دانلود و خرید کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم) غلامرضا معصومی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم) اثر غلامرضا معصومی

کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم)

معرفی کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم)

کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم) اثری از غلامرضا معصومی است که در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب به بررسی حروف ت و ث و آیین‌های باستانی که نامشان با این دو حرف آغاز می‌شود، می‌پردازد.

درباره کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم)

آیین‌هایی که در دوران باستان رواج داشتند و همچنین افسانه‌هایی که از آن روزگار بر جا مانده است، از زیباترین و پر رمز و رازترین آثاری است که از دنیای نیاکان ما، به جا مانده است. با بررسی عمیق در این آیین‌ها و داستان‌های اسطوره‌ای و باستانی می‌توان به مطالب مهمی از جمله، نوع نگاه آنان به زندگی، فرهنگ، تاریخ و تمدن و ... دست یافت. 

غلامرضا معصومی در کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم) به بررسی آیین‌های باستانی و همچین اساطیری می‌پردازد که نامشان با یکی از دو حرف ت و ث آغاز می‌شود. این اثر همچنین عکس‌های بسیاری دارد که راهنمای خوبی برای شناخت بهتر مطالب مطرح شده در کتاب است.

کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم) برای تمام دوست‌داران اسطوره‌ها و آیین‌های جهان باستان، جذاب است. 

بخشی از کتاب دایر‌ه‌المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان (جلد چهارم)

مکتب تائو یا همان تائوئیسم (Taoism) به لائوتسه (Laozi) حکيم (متوفای ۵۱۷ ق م) منسوب است. در اینکه آیا وی وجود خارجی داشته است یا صرفا یک شخص افسانه‌ای است، ميان دانشمندان اختلاف وجود دارد. کسانی که لائوتسه را شخصی افسانه‌ای می‌دانند، می‌گویند فلسفه منسوب به وی از زمان کنفوسیوس (Confocius) قدیم‌تر است و رساله  تائو ته چینگ (Ching Te Tao) نيز قبلا وجود داشته است. کتاب تائو ته چينگ مهم ترین مأخذ تائوئيسم می‌باشد.

چوانگ تسه (Tze Chuang) دومين متفكر مذهب تائو در روشن كردن اصول آن مكتب مهم، نقش بسزایی داشته است. معنی تائو راه است و این كلمه گاه به معنای راه طبيعت و گاه به معنی راهی كه پيروان این فلسفه برای زندگی مقرون به خرد برگزیده اند، به کار می‌رود. تائو در اساس، راه اندیشيدن یا بلكه نيندیشيدن است، زیرا در نظر تائوگرایان، فكر امری سطحی و فقط در مباحثات سودرسان است. وگرنه برای زندگی، بيشتر زیان بخش است تا مفيد. به زعم تائوگرایان با طرد عقل و تفكر و اختيار، به حياتی محقر و مقرون به گوشه گيری و سادگی و تأمل در طبيعت می توان راه یافت. دانش، فضيلت نيست، بلكه برعكس، هر چه دامنه آموزش ها وسعت گرفته، بر شمار اراذل افزوده است. دانش از خرد نيز به دور است، زیرا ميان یک خردمند عارف و یک دانشمند روشنفكر تفاوت بسيار وجود دارد. 

بدترین حكومتی را كه می توان تصور كرد حكومت فيلسوفان است، اینان هر یك از جریانات طبيعی را با نظر خود مسخ می كنند و قدرت سخنوری و پندارسازی آنان درست نشانه ای است از ناتوانی آنان در عرصه كردار. در این وحدت كيهانی، همه تناقضات مستهلک می‌شوند و همه متمایزات زایل می‌گردند و همه افراد جمع می‌آیند.

نظرات کاربران

Roholah Faraji
۱۴۰۰/۰۲/۱۵

لطفاً بقیه جلدها را هم بزارید

هستی عرب
۱۴۰۱/۰۲/۲۴

لطفا جلدهای دیگه رو هم بذارید. جرا فقط یه جلد و اون هم جلد چهار؟؟

sadeq hp
۱۴۰۱/۰۷/۱۹

قیمت چاپی کتاب با اون جلد وحجم از کاغذ 110هزارتومنه قیمت pdf45هزارتومن. مقایسشم خنده داره. مگه برای این اثر چه کاری انجام دادین که انقدر قیمتش؟

hossein.erfani
۱۴۰۰/۰۹/۱۲

متوجه نمیشم چرا فقط یک جلد از این کتاب در طاقچه وجود دارد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۳۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۱۳۲,۰۰۰
۹۲,۴۰۰
۳۰%
تومان