دانلود و خرید کتاب زانو درد و آنچه که باید بدانیم پری رضوی یام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زانو درد و آنچه که باید بدانیم اثر پری رضوی یام

کتاب زانو درد و آنچه که باید بدانیم

نویسنده:پری رضوی یام
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زانو درد و آنچه که باید بدانیم

زانو

کتاب زانو درد و آنچه که باید بدانیم نوشته پری رضوی یام است. این کتاب به دردهای زانو می‌پردازد. یکی از پیچیده‌ترین مفصل‌ها در بدن زانو است. زانو محل اتصال ساق پا و ران پا و کشکک در این قسمت است. این مفصل در بدن ما رسالت‌های زیادی دارد. از جمله اینکه زانو موقع راه رفتن به بدن ما انعطاف می‌دهد تا به راحتی و زیبایی بتوانیم راه برویم. در حین راه رفتن حرکات آکروباتیک انجام دهیم. خم شویم. چهار زانو بنشینیم. پس موجودی که این همه خدمات برایمان انجام می‌دهد را باید بشناسیم.

درباره کتاب زانو درد و آنچه که باید بدانیم

عدم شناخت خودمان و یا به اصطلاح خودمانی با خودمان قهر هستیم. همانطور که مجموعه‏ی وجودی بدن ما دارای روح و جان است، تک‏تک اعضای بدن ما نیز خود دارای شعور و آگاهی بوده و در قبال بی‏توجهی‏های ما عکس العمل نشان می‏دهند. مثل زمانی که عزیزان ما در کنار ما باشند، امّا توجهی به ما نداشته باشند. در این‏صورت ما خودبخود دچار افسردگی و اندوه عمیق می‏شویم، هر چند که از نظر مادی ما را کفایت کنند. مصداق همین مسئله هم در مورد پا و زانو و کل بدن ما هست. ممکن است ما برای پایمان بهترین کفش را انتخاب کنیم یا اینکه بهترین لباس‏ها را بپوشیم، وقتی که ما دست و پایمان را نشناسیم، نیازهایش را هم نمی‏دانیم. طبیعتاً این عدم شناخت باعث بی‏توجهی و اغفال شده تا جایی که اعضاء بدن ما به حرف در می‏آید. بله زمانی که اعضاء بدن ما درد می‏کند، کارش از حرف گذشته، اعتراض می‏کند. حرف‏هایش را زده . ما توجه نکرده‏ایم. زمانی که موقع برداشتن وزنه‏ای یارای همراهی ندارد. وزنه از دستمان می‏اُفتد. حرف می‏زند، ولی ما فکر می‏کنیم از بی عرضگی‏مان است. زمانی که برای بلند شدن دچار زحمت می‏شویم، حرف می‏زند. به ما می‏گوید مشکل دارد. پس بیاییم زیاد نه، کمی خودمان را بشناسیم تا با خودمان آشتی کنیم.

اجزای مهم زانو رباط‌های زانو، مینیسک‌ها، تاندون‌ها و عضلات زانو است.  مفصل زانو به وسیله‌ یک کپسول مفصلی غشای سینوویال و رباط‌ها احاطه می‌شود. مایع سینوویال باعث کاهش اصطکاک حرکت می‌شود و همچنین در تغذیه‌ غضروف‌های مفصل نقش دارند. در مفصل زانو انتهای استخوان ران با سر استخوان درشت نی« استخوان بزرگ ساق پا» کنار هم قرار می‌گیرند.

دو برجستگی استخوانی در دو طرف انتهای استخوان ران وجود دارند که به آنها کندیل می‌گویند. این کندیل‌ها روی سطح فوقانی استخوان درشت نی قرار می‌گیرند. این سطح را " کفه درشت نی" می‌گویند. این کفه به دو قسمت بیرونی و درونی تقسیم می‌شود. درشت نی در شیار خاصی میان دو کندیل استخوان ران می لغزد.

استخوان کوچکتر ساق پا «نازک نی» وارد مفصل زانو نمی‌شود. این استخوان مفصل کوچکی را تشکیل می‌دهد که آن را به یک طرف درشت نی وصل می‌کند. این مفصل چندان حرکتی ندارد.

با این کتاب می‌توانید اطلاعات بیشتری از زانو و کارکرد آن داشته باشید.

خواندن کتاب زانو درد و آنچه که باید بدانیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اطلاعات پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زانو درد و آنچه که باید بدانیم

یک توپ را تصور کنید که روی یک سطح صاف قرار گرفته است. این توپ انتهای استخوان ران است و آن سطح صاف سر استخوان درشت نی . مینیسک‏ها در واقع به دور انتهای گرد استخوان ران می‏پیچند و فضای میان آن و کف استخوان درشت نی را پر می‏کنند. مینیسک‏ها با این ساختار به توزیع وزن استخوان ران روی استخوان درشت نی کمک می‏کنند. اگر مینیسک‏ها وجود نداشتند هر وزنی که روی استخوان ران وارد می‏شد، روی یک نقطه از استخوان درشت نی منتقل می‏شد، امّا با وجود مینیسک‏ها وزن روی تمام سطح کفه بالایی استخوان درشت نی توزیع می‏شود. این توزیع وزن به وسیله‏ی مینیسک‏ها اهمیت زیادی دارد. زیرا از وارد آمدن فشار بیش از حد بر سطح غضروف مفصلی جلوگیری به عمل می‏آورد. فشار بیش از حد بر سطح غضروفی میتواند به سطح آن آسیب رسیده و باعث تحلیل آن در طی زمان می‏شود.

مینیسک‏ها علاوه بر محافظت از غضروف مفصلی به رباط‏ها کمک می‏کند تا زانو را پایدار نگه دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان