دانلود و خرید کتاب روانشناسی شادی در جوانان سارا مک نامرا ترجمه فرناز توانایان‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی شادی در جوانان اثر سارا مک نامرا

کتاب روانشناسی شادی در جوانان

معرفی کتاب روانشناسی شادی در جوانان

کتاب روانشناسی شادی در جوانان نوشته سارا مک نامرا است که با ترجمه فرناز توانایان فرد منتشر شده است. ین کتاب برای کسانی است که شاهد تلاش نوجوان خود برای پذیرش و سازگاری با تغییر و تحولات دوران گذر از کودکی و ورود به دنیای نوجوانی هستند.

درباره کتاب روانشناسی شادی در جوانان

در سال‌های اخیر آشفتگی‌های مربوط به اضطراب و نگرانی در نوجوانان، از جمله: خودکشی‌ها، سوءاستفادهٔ جنسی، افسردگی، نگرانی و بی‌نظمی در غذا، افزایش به سزایی داشته است. این کتاب برای کسانی نوشته شده است که به مشکلات خاص نوجوانانی که در حال دست و پنجه نرم کردن با این تغییرات هستند توجه می‌کنند. در این کتاب، دلایل و مدارکی منطقی توصیه شده است که مفید و سودمند هستند و دارای راهنمایی‌های عملی است که جوانان را پند می‌دهد و آنان را قدرتمند می‌سازد تا بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند. در پایان روز، هر فردی گزینه‌های خود را انتخاب می‌کند و ما به عنوان بزرگ‌ترها باید سعی کنیم تا جایی که امکان‌پذیر است حمایت، اطلاعات و راهنمایی‌های بیش‌تری برای او آماده کنیم و بیش‌تر از همه، به عقیدهٔ من، فراهم ساختن جلسهٔ بحث و تبادل نظری سالم و بدون تهدید و با آزادی کامل که در مورد مسائل واقعی به طور صادقانه بحث شود، اولین قدم در راه کمک کردن به نوجوانان است تا عبور از این دورهٔ پرتنش در زندگی را آغاز کنند.

این کتاب مرجع مفیدی است که به شما توصیه می‌کند صحبت کردن با نوجوانان را به نوعی آغاز کنید که آن‌ها را تشویق کند مسائل خود را با اعتماد و اطمینان کامل بیان کنند و مهارت‌های ضروری مقابله با اضطراب را در جامعهٔ معاصر بیاموزند.

خواندن کتاب روانشناسی شادی در جوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مشاوران و والدینی که با نوجوانان سر و کار دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی شادی در جوانان

ایجاد کردن فرصت برای ابراز عقاید

همان‌طور که در مورد محرمانه بودن صحبت کردیم، نوجوانان باید در مورد صادق و شفاف بودن در مباحث تشویق شوند، یا حداقل سعی کنند در عکس‌العمل‌های شخصی با خودشان روراست باشند. با وجود آنکه به نظر می‌رسد نکتهٔ اخیر برای هیچ کس آسان نیست.

موضوعات حاشیه‌ای

برای نمونه می‌توانید پیشنهاد کنید که هر دانش‌آموز یا شرکت‌کننده، در بحث گروهی، اگر مایل است مطلبی را که از بحث حاصله به وجود آمده مطرح کند، می‌تواند آن را به طور خصوصی به شما، یا مشاور مدرسه بگوید. حمایت روانشناسانه باید در مکانی باشد که به آن رشته مربوط است و با اجازهٔ مدرسه انجام شود.

چرا باید دربارهٔ استرس و اضطراب بیش‌تر بیاموزیم؟

هنگامی که با نوجوانان دربارهٔ اضطراب صحبت می‌کنیم، بهتر است به فواید غلبه بر اضطراب اشاره کنیم. نخست می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا در این‌باره فکر کنند. چرا آن‌ها می‌خواهند مهارت‌های بیش‌تری برای مبارزه با اضطراب بیاموزند. شاید آن‌ها احساس می‌کنند یادگیری تدابیری برای اضطراب یا مبارزه با آن خسته‌کننده و نچسب است و ربطی به آن‌ها ندارد، اما شما می‌توانید به آن‌ها نشان دهید هر زمانی که مهارت‌های مبارزه با اضطراب را بیش‌تر فرا گیرند انرژی بیش‌تر و مطالعهٔ بهتری خواهند داشت و قادرند راحت‌تر آرامش یابند و روابطشان بهتر خواهد شد. سردردهای کم‌تری خواهند داشت، کیفیت خوابشان بهتر می‌شود، حس می‌کنند بر خود مسلط‌ترند، سلامت را بهتر تجربه می‌کنند و شاید از زندگی لذت بیش‌تری ببرند!

تنفس و تمرینات کششی

در سال ۱۹۹۳ مقدمهٔ خوبی در مورد تنفس کردن و ورزش‌های کششی به وسیلهٔ ولان (W- elan) تهیه شد. اگر چه ممکن است نوجوانان فکر کنند آدم قدیمی و عجیب و غریبی هستید، با این وجود اگر موفق شوید، قبل از هر گفت‌وگو دربارهٔ اضطراب و مبارزه با آن، این ورزش را با آنان انجام دهید، کمک بزرگی کرده‌اید. این کار تمام سدها را خواهد شکست و باعث می‌شود جوانان احساس آرامش بیش‌تری پیدا کنند و به آنان کمک می‌کند معنای وقت استراحت را درک کنند و بتوانند حس کنند که مجبور نیستند در مورد چیزی که می‌خواهند بگویند، یا انجام دهند خود را کنترل کنند، بلکه می‌توانند شفاف، آرام و صادق باشند. همچنین این کار به آن‌ها کمک خواهد کرد تأثیرات آرامش‌بخشی را که این تمرینات به ارمغان می‌آورند تجربه کنند.

جلب کردن علاقهٔ مردان و زنان

دختران جوان بیش‌تر بر اضطراب درونی و احساسی و ارتباطات با همسن و سالان خود تمرکز می‌کنند و جنس مخالف را معمولاً به عنوان منبع اضطراب ذکر می‌کنند. گفت‌وگو با نوجوانان پسر دربارهٔ اضطراب به مراتب مشکل‌تر است، چرا که آنان در مورد به وجود آمدن این مسائل خوددارترند و می‌توانند طوری رفتار کنند که انگار مشکلی وجود ندارد. مشاهدات و نتایج تحقیقات به عمل‌آمده نشان می‌دهد که افراد مذکر فشارهای روانی کم‌تری را گزارش می‌دهند. علی‌رغم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، این مطلب دارای اهمیت است که ما به تلاشمان برای جلب علاقهٔ پسران جوان ادامه دهیم و آن‌ها را تشویق کنیم تا دربارهٔ مسائلی که در آن‌ها نگرانی و اضطراب به وجود می‌آورد بحث و گفت‌وگو کنند.

در واقع اگر چه پسران جوان گاهی اوقات در رابطه با این موضوع بی‌اعتنا به نظر می‌رسند، یا به طور تمسخرآمیز با آن رفتار می‌کنند، می‌توانیم با برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگوی آن‌ها را به شنیدن این گفت‌وگوها وادار کنیم. آن‌ها ممکن است خود را بی‌نیاز از این بحث‌ها نشان دهند، در حالی که در واقع از این گفت‌وگوها اطلاعات بسیار خوبی فرا می‌گیرند. آن‌ها بیش‌تر به دنبال نصایح قابل اجرا، حل کردن مشکلات و شوخ‌طبعی هستند.

سعی کنید از آن‌ها بپرسید که: آیا مسائلی که دربارهٔ آنان بحث می‌شود آنان را از آنچه می‌خواهند در زندگی به دست آورند بازمی‌دارد، یا نه. اگر آن‌ها احساس خستگی کنند، زیر فشار قرار داشته باشند، افسرده، تنها و نالایق باشند و نتوانند کاری انجام دهند، یا خشمگین باشند و نتوانند آن را ابراز کنند، آن‌گاه مطمئناً قادر نخواهند بود نیروی بالقوهٔ خود را به کار گیرند و به زندگی شاد و سالم هدایت شوند. از آن‌ها بخواهید به قدر کافی شجاع باشند تا به این باورها فرصت دهند. شما می‌توانید تجربه را در گفت‌وگو با یک یا دو گروه جنسی به دست آورید تا ببینید آیا این بحث با عنوانی که بحث شده است بازدارنده است یا به رسیدن به آرامش کمک می‌کند؟ اگر آن‌ها در مورد پیشنهادات بدبین‌اند، برایشان از تجارب واقعی زندگی مثال بیاورید و به آن‌ها اطمینان دهید که بیش‌تر مردان جوان بر آینده پیروز می‌شوند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۱۸۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان