دانلود و خرید کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی جواد عربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی اثر جواد عربانی

کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی

معرفی کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی

کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی نوشته جواد عربانی است. کتاب خاطرات و اسناد احمد(محمود) مرآتی شیرازی را انتشارات مرکز اسناد انقلاب منتشر کرده است. این کتاب به نسل جدید کمک می‌کند با افرادی آشنا شوند که در انقلاب اسلامی نقشی اساسی داشتند و پس از انقلاب هم بر حرف خویش مانده‌اند و زندگی انقلابی را ادامه داده‌اند. 

درباره کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی

حاج احمد مرآتی شیرازی در ۱۳۱۷ شمسی در خانواده‌ای بازاری در تهران به‌دنیا آمد. از کودکی به‌واسطه‌ پدرش، پایش به هیئت‌های مذهبی باز شد، سپس همراه جوانانی چون شهید حاج مهدی عراقی، مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی و حاج محسن رفیق‌دوست پای در مسیری نهاد که «امام‌خمینی» آغاز کرده بود. با تشکیل هیئت‌های مؤتلفه‌ اسلامی به آن تشکل پیوست و همراه با هیئت‌های مؤتلفه و... در اعتراض‌های مردم تهران خاصه بازاریان علیه سیاست‌های محمدرضاشاه حضور داشت. پس از قیام ۱۵  خرداد ۱۳۴۲ نیز به فعالیت‌های سیاسی خود در قالب هیئت‌های مؤتلفه‌ی اسلامی ادامه داد و به‌ویژه در توزیع اعلامیه‌ امام‌خمینی علیه کاپیتولاسیون نقشی ویژه داشت. در سال ۱۳۴۶ به‌دلیل حضور در تیم توزیعِ سراسریِ اعلامیه‌ امام‌خمینی علیه رژیم اشغالگر قدس دستگیر شد. پس از آزادی به مبارزات خود ادامه داد و در پاییز ۱۳۵۷ به پاریس رفت. مدتی در نوفل‌لوشاتو در خدمت امام‌خمینی بود و پس از بازگشت به کشور در کمیته‌ استقبال از امام‌ خمینی فعالیت کرد.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت در نهادهای انقلابی با رویکرد عام‌المنفعه پرداخت. آنگاه مسئولیت «بنیاد خدمات اسلامی» را برعهده گرفت و از این رهگذر، در خدمت مردم محروم قرار گرفت. این کتاب روایت زندگی این مبارز بزرگ است. 

بررسی سهم و جایگاه اقشار گوناگون مردم در مسیر انقلاب اسلامی و مطلعه‌ دیدگاه‌های آنان در چهل سال اخیر، مطالعه بازار، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و... با محوریت تاریخ انقلاب اسلامی و نیز بررسی اجزای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اعتقادی محوری مسیر تکوین و تداوم جریان انقلاب، از جمله رهیافت‌هایی است که باعث افزایش مطالعه اجتماعی پیرامون انقلاب اسلامی می‌گردد. افزون بر آن، با توجه به اینکه انقلاب اسلامی تا حد زیادی ماهیت کاریزماتیک داشته و این ماهیت را تحت تأثیر حوادث پس از انقلاب نیز تا حد زیادی حفظ کرده است، توجه به تلقی و برداشت‌های اقشار مردم از انقلاب اسلامی نیز حائز اهمیت بوده و در تثبیت و اعتلای آرمان‌ها و یا تصحیح راهبردها نظام جمهوری اسلامی تأثیرگذار خواهد بود. شناخت طرز تلقی جامعه از اهداف و آرمان‌های انقلاب و تحلیل آن، به گونه‌ای که راه را برای تعالی کشور هموار کند، تا اندازه‌ای نیز برعهده محققان تاریخ انقلاب اسلامی است. درواقع مهم‌ترین هدف علم تاریخ، که موضوعات تاریخی را در پیوستگی مستمر حال و گذشته مطالعه می‌کند، بهترشدن وضع موجود جامعه و کمک به این امر از طریق آگاهی بخشی است. کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی درواقع کوششی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی است که با هدف افزایش مطالعه اجتماعی پیرامون انقلاب اسلامی نوشته شده است.

خواندن کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب خاطرات و اسناد حاج احمد (محمود) مرآتی شیرازی


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۲۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان