دانلود و خرید کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین رالف جی. پلوها‮‬‌‫ ترجمه بهروز کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین اثر رالف جی. پلوها‮‬‌‫

کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین

معرفی کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین

کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین نوشته رالف جی پلوها است که با ترجمه بهروز کریمی و زهرا محمدیان بهبهانی منتشر شده است. این کتاب برای صاحبان کسب و کار یک راهنمای کارآمد است.

درباره کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین

امروزه یک عامل کلیدی برای موفقیت شرکت‌ها، توانایی آنها در تولید و ارائه محصولات نوآورانه با کیفیت بالا و قیمت‌های رقابتی است. به‌علاوه شرکت‌ها باید به‌طور مداوم فرآیندهای خود را از طریق ادغام‌های جدید و نوآورانه بهبود داده و بهینه‌سازی کنند. هدف از این امر دستیابی به فرآیندهایی با اثربخشی و کارایی بیشتر برای ماندن در فضای رقابتی است. 

توجه به دو نکته برای شرکت‌ها بسیار مهم و ضروری است. نکته اول اینکه باید بیاموزند که چگونه خود را برای همکاری با شرکای گوناگون آماده کنند. این همکاری‌ها ممکن است به شکل‌های مختلفی بوده به سرعت در حال تغییر باشد. ازاین‌رو شرکت‌ها باید در این زمینه بسیار انعطاف‌پذیر بوده و قدرت سازگاری بالایی داشته باشند. نکته دوم این است که شرکت‌ها باید به این همکاری‌ها به دید یک فرصت بنگرند نه یک تهدید. در آینده این تنها راه برای ادامه همکاریها و دستیابی به موفقیت است؛ زیرا تنها شرکت‌هایی می‌توانند در فضای رقابتی به‌طور مؤثر فعالیت کنند که در مشارکت با سایر رقبا دارای ارزش افزوده باشند. کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین به‌صورت ساده و قابل فهم نشان می‌دهد که مدیریت زنجیره تأمین چگونه می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا با چالش‌های پیش رویشان مقابله کرده و آنها را مدیریت کنند.

خواندن کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به توسعه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مباحث منتخب در مدیریت زنجیره تامین

به‌طور خلاصه می‌توان چنین گفت که: با توجه به تشدید فضای رقـابتی (بـه عنـوان پیامـدی از گسترش جهانی‌شدن، بحران‌های اقتصادی و ...)، سازمان‌ها باید از هـر ظرفیتـی بـرای افـزایش  پایداری اقتصادی و بنابراین بهینه‌سازی خلق ارزش خود استفاده کنند. البته بایـد دقـت شـود که این موضوع می‌تواند به یک مسئله ذاتی منجر شود: اگر فرآیندهاس بالادستی پایین دستی به عنوان مثال در بخش تأمین و تولید به‌طور هم‌زمان هماهنگ و سازگار نباشند، بهینه‌سـازی در یک زمینه مشخص (به‌عنوان مثال از طریق کاهش موجودی) تنهـا بـه طـور محـدود اثرگـذار خواهد بود. درنتیجه می‌توان گفت بـرای ایجـاد بهبودهای واقعـی در کـارایی زنجیـره تـأمین، جریان‌های کلی مواد و اطلاعات حتماً باید بررسی شوند. این کار عملاً ضعیف‌ترین بخـش را در کارایی زنجیره تأمین تعیین می‌کند.

 عمل کردن به این یافته‌ها با دو مشکل همراه است: اولاً یک سری معیارهای واسـط موردنیـاز هستند (زیرا تجزیه و تحلیل و بهینه سـازی جداگانـه فرآینـدهای مجـزا اثـربخش نیسـت و بایـد معیارهایی تعریف شوند که بر اساس آن بین بخش‌های مختلف همـاهنگی ایجـاد شـود). دومـاً بهبودهای عملیاتی و کاهش هزینه‌ها با اهداف متناقضی همراه است که باید بـه طـور هـم زمـان موردبررسی قرا گیرند. این مسائل و موضوعات مشابه در ادامه بیشتر بررسی خواهند شد.

این امر روشن می‌سازد که هدف نهایی، ایجاد تعادل بین موجودی، تولید، ظرفیت حمل و نقـل و غیره (تعادل میان بخش تأمین و نیازهای مشتری یعنی بخش تقاضا) است. بـه عبـارت دیگـر، هدف اصلی و اولیه تشخیص آن است که کجا و در چه زمانی باید بخش تأمین برای پاسخگویی دقیق و سریع به تقاضا محدود شده یا توسعه یابد. کنترل و هماهنگی‌های مربـوط بـه زنجیـره تأمین می‌تواند در قالب جریانهای کاری، مواد و اطلاعـات خلاصـه شـده و البتـه بـه مباحـث «مدیریت زنجیره تأمین » نیز ارتباط دارد. بررسی چنـین موضـوعاتی بـه کسـب وکارهـا کمـک می‌کند تا با موفقیت با زنجیره‌های تأمین رقیب رقابت کنند. در این فصـل تعـاریف گونـاگون و دقیق‌تری برای «مدیریت زنجیره تأمین » ارائه خواهد شد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان