دانلود و خرید کتاب تفسیر سوره واقعه گروه تدوین متون درسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تفسیر سوره واقعه

کتاب تفسیر سوره واقعه را گروه تدوین متون درسی انتشارات دارالعلم گردآوری کرده‌اند این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه تفسیر سوره‌های قرآن این انتشارات است که در هر جلد تفسیر مفصلی از یک سوره قرآن برای مخاطبان ارائه می‌کند.

درباره کتاب تفسیر سوره واقعه

کتاب‌هـای آسـمانی، کتــاب هدایت انسـان‌اند و قرآن کریــم کامل‌ترین آنها و دربردارنــده برتریــن برنامــه زندگــی بــرای رســیدن بــه قله ســعادت اســت. در بین کتاب‌های آســمانی برجامانده، تنها قرآن کریم است که حتی الفاظ آن نیز وحی الهی اســت و دسیســه‌گران هیچ گاه نتوانســته و نخواهند توانست دست ناپاک خود را به تحریف آن آلوده سازند.

نیــاز انســان بــه قرآن، نیازی همیشــگی اســت؛ اما این نیــاز در دوران معاصر به مراتب بیشــتر اســت. انســان معاصر که در غوغــای دنیا گرایی مــدرن، از خویشــتن خویــش دور افتــاده و از فضایل اخلاقــی و عواطف انســانی فاصله گرفته و در اضطراب و نگرانی محصور شــده، احســاس می‌کند چیزی کم دارد که فراتر از آنی است که در پیرامون خود می‌بیند. او ســخت تشــنه حقیقت نابی اســت که حس‌گرهای فطرتش او را برای حرکت به سمت آن، تحریک می‌کنند؛ حقیقتی که آن را در جایی بهتر از محضر قرآن و اهل بیت علیه‌السلام نخواهد یافت.

در راســتای طــرح ۱۴۵۱ اســتاد ارجمنــد، جنــاب حجــت الاسلام والمسلمین حمید محمدی و همکاران ایشان، گوشه‌ای از معارف ناب ســوره واقعه را در مجموعه‌ای کوتـاه گردآورده‌اند. 

ســوره واقعه، ســوره‌ای مکی اســت کــه به موضــوع مهــم قیامت و زندگی ابدی انسان در آخرت می‌پردازد. محورهای اصلی این سوره، تأکید بر وقوع قیامت، پاسخ به شبهات منکران معاد و ایجاد انگیزه در مخاطبــان بــرای انتخــاب راه درســت اســت. قیامــت، واقعــه‌ای اســت که نظام دنیا را بر می‌چیند و نظامی نوین حاکم می‌کند که تا ابد ادامه دارد! ازایــن رو آ‌گاهــی از آن و قوانین آن نقشــی بی‌بدیل در چگونگی زندگی انســان در این عالم و سرنوشــت او در آن عالم دارد؛ سرنوشتی که انسان را در یکی از این از این سه دسته قرار می‌دهد: ۱. پیشتازان، ۲. سعادتمندان ۳. شقاوتمندان.

خواندن کتاب تفسیر سوره واقعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به خواندن متن و تفسیر قرآن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفسیر سوره واقعه

قرائت و تدبر در ســوره واقعه نیز مانند دیگر ســوره‌های قرآن، تأثیراتی دارد کــه در روایات بــه آنها اشاره شــده اســت. در برخــی روایات بر قرائــت ایــن ســوره در هــر شــب و پیــش از خــواب تأکید شــده؛ امام باقر(ع) می‌فرماید:

هر کس ســوره واقعه را هر شب پیش از اینکه بخوابد، بخواند، خدای متعال را ملاقات می‌کند، درحالی که چهره‌اش همچون ماه شب چهاردهم درخشان است! (ثواب الاعمال)

برخی روایات نیــز بــه قرائــت ایــن ســوره در شــب جمعــه ســفارش می‌کند؛ از امام صادق (ع) نقل شده: هر کــس ســوره واقعــه را در هــر شــب جمعــه بخوانــد، خــدای متعــال او را دوســت خواهــد داشــت و همچنیــن او را در بیــن

همــه مــردم، محبــوب خواهــد کــرد و هرگــز در زندگی، ســختی، فقــر، تنگدستی و آفتی از آفـات دنیایــی را نخواهــد دیــد و از هم‌نشینان امیرالمؤمنین(ع) خواهد بود. این سوره مخصوص امیرالمؤمنین(ع) اســت و هیچ کس با او در این ســوره شــریک نیست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۱۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان