دانلود و خرید کتاب نگاهی نو به شعر پایداری زهرا درستکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی نو به شعر پایداری اثر زهرا درستکار

کتاب نگاهی نو به شعر پایداری

انتشارات:نشر بید
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نگاهی نو به شعر پایداری

کتاب نگاهی نو به شعر پایداری اثری از زهرا درستکار و محمد هادی فلاحی است که به تحلیل نشانه شناختی اشعار برخی شاعران می‌پردازد. این اثر در انتشارات بید منتشر شده است.

انتشارات بید از سال ۱۳۹۷ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را به عنوان ناشر عمومی آغاز کرده است و در حوزه‌هایی چون ادبیات، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، دین، فلسفه، تاریخ،‌ روان‌شناسی، علوم طبیعی و هنر اقدام به نشر و چاپ کتاب نموده است.

نشر بید کار خود را با نویسندگان، شاعران و مترجمان توانمند و جوان اما گمنام شروع کرده است و هدفش کشف استعدادهای بالقوه‌ ادبی، هنری و علمی و پرورش استعدادهایی است که در دنیای نشر امروز مجال دیده شدن نداشته‌اند. درهای این انتشارات به روی جوانان صاحب اندیشه، شاعران توانمند، نویسندگان نوقلم و مترجمان با استعداد باز است.

نشر بید از سال ۱۳۹۷ تا کنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب از نویسندگان جوان و با استعداد منتشر کرده است.

درباره کتاب نگاهی نو به شعر پایداری

زهرا درستکار و محمد هادی فلاحی در کتاب نگاهی نو به شعر پایداری، به تحلیل نشانه شناختی اشعار برخی از شاعران می‌پردازند که در زمینه ادبیات پایداری شعر سروده‌اند. اما بد نیست اگر نگاهی به تعریف ادبیات پایداری داشته باشیم:

ادبیات پایداری یکی از شاخه‌های ادبیات است. این شاخه عموما تحت تاثیر شرایطی مانند اختناق، استبداد داخلی، جنگ، اشغال نظامی و سرکوب آزادی‌های اجتماعی شکل می‌گیرد و آثاری را می‌آفریند که مضمون و پیام اصلی آن یک چیز است: ایستادگی در برابر جریان‌های ضد آزادی.

نویسندگان و شاعران ادبیات پایداری، به بیان دردمندی قشرهای ضعیف اجتماع که قربانی نظام استبدادی شده‌اند، می‌پردازند. آنان در تلاشند تا با قدرت کلام خود امید به رهایی را به جامعه تزریق کنند و ارزش کار جان باختگان راه آزادی را ارج نهند. ادبیات پایداری هم می‌تواند در قالب نثر ظاهر شود و هم در قالب نظم. هم نوشته‌ها، مقالات، داستان‌های بسیاری در زمینه ادبیات پایداری داریم و اشعاری بسیار زیبا و پر مفهوم.

این اثر سه فصل دارد. بخش اول درباره ادبیات پایداری صحبت می‌کند و آن را از جنبه‌های مختلف و زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد. در بخش دوم کتاب نشانه شناسی و بینامتنیت بررسی می‌شود و فصل سوم به نشانه شناسی شعر پایداری اختصاص دارد. 

کتاب نگاهی نو به شعرپایداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات و پژوهش‌های ادبی پیرامون شعر را به خواندن کتاب نگاهی نو به شعر پایداری دعوت می‌کنیم

بخشی از کتاب نگاهی نو به شعر پایداری

ادبیات پایداری در ایران

ادبیات پایداری، رود خروشانی است که از دل ادبیات جنگ بیرون می‌آید و به عنصر تعهد و التزام آراسته می‌شود. همین تعهد و التزام اهل قلم به مبانی اعتقادی و اخلاقی که ریشـه در دیانت و مذهب گرایی دارد، موجب ایجاد و بسط درونمایه پایـداری در برابـر هجمـه دشمن است. پایداری که با هدف غایی ایجاد عدل در جوامع بشری به امیـد رسـیدن بـه جامعه موعود صورت می‌گیرد. در چنـین مفهـومی شـعر جایگـاه ویـژه‌ای دارد.(امیـری- خراسانی، ۱۳۹۳)

اگرچه شعر فارسی هیچگاه - حتّی پـیش از ورود اسـلام بـه ایـران - از عنصر اعتراض خالی نبوده و شاعران ایرانی در همه دوران‌ها به صراحت یا به اشارت، نقد قدرت را وجهه همت خویش ساخته‌اند با صرفنظر از فردوسی و ناصرخسـرو، تـا دوره بیداری و مشروطه‌خواهی، شاعری که اطلاق «شاعر مقاومت» بر او صحیح باشد در قلمرو زبان فارسی ظهور نکرده است. بیداری ایرانیان و قیام عمـومی برضـد سـلطنت مطلقـه و دخالت اجانب سرانجام در دوره مظفّرالدین شاه به اوج خـود رسـید و در قالـب نهضـت مشروطه‌خواهی تجلّی یافت. 

فهرست 

  • ادبیات پایداری
  • نشانه شناسی و بینامتنیت
  • نشانه شناسی شعر پایداری
  • کتابنامه

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان