دانلود و خرید کتاب عرصه عرضه عرضه حسین عرب اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عرصه عرضه عرضه

کتاب عرصه عرضه عرضه نوشته حسین عرب‌اسدی و دیگران است. این کتاب چیستی و چرایی کار تشکیلاتی را برای شما توضیح می‌دهد و می‌تواند برای صاحبان کسب و کار یک راهنمای جامع باشد.

درباره کتاب چیستی و چرایی کار تشکیلاتی

از آن‌جایی که یکی از کارکردهای مهم تشکیلات، تربیت نیرو و کادر است، باید مکانیسم‌های درونی آن به‌صورتی تنظیم شده باشند که امکان عرض اندام افراد را فراهم و متناسب با آن در ایشان توانمندی‌های لازم را ایجاد کند. بر این اساس، تشکیلات را در یک کلام، «عَرصۀ عَرضۀ عُرضه» می‌دانیم. یعنی «عرصه» و میدانی است که انسان‌ها در آن «عُرضه» و استعدادهای خود را «عَرضه» کرده و به نمایش می‌گذارند. از این رهگذر، استعدادها تبدیل به فعلیت‌ها شده و بر توانایی افراد افزوده می‌شود. نتیجۀ این مکانیسم، توانمندشدن و بروز و ظهور پیداکردن برای قرارگرفتن در نقاط کلیدی و حساس جامعۀ اسلامی می‌باشد.

این اثر، به تبیین چرایی کار تشکیلاتی، ارکان تشکیلات اسلامی، تفاوت تشکیلات و مدیریت، تبیین تفصیلی هر یک از ارکان تشکیلات در ذیل مبانی، اصول و تکنیک‌های کار تشکیلاتی می‌پردازد. ارکان چهارگانۀ تشکیلات (نظم، رهبر، آدم‌ها و هدف) که در این کتاب مورد واکاوی قرار گرفته است، با توجه به اهمیت معرفی و شناخت درست ارکان، هر یک به‌صورت تفصیلی و در قالب مجلدی جداگانه نیز مورد واکاوی قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است در یک سه‌گانۀ محتوایی برای کسب فهم درست از ابعاد کار تشکیلاتی، پیشنهاد می‌شود کتابه‌های «عَرصۀ عَرضۀ عُرضه»، «خودت رو جمع کن!» و «کوله‌ات رو بردار!» به ترتیب خوانده شود.

خواندن کتاب چیستی و چرایی کار تشکیلاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چیستی و چرایی کار تشکیلاتی

در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در ادبیات مربوط به آن، از تشکیلات و کار تشکیلاتی بسیار سخن به میان آمده است. می‌توان به‌صورت قاطع بیان داشت که انقلاب اسلامی روی دوش انسان‌های تشکیلاتی شکل گرفت و تداوم پیدا کرد و از این به بعد نیز ادامه خواهد داشت. ضرورت زیست تشکیلاتی، تسلط بر قواره‌های کار تشکیلاتی و آشنایی با مفاهیم و ارزش‌های مربوط به آن، امری است که اهمیت آن بر نسل‌های انقلابی پوشیده نیست، اما یک علامت سؤال بزرگ در این خصوص وجود دارد که چرا امری با این درجه اهمیت بالا، برای نسل‌های بعدی به‌خوبی تعریف و تبیین نشده و اهمیت و ضرورت آن، همان‌طور که برای نسل‌های اول انقلاب جا افتاده و تبیین شده است، مورد تأمل قرار نگرفته؟ این یکی از سؤالات مهم و کلیدی است که تمامی اقدامات ما برای تبیین چیستی، ابعاد و چگونگی تشکیلات و کار تشکیلاتی را تعلیل می‌نماید.

مفهوم تشکیلات، گستره معنایی آن و ابعادی که دارد، از این‌رو نیازمند تبیین و توضیح است که باید نسل‌های جدید انقلابی به‌عنوان رکنی مهم در راهبری انقلاب اسلامی، با آن آشنا باشند و برای تقویت زیست عمومی بر آن اساس تلاش کنند. به همین سبب نیاز به کنش علمی و تبیینی در این مسیر کاملاً احساس می‌شود. یکی از گلوگاه‌های ضعف ما که ریشه در فرهنگ عمومی و بافت اجتماعی ما نیز دارد و می‌توان گفت در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی به‌شدت آماج هجمه‌های فکری و محتوایی دشمن نیز قرار گفته است، میزان انس، باور و التزام عمومی آحاد مردم به‌طور عام و نخبگان جامعه به‌طور خاص به کار جمعی و تشکیلاتی بوده است. اگر معتقدیم که برای تحقق انقلاب اسلامی‌باید تلاش کرد، باید بدانیم که برنامه‌ریزی در این حوزه نیازمند دستیابی به ادراک مشترک و عمیق از کار جمعی است؛ ادراکی که منجر به التزام عمومی و فرهنگی عمیق و رسوخ‌یافته مبنی بر کار و روحیه جمعی و به‌ویژه تشکیلاتی شود.

از این‌رو به تبیین نظری و علمی تشکیلات و صورت‌بندی‌های آن و اقتضائات و ویژگی‌های کار تشکیلاتی در گستره عمومی جامعه ایرانی و نیروهای انقلابی نیازمندیم. با نیم‌نگاهی به کارهای‌موفق جمعی در دنیای اسلام، می‌توان نتیجه گرفت که در بُعد نظری، هنوز ادبیات جامعی درباره کار گروهی و تشکیلاتی در بیان اسلام تولید نشده است و از درون آن، مدل کار تشکیلاتی در نگاه اسلام استخراج نشده است. هر آن‌چه از کار تشکیلاتی برای ما تبیین شده است، وام‌دار و گرته‌برداری‌شده از مفهوم حزب و کار حزبی در ادبیات اجتماعی غرب بوده که با اقتضائات فرهنگی آن جوامع همخوانی بیشتری دارد. بنابراین سخن‌گفتن از تشکیلات اسلامی و انقلابی، فتح باب خوبی است که نیازمند تولید ادبیات پشتیبان و اختصاصی‌شده برای آن است. برای تولید این ادبیات و استخراج مدل، ناگزیر از ورود به مسئله با زاویه دید کار جمعی و تشکیلاتی به منابع دینی و انقلابی و بازخوانی این منابع هستیم تا بتوان چه در جریان حق و چه در جریان باطل، این مفهوم را ترسیم کرد و به عبارتی به بسط نظری در این حوزه پرداخت.

کار تشکیلاتی و ادبیات آن، امروزه به‌عنوان حلقه مفقوده‌ای مطرح می‌شود که جریان تحقق انقلاب اسلامی‌به آن نیازمند است. این حلقه مفقوده در جای‌جای زندگی مطرح می‌شود و برای ورود در عرصه‌های مدیریت اجتماعی و حکومتی، فراگیری آن امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. عمومی‌بودن این مفهوم و سازوکارهای مربوط به آن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز بر اهمیت آن افزوده است. 

نظرات کاربران

ارتشبد
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

محتوای کتاب هم کاربردی است، هم روان و ساده. بسیار مفید و مناسب تو حوزه تشکیلات

محمدسجاد
۱۴۰۰/۰۴/۲۹

سلام یعنی هر چی از این کتاب تعریف کنم کمه . واقعا این قدر نکات جالب برای فیشبرداری داشت که صفحه ای نبود که بدون فیشبرداری ازش عبور کنم کسی کار تشکیلاتی انجام بده و این کتاب رو نخونه ضرر

- بیشتر
Saeed Mardany
۱۴۰۰/۰۸/۱۵

دم برادر عرب اسدی و دکتر محمدی بابت تدوین کتاب های خوب تشکیلاتی گرم.

علی شیخی
۱۴۰۰/۰۹/۲۰

به شدت برای دوستانی که دارای فعالیت های اجتماعی هستند توصیه میشود. ارائه ای دقیق، روان و علمی از تشکیلات اسلامی و ارکان آن.

m_sahran
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

این کتاب رو استادم معرفی کرده و خیلی محتوای جذاب و کاربردی داره.👌🏻

علی اکبر
۱۴۰۰/۰۴/۱۵

یکی از منابع عالی برای مطالعه و فهم ادبیات تشکیلات همین کتابه. مخصوصا کتابی که جناب دکتر عرب‌اسدی اونو تالیف کردند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
انقلاب اسلامی روی دوش انسان‌های تشکیلاتی شکل گرفت و تداوم پیدا کرد و از این به بعد نیز ادامه خواهد داشت.
محمدرضا میرباقری
ما برای جامعه‌سازی نیاز به ایجاد کلونی‌های انسانی پایدار داریم که بتوانند افراد متشتت را در خود جای داده و به کمک آن‌ها، آرایش‌های اجتماعی را ایجاد کنند.
محمدرضا میرباقری
ساختار هر تشکیلات، معجونی از آرمان و آدم‌های تشکیلات است.
محمدرضا میرباقری
تشکیلات عرصه‌ای است برای عَرضه عُرضه آدم‌ها.
محمدرضا میرباقری
بدیهی است بسیجِ ظرفیت‌های گوناگون در راستای رسیدن به هدفی واحد، نیازمند عمل و رویه‌ای تشکیلاتی است.
محمدرضا میرباقری
رهبری در تشکیلات، تعینی است، نه تعیینی. رهبر را باید وفق شاخص‌های هدف و آرمان در تشکیلات یافت و در رأس مجموعه قرار داد. هرچند آرمان دم‌دستی و کوتاه‌برد باشد، اما در وجود هر شخصی بیشتر جاری و ساری باشد، او به رهبری تشکیلات نزدیک‌تر است؛ بالعکس اگر آرمان تشکیلات خیلی بلند باشد، تعین پیداکردن آن در وجود آدمی سخت‌تر می‌شود. در نتیجه باید تلازمی بین آدم‌ها، آرمان و رهبر ایجاد شود.
محمدرضا میرباقری
تشکیلات، مهدویت و آخرالزمان (نبرد تشکیلاتی)؛ این‌که تشکیلات اسلامی و کار تشکیلاتی در آخرالزمان چه جایگاهی دارد و چه ظرفیت‌هایی را برای ظهور می‌توان از این طریق فعال کرد، مسئله اصلی این کتاب است.
علی اصغر زارعی
انگیزه، شوق درونی انسان است برای حرکت‌کردن به‌سمت هدف که ریشه در گرایشات انسان دارد. هرچه گرایشات انسان رشدیافته‌تر باشند، هدفمندی او دقیق‌تر و جدی‌تر خواهد بود.
محمدرضا میرباقری
به‌فعلیت‌رسیدن استعدادهای آدم‌ها، در مسیر هدف‌گذاری تشکیلات قرار می‌گیرد و هر قدر هم‌گرایی این اهداف فردی و جمعی بیشتر شود، مسیر تحقق آرمان هموارتر می‌شود.
محمدرضا میرباقری
آیت‌الله جوادی آملی در تعریف انسان می‌فرمایند، انسان «حی متألِّه» است.
محمدرضا میرباقری

حجم

۳۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۸۰۰
۱۷,۴۰۰
۵۰%
تومان