دانلود و خرید کتاب درخشش ابدی یک اراده ابراهیم نوریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درخشش ابدی یک اراده اثر ابراهیم نوریان

کتاب درخشش ابدی یک اراده

معرفی کتاب درخشش ابدی یک اراده

کتاب درخشش ابدی یک اراده نوشته ابراهیم نوریان به بررسی کاربردی و تکنیک‌های درمان بیماری اعتیاد می‌پردازد. کتاب درخشش ابدی یک اراده یک راهنمای جامع و کاربردی است. امروز اعتیاد را یک «بیماری مغزی که تحت تأثیر عوامل زیستی، روانی و اجتماعی» قرار دارد تعریف می‌کنند. بنابراین متخصصین این حوزه باید بدانند با بیماری روبرو می‌شویم که در چند حوزه دچار اختلال می‌باشد و جالب تر این که هر یک از این ابعاد به تنهایی ابعاد وسیع تری را شامل می‌شود. در نتیجه گذراندن دوره کوتاه مدت و صِرف اخذ مدرک برای رسیدن به هدف اشتغال نمی‌تواند ملاک‌های تعیین کننده در پیشگیری و درمان اعتیاد باشد.

درباره کتاب درخشش ابدی یک اراده

امروزه با توجه به گسترش مراکز ترک اعتیاد سرپایی و درمان سوء مصرف مواد با داروهای نگهدارنده و اشتغال بیش از سه هزار روانشناس با گرایش‌های مختلف (عمومی، بالینی) در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سطح کشور، بر آن شدیم تا با توجه به گذراندن دو واحد درسی به صورت اختیاری در مقطع لیسانس منحصراً برای روانشناسان و شرکت در کلاس‌های کوتاه و زود گذر درمان اعتیاد و با توجه به نیاز این قشر در درمان اعتیاد نوشته شدن کتاب‌های اصولی و کاربردی بسیار مفید است.

 این دست از کتاب‌ها نه تنها متخصصین این حوزه بلکه برای عموم مردم می‌تواند مفید باشد و با توجه به تأثیرگذاری اعتیاد از هنگام انعقاد نطفه تا لحظه مرگ، بر همگان الزام می‌یابد تا در علم و آگاهی خویش از اعتیاد و نحوه‌ی بروز آن بدانند تا در صورت رسوخ اعتیاد در آنها و اطرافیان،علم و آگاهی کامل در برخورداری و رفع این پدیده شوم را داشته باشند..

آن چه در درمان اعتیاد به صورت شاخصه عمل می‌کنند فاصله‌ اندک علم و عمل است. دانستن و حافظه‌مند بودن اطلاعات مدرن و به روز درمان اعتیاد عامل تعیین کننده در پیشگیری و درمان نخواهد بود در نتیجه نحوه‌ القاء و عملیاتی کردن علم درمان نیز از اهمیت ویژه و چه بسا مهم تر از علم اعتیاد است. در نتیجه اگر علاقه‌مند به اشتغال در حوزه درمان اعتیاد هستیم باید در دو حوزه‌ی علمی و اجرایی با شناخت ابعاد مغزی، زیستی، روانی و اجتماعی آگاه و مدبّر باشیم در غیر این صورت موفق نخواهیم بود و بیمار با هزار آرزو و امید در درمان به نتیجه‌ی مثبت نخواهد رسید.

با کمی تأمل و تحقیق میدانی متوجه خواهیم شد که امروزه در این عرصه (علم تا عمل) خوب اقدام نکرده و بی‌دلیل نیست آن چه در پیشگیری و درمان اعتیاد انتظار می‌رود به وقوع نمی‌پیوندد. بیش از پنجاه درصد طلاق‌ها به صورت مستقیم به علت وجود اعتیاد در یکی از زوجین است. نکته‌ی بسیار مهمی که امروزه با آن دست به گریبان هستیم سوء مصرف دارویی بیماران در حال ترک می‌باشد. علاوه بر به دوش کشیدن مصرف مواد در طی چندین سال توسط بیماران، به علت آگاهی کم و ناتوانی در عملیاتی کردن دانسته‌های ترک اعتیاد،قرار دادن بیمار در فرآیند ترک‌های سرپایی و دارویی (متادون، بوپره نورفین)، باعث کج فهمی و استفاده‌ نامناسب در مصرف این گونه از داروها شده است. در نتیجه خیل عظیم بیماران در حال ترک در صورت سوء مصرف دارویی به افراد مصرف کننده مواد مخدر و محرک اضافه می‌شوند. این نگرانی دیده می‌شود که در درمان،اِخلال ایجاد شده و در طی عبور چندین سال به پدیده‌های مدرن تر در حوزه‌ی سوءِ مصرف رو به رو بشویم.

باید در یک فرآیند آماری، ترک کنندگان حقیقی که در زیر چتر علمی و عملیاتی پزشکان و روانشناسان قرار گرفته ترسیم شود. شاید آن زمان به کم بودن بیماران ترک کننده که واجد شرایط ترک هستند روبه‌رو شویم. چرا باید در گوشه و کنار شنیده شود که اعتیاد درمان ندارد؟ کمربند همت را محکم‌تر ببندیم و علم خود را افزایش داده تا بتوانیم ۱۵ درصد جامعه که شامل ۱۱ میلیون فرد به همراه خانواده‌ آنان را از اعتیاد برهانیم این کتاب یک همکار علمی و کارآمد برای ترک اعتیاد است.

خواندن کتاب درخشش ابدی یک اراده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان