دانلود و خرید کتاب گربه شاد کتایون بناساز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گربه شاد اثر کتایون بناساز

کتاب گربه شاد

معرفی کتاب گربه شاد

کتاب گربه شاد نوشته کتایون بناساز، شادی سریع و آسان کودکان با ضربه تراپی به روش (BTT) را به کودکان هدیه می‌دهد. این اثر به کودکان کمک می‌کند تا احساسات و عواطف منفی را کنار بگذارند و در عوض احساس شادی را جایگزین کنند. 

شادی یکی از مهم‌ترین احساسات انسان است و علاوه بر اینکه یک احساس باشد، به دست آوردن شادی یک مهارت نیز هست. بچه‌ها می‌توانند با کمک والدین خود به این مهارت دست پیدا کنند. اما چطور؟ کتایون بناساز در کتاب گربه شاد با استفاده از شخصیت محبوب بچه‌ها، گربه کیتی، بازی را پدید آورده است که به کودکان کمک می‌کند تا با انجام تمرین‌های خاصی، مهارت شاد کردن خود و جایگزین کردن احساسات منفی را با احساسات مثبت و شادی فرابگیرند.

کتاب گربه شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

گربه شاد اثری برای تمام کودکان سه تا دوازده ساله است. مربیان و والدین نیز می‌توانند از این کتاب و تمرین‌های آن برای کار با کودکان استفاده کنند. 

بخشی از کتاب گربه شاد  

شادی یكی از راهكارهای حفظ سلامت قلب كودكان هم هست. زیرا كودكی كه شاد است:

قلب سالم‌تری هم دارد. دلیل علمی این اتفاق، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از ایجاد حمله قلبی ناشی از عصبانیت و از سوی دیگر كنترل میزان فشار خون است. در افراد شاد، میزان ضربان قلب در هر دقیقه، ‌شش تپش كمتر از دیگران است.

اگرفرزندتان با علائمی مانند دل درد، دل‌پیچه، سردرد، بی‌حوصلگی و حتی تب از خواب بیدار می‌شود، این مشكلات جسمی می‌توانند علائم ناشادی كودک و غم به خاطر موضوعاتی باشد كه با شما در میان نگذاشته است.

خلاقیت با تشویق بیشتر، جان می‌گیرد و شادی یكی از خوراک‌های ذهنی مهم برای خلاقیت است. كودكانی ذهن خلاق دارند كه از امنیت روانی و شادی بیشتری برخوردارند.

بعضی از كودكان - كه البته در بزرگسالی هم این صفت را همراه‌شان خواهند داشت نمی‌توانند شاد باشند. انگار از شادی هراس دارند. این كودكان در بزرگ سالی دچار مشكلی به نام «ترس از شاد بودن»‌ می‌شوند. بنابراین، برای این كه فرزندان شادی داشته باشید، باید به آن ها یاد بدهید كه چطور از زندگی لذت ببرند و شاد باشند.

 هیچ گاه فكر نكنید ذهن بچه‌ها كاملا خالی است و دغدغه‌ای ندارند. ممكن است دغدغه سرماخوردگی عروسك‌شان، تركیدن بادكنك‌، خراب شدن كفش جدید تا نگرانی از مرگ مادر بزرگ را با خود یدك بكشند. پس با آن ها وارد صحبت شوید. به حرف‌های‌شان گوش بدهید و آن ها را از دغدغه‌های بزرگ و كوچك‌شان رها كنید.

احساس تعلق خاطر به كسی یا چیزی شادی زا یا شادی افزاست. به همین دلیل افرادی كه احساس می‌كنند دوست‌ داشتنی نیستند، از جمع دور می مانند و دچار افسردگی می‌شوند.

فرزند شما باید با تمام وجود حس كند، شما به او تعلق دارید و اوبه شما. بنابراین هیچ وقت، در هیچ شرایطی از دسترس او دور نشوید. این به این معنی نیست كه دائما همراه او باشید؛ ‌بلكه به این معنی است كه به او اطمینان بدهید درصورتی كه به شما نیاز داشته باشد، شما حاضر خواهید بود.

او را در آغوش بگیرید و با گفتن كلمه‌ها و جمله‌هایی مانند «دوستت دارم»، « تو دختر یا پسر خوب من هستی» ، «‌ من همیشه كنار تو هستم» ، این احساس تعلق خاطر را به او بدهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۹۸۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان