دانلود و خرید کتاب بله یا خیر انتخاب با شماست نیل روسل جانسون ترجمه مهین خالصی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بله یا خیر انتخاب با شماست اثر نیل روسل جانسون

کتاب بله یا خیر انتخاب با شماست

معرفی کتاب بله یا خیر انتخاب با شماست

بله یا خیر انتخاب با شماست کتابی در حوزه موفقیت و رشد فردی نوشته نیل روسل جانسون است. این کتاب به شما کمک می کند تا سرانجام تصمیمات خود را با بررسی‌های دقیق بدانید و مسئولیت هریک از نتایج کارهایتان را بپذیرید.

درباره کتاب بله یا خیر انتخاب با شماست

تصمیم چیست، طبق فرهنگ لغت، فعل تصمیم‌گرفتن یعنی معین‌كردن، پایان‌دادن، تصویب‌كردن، به توافق ‌رسیدن، نیت خود را مشخص‌كردن، در حالی كه كلمة تصمیم به معنی عمل به توافق ‌رسیدن و نیت خود را مشخص‌كردن و غیره است. گفته می‌شود كه كسی كه در مسند قدرت است یک تصمیم‌گیرنده است و روی سخن ما با آن كسانی است كه نیت خود را قاطعانه و مصممانه مشخص می‌كنند.

ریشه لاتین این كلمه به معنی بریدن است و اشاره دارد به این كه یك تصمیم واقعاً چیست:

بریدن خرت و پرت دور و بر، قادركردن انسان برای دیدن مسیری به سوی یك هدف و با گرفتن یک تصمیم (یا یک سری تصمیمات) مسیر را با تمام پیچیدگی‌هایش طی كردن.

تصمیم چه چیز نیست، تصمیم این نیست كه به رویدادها اجازه دهید مسیرشان را خواهی نخواهی طی كنند. اگر این كار را بكنید باز هم نتیجه‌ای دارد، اما نه نتیجه‌ای كه با توجه مقتضی به اطراف در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود و یا تحت تأثیر قرار می‌گیرد. یک چنین نتیجه‌ای بیانگر ناتوانی یا عدم اشتیاق بررسی و رسیدن به یك تصمیم است و نشان می‌دهد كه از اختیار صرف‌نظر شده است. این مسئله شاید در وقتی كه صرفاً می‌خواهید تصمیم بگیرید كه چه عطری بزنید، مهم نباشد. ولی وقتی كه تصمیمات اقتصادی و یا سایر تصمیمات حیاتی دیگر لازم است، اهمیت بسیار زیادی دارد.

اين كتاب درباره تصميم‌گيری، يا چگونه بين گزينه‌ها انتخاب كنيم، است.

اين اثر در دو بخش تنظيم شده است:

 بخش اول (فصل‌های ۱ و ۲) شامل یک مقدمه با تعريفی از اين كه یک تصميم واقعاً چيست، و نظامی برای گرفتن تصميم است.

 بخش دوم (فصل‌هاي ۳ تا ۶) محتوای پشت نظام را بررسی می‌كند و به نيروها، روش‌ها و ابزار گروهی و چگونگی بيان تصميم می‌‌پردازد و با چند راهنمايی به پايان می‌رسد.

 خواندن کتاب بله یا خیر انتخاب با شماست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید قدرت تصمیم‌گیری خود را تقویت کنید این کتاب را بخوانید و توصیه هایش را در زندگی خود به‌کار ببندید.

 بخشی از کتاب بله یا خیر انتخاب با شماست

تصمیم‌گیری‌های ماشینی

برخی از سازمان‌ها تصمیم‌گیری‌‌های‌شان را ماشینی كرده‌اند، مثلاً در امتیازبندی اعتبار شما خواهید دید:

 معیارهای آستانه. متقاضی اعتبار برای رسیدن به هدف‌اش باید به كل حداقل معیارها برسد. طبیعی است كه كسانی كه به راحتی در چندین معیار قبول می‌شوند، ممكن است از یكی رد شوند. یك بازنگری از این نوع سنجش می‌تواند تصمیم‌گیری مجاز را میسر سازد.

 امتیازبندی سنگین. این معمولاً روش بهتری است زیرا به امتیازهای خوب امكان می‌دهد كه بر امتیازهای ضعیف‌تر بچربد و امكان گرفتن تصمیم‌های مناسب‌تری را فراهم می‌كند.

سایر نمونه‌های تصمیم‌گیری ماشینی عبارتند از:

 بررسی یكپارچه. بسیار پیشرفته است و در صنعت اتوموبیل از آن استفاده می‌شود، برای مثال، تا تصمیم بگیرند كدام ویژگی وسیله نقلیه را عوض كنند. از مصرف‌كنندگان خواسته می‌شود كه ویژگی‌ها را تعویض كنند، یكی به جای دیگری، مثل یك سطح صاف برای استریو یا رنگ متالیك برای داشبورد. جواب‌ها بررسی می‌شوند تا مدلی برای بهترین اولویت‌ها بسازند. این بررسی كه به برنامه‌های پیشرفته كامپیوتری نیاز دارد، ارزیابی‌های دقیق‌تری را ارائه می‌دهد كه بر اساس آنها تصمیم استوار می‌شود.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان