دانلود و خرید کتاب امام زمان در آیات قرآن علی‌اصغر ماهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امام زمان در آیات قرآن اثر علی‌اصغر ماهی

کتاب امام زمان در آیات قرآن

معرفی کتاب امام زمان در آیات قرآن

امام زمان در آیات قرآن کتابی نوشته علی‌اصغر ماهی وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه است. مسئله وجود امام زمانبه عنوان آخرین ذخیره الهی و منجی عالم بشریت و همچنین مسائل پیرامون غیبت، فلسفه و حکمت آن، علائم ظهور، احوال مردم در آخرالزمان و ... از اساسی‌ترین مسائل هستی است که تمامی ادیان، مذاهب و مکاتب در خصوص آن سخن‌ها گفته و دلیل ها آورده‌اند اما متاسفانه با گذشت زمان این موضوع مهم، دچار بدعت‌ها، آفت‌ها، افراط ها و تفریط‌های فراوان شده است تا به جایی که برخی آن را از اساس تکذیب نموده و برخی دیگر آن را با انبوهی از خرافات و مسائل بی اساس آمیخته‌اند.

 درباره کتاب امام زمان در آیات قرآن

نویسنده پس از مطالعه بخشی از خطبه نبی مکرم اسلام در مسجد خیف که فرمود:

«خداوند، شاد و خرم نماید بنده‌ای را که سخن مرا بشنود و درک کند و آن را حفظ نموده و به کسی که نشنیده است برساند. ای مردم! سخن مرا شاهدین به غائبین برسانند، چه بسا حامل فقهی که فقیه نباشد و چه بسا حامل فقهی که آن را به فقیه تر از خود برساند ...». 

بر آن شد تا در راستای انجام تکلیف شرعی پس از قریب به دو دهه تحقیق، تبلیغ و تدر یس امور دینی و معارف اسلامی موضوع مهدویت و سایر مسائل وابسته به آن را از منظر تفسیر، تأویل، تشبیه، مقارنه و تطبیق در آیات کتاب خدا جستجو نموده و با توسل به احادیث مستند و معتبر از کتب مرجع حدیث شیعه امامیه، به اثبات برساند.

علی‌اصغر ماهی بر این باور است وقتی این مهم توسط آیات قرآن که مورد قبول و اتفاق همه مسلمین است به اثبات برسد، آن که معتقد به وجود آن حضرت است، مندرجات این کتاب موجب افزایش بصیرت و استحکام عقیده‌اش می‌شود و آن که منکر یا شک‌کننده در احوال آن حضرت است با ملاحظه آیات، روایات و نکات و توضیحات ذیل آن به اندیشه فرورفته و امید است که از شک بیرون آمده و راه هدایت را پیدا نماید. 

او پیش از ورود به مبحث اصلی معنای اصطلاحاتی مانند تاویل و تفسیر و تفاوتشان با یکدیگر، محکم و متشابه در قرآن، نیاز قرآن به مفسر، حرام بودن تفسیر قرآن به رای و این که چرا ائمه و اهل بیت صالح‌ترین مردم به تفسیر و تاویل قرآن هستند... را توضیح داده است.

 خواندن کتاب امام زمان در آیات قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به موضوع مهدویت و همچنین تفسیر موضوعی قرآن کریم را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب امام زمان در آیات قرآن

چرا ائمه اهل بیت (ع) صالح ترین مردم به تفسیر و تأویل قرآن هستند؟

دلیل این امر ریشه در «اعلمیت» و «طریق علم» ایشان داشته که به شرح ذیل تبیین و تشر یح می‌گردد:

۱- به حکم عقل، ائمه از همه مخلوقات «اعلم» و داناترند چرا که امام باید به همه حدود الهی و احکام و شرایع و سنن او عالم باشد در غیر این صورت، اطمینانی بر وی نیست که این حدود و احکام را ضایع و دگرگون نکند. از طرفی امام باید عالم به ظاهر و باطن قرآن باشد تا بتواند هر چیز را در همان موضعی که خداوند قرار داده، تبیین نموده و به این وسیله امت را به سرمنزل مقصود هدایت نماید.


نظرات کاربران

sirvan
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

واقعا این کتاب تمامی سوالات بنده در مورد امام زمان(ع) را پاسخ داد اجرکم عندالله

mary
۱۴۰۰/۰۸/۱۵

لطفا این کتاب رو در طاقچه بی نهایت قرار دهید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۶۷ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۶۷ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان