دانلود و خرید کتاب بازاریابی یک صفحه ای آلن دیپ ترجمه زهره نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی یک صفحه ای اثر آلن دیپ

کتاب بازاریابی یک صفحه ای

نویسنده:آلن دیپ
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازاریابی یک صفحه ای

کتاب بازاریابی یک‌ صفحه ‌ای اثری از آلن دیب با ترجمه زهره نوروزی یک راهنمای عالی و منبعی مفید برای فعالان حوزه بازاریابی است که در انتشارات ره‌آورد مدیریت منتشر شده است. این کتاب به شما می‌آموزد چگونه مشتریانی تازه بیابید، پول بیشتری در بیاورید و یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشید!

نشریه «ره‌آورد مدیریت» در سال ۱۳۹۵ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد. در هر شماره چکیده چندین کتاب روز مدیریت به همراه یادداشت اختصاصی بزرگ‌ترین نویسندگان مدیریت و کسب‌وکار مانند ست گادین، سایمون سینک و هنری مینتزبرگ منتشر می‌شود. در حال حاضر نشریه «ره‌آورد مدیریت» با تیراژ ۱۰۰۰۰ نسخه یکی از محبوب‌ترین نشریه‌های مدیریت کشور است. امیدواریم با انتشار این کتاب‌ها نقشی در بهبود فضای مدیریت کشور ایفا کنیم.

درباره کتاب بازاریابی یک ‌صفحه ‌ای

آلن دیپ در کتاب بازاریابی یک ‌صفحه ‌ای به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی عالی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. برای داشتن یک برنامه‌ عالی و بی عیب و نقص بازاریابی نیاز دارید تا مراحل مختلف پیشرفت کار را بشناسید. آن‌ها را بسنجید و بر اساس نیازهای هر مرحله قدم بردارید. آلن دیب در این کتاب به شما در شناخت این مراحل کمک می‌کند. او مراحل این کار یعنی راه اندازی یک کسب و کار جدید و پیمودن مسیر پیشرفت را به دو بخش تقسیم می‌کند: قبل از کار و هنگام انجام کار. به این ترتیب می‌توان برای هر بخش از کتاب برنامه‌های ساده و کاربردی تنظیم کرد که به جزئیات هم پرداخته است.

مسیری که قبل از انجام کار باید طی کنید، این مراحل را شامل می‌شود: 

انتخاب بازار هدف. نوشتن پیام متناسب با بازار هدف. رسیدن به مشتریان بالقوه با کمک رسانه‌ها و تبلیغات

مراحلی که در هنگان انجام کار باید به آن بپردازید این‌ها را شامل می‌شود: 

پیدا کردن و سپس پرورش دادن سرنخ‌های فروش. فروش. ایجاد یک تجربه بی‌نظیر برای مشتری. افزایش ارزش طول عمر مشتری. سازماندهی بازاریابی معارفه‌ای

شناخت دقیق این مراحل، پرداختن به هرکدام از آن‌ها و توجه به جزئیات هر بخش، همچنین استفاده کردن از راهکارهایی که نویسنده در هر کدام از این بخش‌ها توضیح داده است به شما کمک می‌کند تا برنامه دقیق و منحصر به فرد بازاریابی خودتان را بنویسید و کسب و کارتان را رونق و توسعه دهید.

کتاب بازاریابی یک‌ صفحه ‌ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب بازاریابی یک ‌صفحه ‌ای اثری عالی برای تمام مدیران و فعالان حوزه فروش و بازاریابان است.

بخشی از کتاب بازاریابی یک‌ صفحه ‌ای

بیشتر پیام‌های بازاریابی حوصله‌سربر بوده، اثربخشی کافی نداشته و به مشتریان بالقوه اطمینان کافی نمی‌دهند. برای شروع بازاریابی هدفمند لازم است به دو عنصر حیاتی توجه کنید:

۱. ـ هدف شما از تبلیغ چیست؟ به جای این که بخواهید مستقیما از طریق آگهیِ تبلیغاتی فروش داشته باشید، هدف شما باید این باشد که مشتری بالقوه دستش را بلند کند و بگوید: «از محصول یا خدماتت خوشم آمد.» در مراحل بعد می‌توانید این موضوع را پیگیری کنید تا مشتری کیف پولش را بیرون بیاورد. این کار مقاومت مشتریان بالقوه را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند پایگاه داده بازاریابی خود را بسازید. این پایگاه داده متشکل از اطلاعات مشتریان بالقوه یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های کسب‌وکار شماست.

۲. ـ تمرکز تبلیغاتتان بر روی چیست؟ هنگامی که هدف شما مشخص شد باید آن را با مخاطب خود در میان بگذارید. دقیقا می‌خواهید مخاطب هدف بعد از دیدن آگهی شما چه کاری انجام دهد؟ آیا می‌خواهید با شما تماس بگیرد یا از وب‌سایتتان بازدید کند و یک نمونه رایگان درخواست دهد؟ یک گزارش رایگان درخواست کند؟ باید منظورتان را واضح و روشن بیان کنید و به آنها بگویید چه کنند و در ازای آن چه چیزی نصیبشان می‌شود. شما باید چندین راه برای اقدام بعدی پیش روی مخاطب خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر فراخوان عمل برای «خرید» محصول شماست، به آن‌ها اجازه دهید آنلاین یا تلفنی خرید کنند. افراد مختلف، روش‌های ارتباطی متفاوتی را می‌پسندند. ابزارهای مختلف پاسخگویی را در اختیارشان قرار دهید تا هر کدام را که با آن راحت‌ترند برگزینند.

تبلیغات باید بر مبنای پیشنهاد منحصربه‌فرد فروشی باشد که به نیازها و خواسته‌های مشتری مرتبط شده است. شما باید به این سؤال خریدار پاسخ دهید: «چرا از بین تمام گزینه‌هایی که دارم باید از تو خرید کنم؟» کسب‌وکار یا محصولی که خاص و منحصر بفرد باشد کمتر پیدا می‌شود، پس پرسیدن این سوال عجیب نیست که: «محصول من که هیچ ویژگی خاصی ندارد، پس چگونه یک پیشنهاد فروش منحصربفرد ارائه کنم؟»

وقتی می‌خواهم به مشتریانم کمک کنم که پیشنهاد فروش منحصر به‌فردِ خود را ارائه کنند، از آن‌ها دو سوال می‌پرسم. پاسخ به این دو سوال، مسیر بازاریابی و موفقیت مالی کسب‌و کارتان را مشخص می‌کند. دو سوالی که باید پرسیده و پاسخ داده شوند این‌ها هستند:

ـ چرا آن‌ها باید خرید کنند؟

ـ چرا باید از من خرید کنند؟

پاسخ این سوالات باید صریح، مختصر و قابل سنجش باشد. چرندیاتی بی‌معنی مثل «ما بهترینیم» یا «بهترین کیفیت از آن ماست» را کنار بگذارید.

هدف ما این است که وارد ذهن مشتری بالقوه‌مان شویم، دقیقا به دنبال چه چیزی هستند؟ کم پیش می‌آید به دنبال همان چیزی باشند که شما می‌فروشید، بلکه آن‌ها به‌دنبال نتیجه چیزی هستند که شما می‌فروشید. تفاوت بین این دو ظریف اما بسیار زیاد است. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک چاپخانه‌دار هستید. مشتری شما در واقع کارت ویزیت و بروشور نمی‌خواهد، بلکه به دنبال آن نتیجه‌ای است که کارت ویزیت و بروشور برای کسب‌وکار او به همراه دارد؛ بنابراین دست از فروش کارت ویزیت و بروشور بردارید و کنار مشتری خود بنشینید و از او بپرسید: «چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟»

نظرات کاربران

فرشید تقوی
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

از نقطه نظر اصول بازاریابی و فروش، بسیار مفید و کاربردی است. توصیه میگنم‌

pkh
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

به شدت کاربردی برای سیستم سازی فروش در هر نوع کسب و کاری

چوغوک
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

اطلاعات خیلی خوبی بهت میده. بشرطی که توی کسب و کارت اقدام گرا باشی. اگه همین اطلاعات این کتابو یه وبینار ۴ ساعته کنن مردم حاضرن میلیونی خرج کنن.شخصا برای توسعه کسب و کارم سمینار ها و دوره هایی رو گذروندم

- بیشتر
Imanmirbaha
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

سلام به همگی . کتابی بسیار روان و مختصر و مفید هست . من به شخصه دوست داشتم و اطلاعات جدید و مفیدی گرفتم . حالا باید سعی کنم که در کسب و کارم پیاده کنم و مطمئنم که بهم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
اگر تلاش کنید به طور مستقیم از طریق تبلیغات فروش داشته باشید، در بهترین حالت باید تنها به ۳ درصد از کسانی که آماده خرید فوری از شما هستند، بسنده کنید. در عوض اگر از تبلیغات برای جذب سرنخ استفاده کنید می‌توانید ۴۰ درصد از بازار هدف را متوجه خود کنید.
Farid Miri Rad
دانستن و عمل نکردن مانند ندانستن است.
Imanmirbaha
فرض کنید قرار است یک سیرک به شهر شما بیاید. ـ اگر شما تابلویی طراحی کنید که رویش نوشته «سیرک از ساعت ۱۰ صبحِ شنبه در این مکان برگزار می‌شود» این کار تبلیغات است. ـ اگر این تابلو را پشت یک فیل نصب کنید و فیل یک هفته در شهر بچرخد، این کار ترفیع است. ـ اگر فیل وارد باغچه شهردار شود و گل‌ها را لگد کند و در روزنامه محلی گزارش و یا در تلویزیون خبر آن پخش شود، این کار اعلان عمومی است. ـ اگر بتوانید اظهار نظر شهردار را در مورد آن جویا شوید، این کار روابط عمومی است. ـ اگر مردم را به سیرک بکشانید تا پولشان را در آنجا خرج کنند، این کار فروش است.
Farid Miri Rad
تولیدِ همه چیز برای همه‌کس منجر به شکست در بازاریابی می‌شود.
Imanmirbaha
زیادی در بازاریابی وجود دارد. برای درک مفهوم بازاریابی فرض کنید قرار است یک سیرک به شهر شما بیاید. ـ اگر شما تابلویی طراحی کنید که رویش نوشته «سیرک از ساعت ۱۰ صبحِ شنبه در این مکان برگزار می‌شود» این کار تبلیغات است. ـ اگر این تابلو را پشت یک فیل نصب کنید و فیل یک هفته در شهر بچرخد، این کار ترفیع است. ـ اگر فیل وارد باغچه شهردار شود و گل‌ها را لگد کند و در روزنامه محلی گزارش و یا در تلویزیون خبر آن
کاربر ۳۹۶۳۹۲۰
اجازه دهید مشتریانتان ارزش بیشتری به دست بیاورند. با این کار حاشیه سود شما بیشتر می‌شود. محصولات‌تان را در سه حالت «استاندارد»، «ممتاز» و «ویژه» با قیمت‌گذاری و ویژگی‌های مناسب ارائه کنید.
Farid Miri Rad
به‌طور خلاصه باید گفت این کار فرایندی سه مرحله‌ای است: ۱. ـ همه عناوین شغلی موجود در کسب‌وکارتان را شناسایی کنید. ۲. ـ وظیفه هر سمت را مشخص کنید. ۳. ـ چک‌لیست‌هایی بسازید برای انجام درست این کارها.
Farid Miri Rad
سیستم‌هایی قابل ارتقاء و تکرارپذیر بسازید، مطمئن باشید ثروتمند خواهید شد: ـ سیستم بازاریابی: به طور پیوسته سرنخ‌های جدید وارد کسب‌وکارتان می‌شود ـ سیستم فروش: تغذیه و پرورش سرنخ‌ها، پیگیری و گفتگو ـ سیستم تحویل سفارش: کاری که در قبال دریافت پول مشتری انجام می‌دهید. ـ سیستم اجرایی: حساب‌ها، پذیرش، منابع انسانی، و غیره. پشتیبانی از سایر امور کسب‌وکار.
Farid Miri Rad
شما باید از مالکِ کسب‌وکار، به بازاریابی که مالک کسب‌وکار خویش است، تغییر یابید.
Imanmirbaha
در مرحله پیش از بازاریابی کاری می‌کنیم که مشتری بالقوه ما را بشناسد و به ما علاقه‌مند شود. در مرحله حین بازاریابی کاری می‌کنیم که سرنخ فروش از ما خوشش بیاید و نخستین خریدش را انجام دهد و در مرحله پس از بازاریابی کاری می‌کنیم که مشتری به ما کاملاً اعتماد کند و به طور مرتب از ما خرید کند و ما را به دیگران هم معرفی کند.
Farid Miri Rad

حجم

۵۶٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۵۶٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان