دانلود و خرید کتاب روزشمار انقلاب اسلامی؛ جلد ۱۷ میرزاباقر علیان‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزشمار انقلاب اسلامی؛ جلد ۱۷ اثر میرزاباقر علیان‌نژاد

کتاب روزشمار انقلاب اسلامی؛ جلد ۱۷

معرفی کتاب روزشمار انقلاب اسلامی؛ جلد ۱۷

کتاب حاضر جلد هفدهم از مجموعه روزشمار انقلاب اسلامی است که به کوشش میرزا باقر علیان‌نژاد در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین رویداد تاریخ معاصر کشور ماست که نمی‌توان آن را فقط جابه‌جایی قدرت بین حاکمان دانست. تاثیر عمیق این انقلاب بر مناسبات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم ایران در تاریخ بی‌نظیر بوده است که از آن جمله می‌توان به ورود مردم به صحنه سیاست و دخالت بی‌واسطه آنان برای براندازی نظام شاهنشاهی، برقراری نظام جمهوری اسلامی و دیگر نهادهای حکومتی با رأی مردم، به دست آوردن استقلال و نفی دخالت قدرت‌های بزرگ در امور داخلی کشور و رسیدن به آزادی‌های مدنی اشاره کرد.

درباره مجموعه روزشمار انقلاب اسلامی

روزشمار انقلاب اسلامی مجموعه‌ای است که به توصیف وقایع انقلاب اسلامی از اول فروردین ۱۳۵۶ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ می‌پردازد. منابعی که برای تهیه این روزشمار استفاده شده شامل نشریات آن دوره و نشریات بعد از انقلاب اسلامی که به حوادث آن زمان پرداخته بودند، کتاب‌هایی که در رابطه با تحولات دوره انقلای در داخل و خارج از کشور منتشر شده اند، بولتن‌های عادی و محرمانه خبرگزاری پارس و بولتن محرمانه رادیو و تلوزیون ملی، اسناد مراکز امنیتی و انتظامی مثل ساواک، ژاندارمری و شهربانی و فرمانداری‌های نظامی مناطق مختلف و همچنین خاطرات اشخاص است.

در این مجموعه برای انعکاس نگاه خارجی‌ها به انقلاب نیز برخی از مطالب کتاب‌های منتشر شده خارجی و نشریات غربی هم گنجانده شده است. شمار منابع مورد استفاده در این مجموعه روی هم رفته بیش از دویست نشریه داخلی و خارجی و هزاروپانصد کتاب چاپ داخل و خارج است.

برای تهیه منابع این مجموعه نیز از آرشیو مراکزی مانند کتابخانه ملی ایران، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه وزارت امور خارجه، کتابخانه حوزه هنری، کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، بایگانی واحدهای تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، پژوهش‌های بین المللی، فرهنگ ناموران معاصر ایران، تاریخ شفاهی (دفتر ادبیات انقلاب اسلامی)، بایگانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، بایگانی موسسه اطلاعات، مرکز آمار و اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران، بایگانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، و ...استفاده شده است.

شیوه نگارش کتاب‌ها به این صورت است که در ابتدای وقایع هر روز تاریخ شمسی، میلادی و قمری درج شده و در ادامه عناوین خبرها آمده است. پس از آن متن اخبار قرارگرفته است. در پانوشت‌ها هم علاوه بر ذکر منبع خبر، برخی از خبرها، سازمان‌ها، اشخاص و احزاب گویاسازی شده‌اند. برای این گویاسازی‌ها نیز از پرونده‌های بایگانی شده اشخاص و ... در بایگانی واحد فرهنگ ناموران معاصر ایران، بانک اطلاعات واحد تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، منابع کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر و پایگاه‌های معتبر اینترنتی کمک گرفته شده است.

خواندن مجموعه روزشمار انقلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن مجموعه روزشمار انقلاب اسلامی را به همه علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران، علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب که روزهای پرالتهاب آن دوران را درک نکرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه شما را با روند شکل‌گیری و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران و مبارزات و جریانات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دخیل در آن آشنا می‌سازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
۶۷,۲۰۰
۳۰%
تومان