دانلود و خرید کتاب روان شناسی شمشیربازی بهروز گل‌محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی شمشیربازی اثر بهروز گل‌محمدی

کتاب روان شناسی شمشیربازی

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان شناسی شمشیربازی

کتاب روان‌شناسی شمشیربازی نوشته بهروز گل‌محمدی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه سمنان برای دانشجویان و پژوهشگران رشته روان‌شناسی است.

انتشارات دانشگاه سمنان با بهره گیری از حدود ۵۰۰ نفر هیات علمی در دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مختلف خود مفتخر به تالیف و ترجمه بیش از ۱۰۰۰۰۰ صفحه محتوای آموزشی در بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب چاپی بوده و در تولید و توسعه هرچه بیشتر علوم و فنون نوین در ایران عزیز تلاش می‌نماید.

بیش از ۵ عنوان از کتاب‌های اساتید هیات علمی این دانشگاه به چاپ سوم رسیده و بیش از ۳۰ عنوان نیز چاپ دوم خود را پشت سر گذاشته‌اند و به عنوان مراجع علمی و آموزشی در دانشگاه‌های کشور مورد استفاده علم آموزان قرار گرفته‌اند.

این انتشارات در راستای ترویج علم و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی موفق به چاپ بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی شده و تلاش‌ها در راستای صادرات علمی همچنان ادامه داشته و خواهد داشت.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه سمنان همگی ویژگی‌های برجسته‌ای همچون تالیف و ترجمه توسط کادر علمی مجرب و بنام، همکاری با مولفین و مترجمین غیر دانشگاهی، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت چاپ و رعایت اصول و استانداردهای نگارشی و ادبی هستند.

خواندن کتاب روان شناسی شمشیربازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی دانشجویان و پژوهشگران روان‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب روان شناسی شمشیربازی

ما می‌توانيم همه‌ قسمت‌های فعاليت‌هاي مبارزه‌هاي ورزشی را در دو گروه تقسيم كنيم: عمل‌ها و اجراها.

عمل در نبرد مرحله‌ای است كه هدف مبارزه را متصور می‌‌سازد. برای مثال: عمل می‌تواند يك ضربه باشد كه هدف آن گرفتن مقاومت از حريف است. بازيكن در طول مبارزه به آن عمل فکر کرده و خود را ‌آماده می‌سازد. هر عملی در نبرد، تركيبی از قسمت‌های مختلف است كه ما هر قسمت را اجرا می‌ناميم. برای مثال: يك ضربه در بوكس چند اجرا دارد: جابجايی وزن بدن، حركت مستقيم دست‌ها، متمركز كردن انرژی روانی و جسمی در مشت و غيره. بازيكن درباره اجرا فكر نمی‌كند و گاهي اوقات به‌طور اتوماتيك و با كمك عكس‌العمل‌ها كار می‌‌كند. اما در هر زمانی می‌تواند آن را به ياد بياورد و اصلاح كند.

اجراهای فردی شامل تركيبات تاكتيكی است كه می‌تواند چندين اجرای ذهنی و حركتی را در‌بر‌گيرد. در اينجا، مشاهدة حركت‌هاي حريف، تخمين موقعيت، تصميم‌گيری، اجرای بسياري از اعمال فيزيكی را شرح می‌‌دهيم. در مبارزه‌هايی كه به‌تازگي اجرا می‌گردند، تركيبات تاكتيكی برای تماشاگران بسيار پيچيده و جالب هستند.

اجرای ورزشی در مبارزات در نتيجة شرايط سخت پر از فشارهاي جسمانی و روانی به‌دست می‌آيد. اين تنش‌ها با درك اطلاعات زياد دربارة‌ انتظارات و كارهای حريف و همچنين ضرورت ارزيابی موقعيت‌ و تصميم‌گيری فوری ايجاد می‌شود. براي رفع اين تنش‌ها، ايجاد مقاومت روانی و کنترل حالت روانی با‌ انفرادی كردن تمرينات روانی در حالت استرس ضرورت مي‌يابد. در نبردهای ورزشی، يك بازيكن بايد بتواند دو نوع كار مختلف يعنی حمله و دفاع را تقريباً هم‌زمان انجام دهد.

وقتی يك بازيكن خود را برای حمله آماده می‌كند، بايد به آمادگی برای ضدحملة‌ رقيبش نيز فكر كند. برای رسيدن بازي به نتيجه‌اي مطلوب، مبارزه بايد يك سری ويژگي‌های فيزيكی و روانی را دارا باشد كه تمرينات صحيح و منظم به بهبود اين ويژگی‌ها كمك می‌كند.

هر مبارزة ورزشی باعث بهبود بسياري از خصوصيات شخصی بازيكن می‌شود. بازيكن می‌تواند با كمك آنها بر شرايط بيرونی مبارزه غلبه كرده و تصميمات تاكتيكی پيچيده را نيز در مبارزه اتخاذ كند. مبارزة ورزشی تأثير روان‌درمانی زيادی دارد كه در جامعة‌ مدرن صنعتی، بسيار مهم است.

فعاليت ورزشی در نبردها يك فعاليت همراه با استرس است. ما می‌توانيم استرس را در هر دوره از تمرين يا مبارزه ببينيم. اما استرس بالا را در ورزشكار، قبل از مبارزه مشاهده می‌كنيم. دليل اين استرس آن است كه او قابليت‌های حريف، قابليت‌های خودش و نتيجة احتمالی را ارزيابي می‌كند. استرس خيلی بالا در بوكس و كيك‌بوكس ظاهر می‌شود، چرا‌كه اين فعاليت‌ها همراه با ضربه‌های خطرناك است. اين استرس روانی را در زماني‌كه ورزشكاران دوره‌های بسيار طولانی جهت آمادگی قبل از رقابت را سپری می‌كنند و رقابت در تيم بسيار جدی است نيز به‌وضوح قابل مشاهده است.

تصور نبردهای ورزشی بدون سطح مطلوب استرس غير ممكن است. در موقعيت انتظار برای مبارزه، بازيكن بايد در حالت آماده‌باش (هوشيار) قرار بگيرد، چرا‌كه اين مسئله باعث تحريك همة‌ سيستم‌های روانی و جسمی بازيكن می‌شود. در واقع پيروزی در نبرد بدون هيجان مطلوب قبل از مبارزه غير‌ممكن است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۰۲۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان