دانلود و خرید کتاب به سوی دوست جواد آقاملکی تبریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به سوی دوست اثر جواد آقاملکی تبریزی

کتاب به سوی دوست

انتشارات:نشر نور معارف
امتیاز:
۴.۱از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب به سوی دوست

کتاب به سوی دوست اثر مرکز پژوهش‌های فرهنگی نشر نور معارف، چکیده‌ای از فرمایشات عارف بالله حضرت آیت‌الله میرزا جواد آقاملکی تبریزی را دربر دارد.

 درباره کتاب به سوی دوست

به سوی دوست، کتاب نیست؛ درواقع گدازه‌های نفس و نَفَسی است آتشین که سالکان کوی یار را همتی پولادین و عزمی راستین می‌بخشد. نویسنده که خود از بزرگان مراقبه و واصلین به اسرار نماز بوده و به شرف لقاء الهی دست یافته است؛ حقیقت مراقبه، نماز و دیدار خداوند را به تفصیل نگاشته و به ارمغان گذاشته است. 

یکی از ستارگان درخشان عالم توحید و معرفت و عبودیت در قرن اخیر عالم ربانی و فقیه صمدانی، عارف بالله، حضرت آیت‌الله میرزا جواد آقاملکی تبریزی است. او به حق از نمونه‌های بارز شیعیان راستین مولی امیرالمومنین (علیه السلام) بود که به قله‌های رفیع علم و عمل و فقه و اجتهاد و  عشق و عرفان دست یافت. 

 آیت‌الله میرزا جواد آقاملکی تبریزی از شاگردان و دست‌ پروردگان حکیم الهی و طبیب نفوس، آیت‌العظمی مولی حسینقلی همدانی است. آن چه از حالات و سیره عملی آیت‌الله میرزا جواد آقاملکی تبریزی و نیز سخنان شاگردان و مصاحبانش برمی‌آید این است که این مرد بزرگ بر اثر مجاهدت و تهذیب نفس، پله‌های ایمان و یقین را یکی پس از دیگری طی کرده تا این که به لقای الهی واصل گشته است.

 آیت‌الله میرزا جواد آقاملکی تبریزی، عارف و مجتهد بصیری است که جامع شریعت و طریقت و نائل به حقیقت است و از اولیایی است که به فرمایش امیرالمومنینی، علی (علیه السلام):

«حقیقت علم با تمام روشنایی به آنان هجوم آورده و جوهره ایمان و یقین را لمس نموده‌اند..... با بدن‌هایی در دنیا زندگی کردند که روح‌هایشان به بلندترین قله از عالم قدس و ملکوت اعلی آویخته بود.... آه، آه، چقدر اشتیاق دیدارشان را دارم» (نهج‌البلاغه، حکمت ۱۴۷).

اینک گزیده‌ای از آثار این عارف ربانی، حضرت آیت‌الله میرزا جواد آقاملکی تبریزی را که برگرفته از دو کتاب «لقاء الله» و «اسرار الصلوة» است، در طرحی نو پیش‌رو دارید. امید آنکه با تدبر در آن و عمل به آن جان را صفا بخشید.

 خواندن کتاب به سوی دوست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر طالب سیر و سلوک معنوی، رسیدن به شناخت بیشتر و بهتر از خداوند و قدم برداشتن در راه معرفت الهی و سیره بزرگان علم و دین هستید، خواندن کتاب به سوی دوست و فرمایشات حضرت آیت‌الله میرزا جواد آقاملکی تبریزی راه را به روی شما خواهد گشود. 


نظرات کاربران

ن والقلم وما یسطرون
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

بسیار کتاب خوب و راهگشایی درسیر و سلوک میباشد سپاس از طاقچه

محمد پورعظیمی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲

عالی وراه گشا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان