دانلود و خرید کتاب سوسن های اوکیناوا محمدحامد اسماعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوسن های اوکیناوا اثر محمدحامد اسماعیلی

کتاب سوسن های اوکیناوا

معرفی کتاب سوسن های اوکیناوا

کتاب سوسن‌های اوکیناوا رمانی تاریخی نوشته محمدحامد اسماعیلی است. این اثر روایت‌گر حوادثی ماجراجویانه و با پس زمینه‌ای در آخرین ماه‌های جنگ جهانی دوم در جزیره اوکیناوای ژاپن است.

درباره کتاب سوسن‌های اوکیناوا

حامد اسماعیلی اعتقاد دارد جهان برای برپایی صلح نیاز به یادآوری روزهای تلخ سپری شده دارد. روزهایی که جاه‌طلبی حاکمان در جنگ جهانی دوم، زندگی مردم جهان را تحت تاثیر قرار داد و در شرق آسیا، ژاپن مجبور به پذیرش هزینه ماجراجویی‌های خود در نبرد اقیانوس آرام شد.

کتاب سوسن های اوکیناوا از این نظر منحصر به فرد است که خواننده را در موقعیت هر ۲ جبهه جنگ قرار می‌دهد. گاهی یک سرباز ارتش ایالات متحده با آرزوهای جدا مانده در خانه اید و گاهی یک خلبان ژاپنی که به شما دستور داده شده که زنده به خانه بازنگردید اما میل شما به زندگی و دلبستگی های زمینی شما را در تنگنا قرار داده است.

گاهی دختری هستید که در جریان حوادث غیر قابل پیش‌بینی، خود را صبورتر و قدرتمندتر از آن چه می‌اندیشید، می‌یابید و گاهی پرستاری سوار بر یک ناو عظیم هستید که باید انتخاب کنید که چهره یک ایثارگر از دست رفته را داشته باشید یا زنی که زندگی را به قهرمان بودن و فداکاری ترجیح می‌دهد.

سوسن‌های اوکیناوا با روایت زندگی گره خورده کاراکترهایش به هم، علاوه بر روایت بخشی از تاریخ، بر اشتراکات انسانی طرفین درگیر و اهمیت عشق به عنوان پدیده‌ای محترم و نجات بخش در دشوارترین پرده‌های زندگی بشریت تاکید می‌کند.

خواندن کتاب سوسن های اوکیناوا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

سوسن های اوکیناوا هم برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و هم علاقه‌مندان به تاریخ بسیار جذاب است. 

درباره حامد اسماعیلی

حامد اسماعیلی یک افسر نیروی هوایی ارتش ایران بود که از ابتدای دهه ۹۰ وارد عرصه رسانه شد. او در فضای رسانه‌ای ایران به سمت حوزه ورزش رفت اما گرایشات او به ادبیات، سبب شد ادبیات را در حوزه یادداشت نویسی وارد عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای خود کند.

اسماعیلی به عنوان اقدامی اجتماعی، رسانه تخصصی ورزش زنان ایران را تاسیس کرد و و زمانی که تالیف کتاب سوسن های اوکیناوا را به پایان برد دوران حضورش در عرصه رسانه را دستاوردی برای ورود به عرصه تالیف و نگارش کتاب، عنوان کرد.

او هم اکنون مشغول نگارش رمانی در فضای اروپای شرقی در زمان وقوع جنگ بوسنی است و انتشار مجموعه دیگری بر پایه ادبیات ملل را در دستور کار دارد. همچنین نسخه انگلیسی سوسن های اوکیناوا توسط این نویسنده با نام مستعار Salvio Fox در فضای بین‌المللی منتشر شده است.

بخشی از کتاب سوسن های اوکیناوا

معشوقی، عاشق را روانه نبرد می‌کرد و این تصویردر سال‌های سیاه جنگ، از شرق تا غرب بارها تکرار شده بود. یک روز برفی در استالینگراد، جایی در نزدیکی دانوب و عصری بارانی در لیورپول و اکنون این‌جا در چیران که دیگر کلمات توان توصیف آنچه بر آن‌ها می‌گذشت را نداشتند.

کنتو به سمت هواپیمای ناکاجیمای سبز رنگش رفت. پایش را روی بال پرنده گذاشت و وارد کابین شد. دسته گل سپید سورا را مقابلش گذاشت. جایی که در برابر چشمانش باشد. گل‌های سپید، زنجیری بود بین او و زندگی. او را به بودن ترغیب می‌کرد و کلمات کتاب سیاه را که هرگز نتوانسته بود به آن اعتقاد پیدا کند محو می‌کرد.

هواپیماها به نوبت حرکت می‌کردند و سربازان از دور کلاهشان را برای خلبانان در هوا تکان می‌دادند. کنتو در هنگام عبور از اولین صف دستش را به علامت سلام نظامی به سوی جمعیت بلند کرد. چشم‌هایش در میان آن جمعیت نه سرهنگ و نه خلبانان دیگر، بلکه سورا را می‌دید اما همه چیز طی چند ثانیه به پایان رسید. برخاست و وارد آسمان شد . از کایمون که عبور کرد تصمیم گرفت به وصیت ریوتا عمل کند. نامه او را از جیبش بیرون آورد، دستش را از کابین خارج کرد و دست‌هایش را آرام گشود و نامه مرد تنها را به اقیانوس سپرد. همانطور که ریوتا وصیت کرده بود.

از روی پهنه نیلی دریا گذشت، دستش را روی گل‌های سپید سورا کشید و با خود زمزمه کرد: "محبوب من . بگذار تیرهای از کمان رها شده به سوی پرنده خسته رها شود. پرنده برای آزادی، همیشه راهی خواهد یافت."

فهرست کتاب سوسن های اوکیناوا

مقدمه

فصل اول: بکش یا بمیر

فصل دوم: با عشق از اوکیناوا

فصل سوم: شهروندان درجه 2

فصل چهارم: کاکازو

فصل پنجم: نمایش

فصل ششم: فرشتـه

فصل هفتم: بانوی آهنین

فصل هشتم: سوسن‌های سفید

فصل نهم: تنها روز آسان، دیروز بود

فصل دهم: مثل یک خرس عروسکی

فصل یازدهم: به چیران خوش آمدید

فصل دوازدهم: سـورا

فصل سیزدهم: با هم در ناگویا

فصل چهاردهم: وداع

فصل پانزدهم: سرنوشت

فصل شانزدهم: خانه قدیمی ما

نظرات کاربران

کاربر ۲۳۱۹۲۶۱
۱۳۹۹/۱۱/۰۶

👏👏👏

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان