دانلود و خرید کتاب حجامت، زالودرمانی و طب سنتی رمضان صادقی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حجامت، زالودرمانی و طب سنتی اثر رمضان صادقی مقدم

کتاب حجامت، زالودرمانی و طب سنتی

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حجامت، زالودرمانی و طب سنتی

کتاب حجامت، زالودرمانی و طب سنتی نوشته رمضان صادقی مقدم است، این کتاب به دو روش مشهور طب سنتی یعنی حجامت و زالودرمانی می‌پردازد. این روش ها از محبوب‌ترین روش‌های درمانی طب سنتی هستند. این کتاب می‌تواند یک راهنما برای علاقه‌مندان به طب سنتی باشد. 

درباره کتاب حجامت، زالودرمانی و طب سنتی 

حجامت یا کوزه‌اندازی تر یا بادکش به یک روش درمانی سنتی عربی و موجود در طب اسلامی گفته می‌شود که برگرفته از روش قدیمی‌تر کوزه‌اندازی تیر در طب سنتی چین است. در طب سنتی کاپینگ یا کوزه‌انداختن به معنی ایجاد خال بر روی نقاط خاصی از پوست بدن با وسیله‌ای همچون بادکش است که برای رسیدن به اثرات درمانی خاصی انجام می‌شود. در حجامت یا کاپینگ خیس قبل از ایجاد خال خراش‌هایی روی سطح پوست ایجاد می‌شود تا ایجاد خال منجر به خروج خون از بدن شود. کاپینگ از روش‌های باستانی درمان است که علاوه بر چین در یونان نیز توسط بقراط به عنوان یک روش درمانی ذکر شده است.

کاپینگ تر علاوه بر جهان اسلام، در اروپا نیز تا قرن ۱۲ مورد استفاده بوده ولی با فراگیر شدن دانش پزشکی، این روش نیز به تدریج مهجور شده است. امروزه، حجامت در کشورهای عربی و مسلمان مقبولیت بیشتری دارد. مقبولیت حجامت در میان مسلمانان ناشی از حدیث‌هایی است که از پییامبر اسلام در توصیه به حجامت نقل شده است.

استفاده از حیوانات برای ایجاد اثر مَکِشی روی پوست جزو اولین روش‌های ابداعی بشر در امر درمان است. ساده‌ترین کاربرد آن مکش چرک یا سم و نیش حیوانات بوده است. شواهد این نوع کاپینگ در تمامی نقاط جهان یافت شده است. اما قدیمی‌ترین شواهد مستند مبتنی بر استفاده از کاپینیگ در پزشکی به مصر باستان ۱۵۰۰ قبل میلاد بازمی‌گردد. پس از آن شواهد این روش درمانی در نوشته‌های چینی در هزار سال قبل از میلاد یافت شده است. کاپینیگ به عنوان بخشی از طب سنتی چین و در قلمرو طب سوزنی امروزه نیز کاربرد دارد. در قرن هفتم قبل از میلاد در لوحه‌های خط میخی یافت شده از امپراتوری آشور نیز از کاپینگ یاد شده است و پس از آن بقراط در قرن پنجم قبل از میلاد از این روش درمانی نام برده است.

خواندن کتاب حجامت، زالودرمانی و طب سنتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به طب سنتی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب حجامت، زالودرمانی و طب سنتی

دو روش حجامت وجود دارد، حجامت خشک و مرطوب. در هر دو مدل، پزشک از یک ماده قابل اشتعال، مانند: الکل، گیاهان یا کاغذ استفاده می‌کنید و آن را در فنجان قرار می‌دهد و آن را به آتش می‌کشد تا زمان خاموش شدن آتش، فنجان را بر روی پوست شما قرار می‌دهد همانطور که هوای داخل فنجان خنک می‌شود، خلاء ایجاد می‌کند.مکش، باعث می‌شود که پوست شما حجیم شود و رگ‌های خونی شما گسترش یابد فنجان، معمولا تا ۳ دقیقه در محل قرار می‌گیرد. می‌توانید، برای مکش از یک پمپ پلاستیکی به جای آتش استفاده کنید گاهی اوقات درمانگران از فنجان‌های سیلیکون استفاده می‌کنند، که به راحتی روی پوست حرکت می‌کنند و برای ماساژ قابل استفاده هستند. 

نظرات کاربران

ehsan talebkhah
۱۴۰۲/۰۴/۰۱

منابع اینترنتی رو در یک کتاب جمع کردن. هرچند قیمتی نداره ولی وقتی کسی کتابی تهیه میکنه انتظار داره مطالب دست اول باشه یا لااقل از منابع علمی جمع شده باشه نه اینکه از سایت ها خبری و تبلیغاتی مطلب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان