دانلود و خرید کتاب ساشاژان رضا علیزاده مهماندار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساشاژان اثر رضا علیزاده مهماندار

کتاب ساشاژان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۱۰۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ساشاژان

کتاب ساشاژان نوشته دکتر رضا علیزاده مهماندار است. ایشان روانشناس و محقق ارتباطات و مدرس علوم معرفتی، در داستان ساشاژان سعی بر این داشته است که از لابه‌لای مواجهه‌های اجتماعی و روزمره، دروس و آموزه‌های خودشناسی را به نمایش بگذارد.

درباره کتاب ساشاژان

در این کتاب سعی شده است که راز و رمزها و قوانین نانوشته‌ عالم، در قالب داستانی پیش روی خوانندگان قرار گیرد و ایشان باکمی تعمق و بردباری در امور ارتباطی و زندگی روزمره و عالم بیانت‌های هستی، بتوانند نکاتی را در مسیر شناخت خود و بهبود بخشیدن به قالب‌های موجود ذهنی و حسی و اجتماعی، در مطالعه و تحقیق زندگی فردی خود بگنجانند.

ساشاژان نام دختری است که در این داستان متولد می‌شود و نویسنده، او را فرزند نورانی معرفی کرده است. داستان به ما می‌آموزد که برای خلق هر موجود، قوانینی در عالم وجود دارد که خالق (در اینجا پدر و مادر)، می‌تواند با اراده خود، شرایطی را دامن بزند که مخلوقی الهی و تأثیرگذار و درخشان، پا به عرصه ظهور بگذارد.

عنصر توجه به هرآن چیزی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد، پیام مهمی در داستان ساشاژان است. نویسنده معتقد است که با اراده مقتدر الهی، در انسان نیرویی قرار داده‌شده که می‌تواند بر تمام ذرات عالم تأثیر گذاشته و نیروها و اثراتِ متقابل را به خواست و انتخاب خود، جذب یا دفع نماید.

فضای داستان در زمان و مکانِ خاصی تعریف‌ نشده و به کشور و موقعیت تاریخیِ مشخصی اشاره نمی‌کند. اسامی غالباً ساخته‌شده و در مواردی برگرفته از نام‌های جهان شمول است.

تصویرگری یکی از موارد مهم برای جذاب شدن رمان و داستان است به این صورت که در هر صحنه، نویسنده آنچنان به توصیف صحنه حاضر بپردازد که خواننده یا شنونده داستان، بتواند آن را با تمام جزئیات در ذهن خود به تصویر بکشد اما ازآنجایی که هدف رضا علیزاده مهماندار از نگارش کتاب، آموزش اصول خودشناسی است، حتی در داستاننویسی هم مقوله تصویرگری را کوتاه کرده و اصل را بر رساندن مفهوم به مخاطب بنا میگذارد. این روش علاوه بر کتاب ساشاژان، در غالب داستان‌های او از جمله دروازه‌های زمان و رؤیای بی‌پایان نیز مشهود است.

خواندن کتاب ساشاژان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ساشاژان هدیه‌ای است برای آنها که طالب شناخت خود و دانستن دلیل زندگی هستند و این مقوله‌ای است که بی‌شک هر کس در طول زندگی خود با آن درگیر بوده یا خواهد بود. این کتاب دربردارنده مقدمات دروس خودشناسی ازجمله آگاهی، ذهن، رؤیا و مرگ است و می‌تواند برای شاگردان این مسیر راهگشا باشد.

درباره رضا علیزاده مهماندار

رضا علیزاده مهماندار محقق علوم انسان‌شناختی، نزدیک به سی سال مشغول تحقیق بر علوم انرژیکی، روانشناسی درون و ارتباطاتِ انسانی بوده و با برپایی جلسات، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره، در این راستا سعی کرده است که یافته‌های خود را با همه انسان‌ها به اشتراک بگذارد. کتاب‌هایی از او به چاپ رسیده و هم‌اکنون نیز در دست چاپ است ازجمله انرژی‌درمانی، انسان‌شناسی، سکوت ذهن، نجوم باطنی، آگاهی به زبان ساده، عشق یعنی همه‌چیز، رویای بی‌پایان، گفتارهای بزرگان، رؤیا آموزی، دروازه‌های زمان و...

علیزاده مهماندار معتقد است به همان میزان که انرژی‌های بیرونی بر شخص تأثیرگذار هستند، این امکان وجود دارد که هرکس بتواند با شناخت قدرت‌ها و نیروهایی که خالق یکتا در او به ودیعه گذاشته، تأثیری انتخاب شده و ارادی داشته باشد و با کشف راز و رمزهایی که به‌سادگی در خود او نهفته است، خلق اثرهایی نورانی و سازنده از خود بهجای بگذارد. خلاقیت (هدیه الهی به انسان)، او را همکار و جانشین خداوند در عالم کرده است اما چگونه؟ ...

رضا علیزاده مهماندار سعی دارد در داستان ساشاژان به مخاطبین بگوید که همه اتفاقات زندگی هر شخص، آگاهانه یا ناآگاه، با انتخاب و اثرگذاریِ خود او صورت می‌پذیرد.

به گفته رضا علیزاده مهماندار، همانطور که در موضوع کتاب سعی بر آموزش خلاقیت بوده، در انتخاب نام ساشاژان نیز با تعمق بر اصوات سعی کرده نامی خلق کند که متشکل از هفت حرف و هفت نقطه باشد.

بخشی از کتاب ساشاژان

ـ آناهیتا، نشسته در زیر سایبان، به دوردستها چشم دوخت. همسرش قبل از رفتن، جای مناسبی برای او درست کرده بود. کوهستان مرتفع، نگاه انسان را مسحور می‌کرد اما نه انسانی را که می‌دانست تمام این عالم، تجسمی از خیال اوست...

ـ آرتین گفت: همیشه همین‌طوره. اگه حواسات جمع نباشه و سرآغاز و دلیل شروع هر کاری یادت نمونه، اونقدر برات ماجراهای بیربط ساخته می‌شه که یک دفعه به خودت میای و می‌بینی که ناخواسته چقدر دور خودتو شلوغ کردی اما اگه دقت کنی متوجه می‌شی که همچین خیلی هم ناخواسته نبوده! درواقع فقط «خواست» میتونه آدم رو وارد ماجراهای بی‌ربط بکنه.

ـ مینا یکی از ساعت‌ها را برداشت و زنگش را به صدا درآورد. ساشاژان خندید:

ـ چه قشنگه! مثل آهنگِ طبیعت!

مینا پرسید: مثل چی؟

ساشاژان گفت: آهنگ طبیعت! یه روز که رفته بودیم کوه، بابام به مامان گفت که اگه آدم چشماشو ببنده، می‌تونه آهنگ طبیعت رو توی خودش بشنوه. فکر کنم باید یه آهنگ آروم، مثلِ زنگِ همین ساعت باشه...

ـ در زمین‌های نیلی، پیکرهای نورانی در فضای هیچ... اندامش پوشیده از نقاط نور، شبیه به هم... شبیه به او... و هرکدام ذرهای عینِ کل.

فهرست کتاب ساشاژان

ـ در این داستان فهرستی در ابتدای متن آورده نشده اما موضوعات به این شرح است:

دیدار

اتفاق

انتخاب

ازدواج

پرسش

چرا؟

جفت متضاد

عواطف

توازن

تولد

ساشاژان

تغذیه

سرآغاز

تجربه

قهر

بیندیشیم

موسیقی درون

بخشش

سیاره عشق

نیایش

برانگیختگی

بی‌شکلی

ناظر

خیال نقش تو در کارگاه دیده کشیدم...

نظرات کاربران

09141159767
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

کتابی دل نشنین با مفاهیمی عمیق و تعمق انگیز توصیه ام برای تمام زوجهای جوان که در شرف ازدواج و فرزنداوری هستند و به تمامی زوجهایی که برای رسیدن به یک امتزاجی عالی و هدف هستی شان در زندگی تلاشی

- بیشتر
آرنی
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

کتاب عالی و روان مخصوصا برای کسانی که می خواهند زندگی و فرزند صالح و نورانی داشته باشند

یک شاگرد
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

سلام و سلامتی و نور اگر این داستان عمیق و با تعمق خوانده شود اسراری نهفته برایتان جاری می شود. بسیار عالی

Zeinab Mehrdadi
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

آگاهی در قالب یک داستان روان ساری و جاری است در این داستان می توان حضور اگاهی را لمس کرد سپاسگزاریم

کاربر ۲۸۸۵۹۶۵
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

فوق العاده زیباپرمحتوا بی نظرارهرجهات ممنون ازاقای علیزاده عزیزسایه اتون مستدام الهی امین

leila badie
۱۳۹۹/۱۲/۱۸

سلام این داستان خلق نگرشی جدید در جهت چگونگی از بین بردن انواع فاصله ها در یک ازدواج است . از تمامی دست اندرکاران سپاسگزاریم🙏

خلاق
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

خواندن این کتاب را به همه کسانی که دنبال آگاهی و آرامش هستند توصیه میکنم کتابی زیبا در مورد چگونه زیستن

MERA
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

درود بی کران بر گرداورنده آگاهی ؛ که خود ؛اگاهی ست بسی لذت بردم متنی روان ; توأم بانکات فوق العاده طلایی و درعین حال ساده و کاربردی و تخصصی صفحه آرایی و موضوعات عالی و بی کران پاس باشد بخوانید و در عمل به نکات طلایی

- بیشتر
مرتضی خزاعی
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

بسیار دلنشین و داستانی خواننده رو با مفاهیم معرفت و آگاهی آشنا می‌کنه.ودروس رو ساده و روان به سطح فهم برای همه در آورده.وبه مسایل روزانه و درگیر جامعه هم پرداخته.شاید .یاد کتاب مدیر یک دقیقه ای و قله ها

- بیشتر
شهین خرازیان
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

چرغ راه برای کسانی که در مسیر آکاهی گام بر می دارند و میخواهند فرزندی نورانی از خود به یادگار گذارند 🙏

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
وقتی حرفی برای گفتن نداری، سکوت کن!
Moon
برای تمام داشته‌های خود سپاسگزار باشیم اما به آن‌ها دل نبندیم. داشته‌های ما و تمام عالم، وسایلی هستند برای گذر و رسیدن به «خود».
farran
باورجمعی در بین انسان‌ها پایگاه محکمی برای خود ساخته که تمام تفکرات و خلاقیت‌های انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده و انسان‌ها را به تبعیت از همدیگر به جای فکر آزاد، وادار می‌سازد.
farran
نقاشی، بزرگ‌ترین علاقه ساشاژان بود. نقاشی‌های او شبیه هیچ چیز نبودند. او افکارش را ترسیم می‌کرد و افکار او همیشه بکر بودند!
farran
(زمانی که پرتو انوارِ «منِ حقیقی»، «منِ توهمی» را برانگیزد تا «منِ واقعی» را خلق کند و این سه در انطباق با هم قرار گیرند، انسان مبعوث می‌شود! ........
farran
ـ برای رسیدن به اصل وجود، باید این پذیرندگی به مرحله «رضا» برسه. یعنی تو به هر چی که سر راهت میاد راضی باشی. به هر اتفاقی که برات می‌افته در کمال رضایت نگاه کنی، یعنی دیگه خواستِ تو وجود نداشته باشه. یعنی در کمال تسلیمی در این دنیا زندگی کنی.
farran
ـ بگذار به شکل جفت و همسرانی عاشق در جریان عشق الهی جاری باشیم و از اتحادمان، جریان نوری از آسمان تا زمین کشیده شود! ـ بگذار «خدمتگزار روح الهی بودن»، سرلوحه اموراتمان گردد...
farran
همه روزی می‌میرند. از دیدن مردگان هراس نکنیم. آن‌ها بخشی از ارواحی هستند که لباس جسمانی خود را ترک کرده‌اند. ما نیز روزی جسممان را ترک خواهیم کرد. به مرگ فکر کنیم! گاه به ملاقات مردگان در گورستان برویم. غرور زندگی ما را از فکر مرگ باز می‌دارد. مرگ، پایان نیست. ما در روح خود ادامه خواهیم داشت.
farran
باید روح الهی رو در وجود خود و دیگران دید و دانست که همه از یک جوهر نشأت گرفته‌اند و همه باید درس‌هایی رو تجربه کنند که در مجاورت هم اتفاق می‌افته.
farran
شکر می‌کنیم تو را که در پرتو ارادهٔ الهی‌ات، مقررکردی دو گونه بودن را در وجود مخلوق و آن چنان خواستی که در هر قطب، نوعی نیروی خاص نهفته باشد، پس جدا ساختی آن را به دو جسم مؤنث و مذکر و قرارشان دادی در عالم اَشکال و نمودی همه اسرار را در پردهٔ تفکر، تا دریابند که خواست تو از وصل ایشان، همانا امتزاج است نه شهوات جنسی.
farran

حجم

۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان