌های اخیر تثبیت هم شده است. از عکاسی برای احراز هویت، فروش محصول، بازسازی واقعیت، تصویرکردن اخبار، ثبت و انتقال لحظات شخصی و در کنش هنری استفاده می‌شود؛ رسانه‌ای که در دسترس‌ترین و نافذترین و فراگیرترین رسانه‌هاست.

دیوید بیت، عکاس و نویسندۀ حوزۀ عکاسی است. او اکنون در دانشگاه وست مینستر به تحقیق و آموزش مشغول است. از کتاب‌های تحلیلی دیگرِ او می توان به عکاسی و سورئالیسم اشاره کرد.

خواندن کتاب مفاهیم عکاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان عکاسی و عکاسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مفاهیم عکاسی 

هنگام خرید یک دوربین، همراه آن، دفترچۀ راهنمایی نیز به شما داده می‌شود که حاوی توضیحات الزم برای به کارگیری دوربین خریداری شده است. امروزه چه بسا همراه با دوربین‌های دیجیتال، یک تراشۀ کامپیوتری، حاوی حالت‌های از پیش تنظیم شدە «صحنه»‌های عکاسی در آن یافت شود. دوربین دیجیتال من، دارای تنظیماتی برای عکس برداری از منظره، پرتره، عکاسی در شب، عکاسی از غذا، عکاسی در میهمانی و حالت‌های دیگر است. آموزش‌هایی که در کتاب‌های راهنما ً و نیز تنظیم صحنه‌ها دیده می‌شود، معموال در بر دارندۀ نکاتی برای گرفتن تصاویر بهتر هستند. این نمونه‌های از پیش تنظیم شده، قراردادهای ویژۀ عکاسی را نیز معرفی می‌کنند. اگر کمی‌کنجکاوتر باشید، شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که چرا برخی از این قراردادها تا این اندازه در عرصۀ عکاسی مرسوم اند و نیز تا بدین حد در تاریخ عکاسی تکرار می‌شوند؟ گرچه این اثر را نمی‌توان به هیچ وجه کتابی راهنما به شمار آورد، اما هدف آن را می‌توان ارائه ی مقدمه ای برای آغاز فعالیت عکاسی دانست. این کتاب، به مفاهیم اصلی عکاسی می‌پردازد و بر آن است که قرارداد‌های عملی برخی فعالیت‌های عکاسی را، نه لزوماً به منظور گرفتن عکس‌های بهتر، بلکه برای درک بهتر کارکرد آن‌ها در چارچوبی انتقادی تر معرفی کند. از این رو هدف، فراهم آوردن پیش درآمدی است برای کسانی که خواهان بررسی عکاسی‌اند و نیز برای آن‌هایی که به عکاسی هم چون یک فعالیت می‌نگرند و یا به پیامدهای انتقادی آن عالقه مند هستند. از آن جا که عکاسی در بسیاری از جنبه‌های گوناگون زندگی و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته می‌شود، دامنۀ بررسی و مطالعۀ آن نیز بسیار گسترده است. از راه‌های گوناگون می‌توان با عکاسی آشنا شد. برای مثال، مطالعۀ عکاسی می‌تواند از طریق بررسی نهادهای اصلی که آن را به کار می‌گیرند صورت گیرد، یعنی نهاد‌هایی ُ از قبیل تبلیغات، ژورنالیسم و اخبار، عکس‌های غیرحرفه ای و توریستی، مد، هنر و مستندپردازی، پلیس و نیروهای نظامی و یا حتی شبکۀ جهانی اینترنت. تحلیل جامعه شناختی این نهاد‌ها چه بسا پرده از نظام‌هایی برمی‌دارد که این عکس‌ها از رهگذر آن‌ها پدید می‌آیند و نیز شریان‌های قدرت و نهادهای تصمیم گیری و حتی فضاهای خالقانه ای را که این عکس‌ها در آن به فعالیت مشغول اند، هویدا می‌سازد. چنین پروژه ای احتمالا بسیار ضروری می‌نماید، گرچه هدف من دست زدن به چنین کاری نیست. پروژه‌ای از این دست به کارکردهای آن نهادها و تنها به استفادۀ آن‌ها از عکاسی می‌پردازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان