دانلود و خرید کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز بیل برایسون ترجمه محمدتقی فرامرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز اثر بیل برایسون

کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

نویسنده:بیل برایسون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

تاریخچه‌ تقریبا همه چیز اثری از  بیل برایسون، نویسنده برنده جایزه کتاب سال ۲۰۰۴ آمریکا است. این اثر به شما اطلاعاتی درباره بیشتر پدیده‌های هستی می‌دهد و یک کتاب خوب اطلاعات عمومی است.

 درباره کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز

با خواندن این کتاب اطلاعاتی درباره تقریبا همه آفریده‌ها و پدیده های جهان هستی پیدا می‌کنید.  انسان همواره کنجکاو، در پی یافتن پاسخ پرسش‌هایش درباره جهان هستی بوده، هست و خواهد بود. چگونگی شکل‌گیری جهان ، آتشفشان‌ها، مقیاس‌ها، پیپه ها و اجرام آسمانی و خیلی چیزهای دیگر.

بیل برایسون در  کتاب تاریخچه تقریبا همه چیز با زبان و بیانی گویا و به صورت خلاصه همه پدیده‌های جهان هستی را کاویده است. از منظومه خورشیدی تا ماهیت و چیستی بشر. او در کتابش از طریق ماجراهای کاشفان و دانشمندان موضوعات علمی را به بحث می گذارد. او در این کتاب سعی می‌کند برخلاف درسنامه‌های علمی که به نظر او شوقی در خوانندگان برای دانستن برنمی‌انگیزند چرا که هیچ وقت به چراها، چگونه‌ها و چه هنگام ها در مورد اکتشافات علمی نمی‌پردازند، موضوعات علمی را به شکلی جذاب ارائه دهد.

 به عبارت دیگر می‌توان گفت این کتاب ارزشمند به خیلی از سوالات رایج درباره جهان و انسان پاسخ داده و داده‌های علمی بسیاری را با جزئیات به خواننده ارائه کرده است. 

خواندن کتاب تاریخچه تقریبا همه‌چیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به دانستنی‌های علمی و تاریخ علم.

بخشی از کتاب تاریخ تقریبا همه چیز

نمی‌دانستم پروتون یا پروتئین چیست، کوارک را از کواسار تشخیص نمیدادم، نمیدانستم زمین‌شناس‌ها چگونه میتوانند نگاهی به یک لایه از توده‌ی سنگ‌دیواره‌ی یک دره بیندازند و عمر آن را تشخیص دهند، حقیقتا چیزی نمیدانستم. یک اشتیاق آرام و خارق‌العاده برای یاد گرفتن و دانستن برخی نکات درباره‌ی این موضوعات و دریافتن اینکه تاکنون چند نفر توانسته‌اند از آنها سر درآوردند آرام ارام بر وجودم چیره شد. این همواره بزرگترین شگفتی زندگی‌ام بوده است – دانشمندان چگونه از مسائل سر در می‌آوردند. فلان دانشمند چگونه میداند کره زمین چه وزنی دارد یا سنگ‌هایش چه عمری دارند یا چه چیزهایی در اعماق زمین نهفته است؟ چگونه میتوانند به چگونگی و زمان یدایش کائنات و شکل کائنات در نخستین روزهای پیدایش‌اش پی ببرند؟ چگونه می‌توانند دریابند که در درون اتم چه میگذرد؟ و سرانجام اینکه – یا شاید مهمتر از همه اینکه – چگونه ممکن است غالبا چنین به نظر برسد که دانشمندان تقریبا همه چیز را میدانند اما باز نمیتوانند یک زلزله را پیش‌بینی کنند یا حتی بگویند که اگر فردا به تماشای مسابقه فوتبال میرویم با خودمان چتر برداریم؟

بدین سان بود که تصمیم گرفتم بخشی از عمرم را – که از قرار معلوم سه سال شده است – به مطالعه‌ی کتاب‌ها و مجله‌ها و یافتن کارشناسانی پارسامنش و شکیبا و آماده‌ی پاسخ‌گویی به انبوه پرسش‌های فوق‌العاده گنگ اختصاص دهم. اندیشه اصلی در این کار، پی بردن به این نکته بود که آیا نمیتوان شگفتی و دستاوردهای علم را در سطحی که خیلی فنی یا دشوار نباشد و در عین حال تماما سطحی هم نباشد فهمید یا درک کرد – یا از ان در شگفت شد یا حتی از آن لذت برد؟

این اندیشه و امید من بود و کتابی هم که میخواهید به مطالعه‌اش بپردازید با چنین هدفی به نگارش درآمده است…


نظرات کاربران

Nik
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

خیلی خوبه .عالیه . جز بهترین کتاب های دنیاست. وقتی شما شروع به خوندن این کتاب کنید اصلا دوست ندارید از پایش بلند شوید. این کتاب شما رو به سفری در پهنه ی کیهان میبرد . و ازتطریق داستان های

- بیشتر
hooman
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

کتاب خوبیه. اگه امکانش هست در طاقچه بی‌نهایت قرار بدید. تشکر 💜💜

TeddyWestSide
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

پی‌دی‌افه عزیزان. پی‌دی‌اف.

Amin
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

با توجه به اینکه کتاب مال 17 سال پیشه، خیلی خوب میشه اگر ناشر محترم، کتاب رو توی طاقچه بی‌نهایت بذاره ❤️📚

ر.د.ب
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

کتاب را به صورت چاپی خریدم. کتاب خوب و ترجمه عالی بود. فقط فکر میکنم نویسنده میخواد همه چیز را توی شک قرار بده که البته کار علم همینه.

میثم
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

کتاب خیلی خوبیه.نسخه ی چاپیش بهتره.طاقچه پی دی اف ش رو گذاشته که خوندنش یه مقدار سخته.

کاربر ۱۰۵۹۱۲۲
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

یکی از کتاب هایی که توصیه میکنم هر آدم علاقه مند به علمی حتما بخونه. متن کتاب ساده و روانه با ترجمه خوب . یکی از خوبی های کتاب جامعیت ، حفظ سیر منظم تاریخی و پرهیز از توصیفات و

- بیشتر
m.yoosef
۱۴۰۰/۰۱/۰۲

برای آشنایی با تاریخ تحولات علوم تجربی خوبه. متن ساده و روانی داره.

Ali
۱۴۰۰/۰۴/۲۰

کتاب از شکل گرفتن کیهان شروع می‌کند تا تکامل انسان تا به عصر حاضر برسد از لحاظ زیست شناسی. اگر به این مقوله علاقه دارید این کتاب را از دست ندهید.

محسن
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

کتاب کامل و خیلی خوبیه مخصوصا برای کسانی که میخواهند علم را از دیدگاهی جدید تر ببینند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

قیمت:
۱۳۶,۰۰۰
تومان