دانلود و خرید کتاب تاریخ سوئد ک‍ارل‌ گ‍وس‍ت‍او گ‍ری‍م‍ب‍رگ‌ ترجمه جمال پیره‌مرد شتربان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تاریخ سوئد

کتاب تاریخ سوئد نوشته کارل گریمبرگ و ترجمه جمال پیره‌مرد شتربان است. این کتاب که از مجموعه تاریخ بزرگ جهان انتخاب شده است، به طور خاص به تاریخ و فرهنگ مردمان سرزمین سوئد و شبه جزیره‌ اسکاندیناوی پرداخته است.

درباره کتاب تاریخ سوئد

سوئد، در شمال اروپا در شبه‌جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور از غرب با نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه‌ است. مساحت سوئد بیش از چهارصد و پنجاه هزار کیلومتر مربع است و چهارمین کشور بزرگ اروپا محسوب می‌شود. سوئد بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد و حدود بیست درصد آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. پایتخت سوئو شهر استکهلم است. 

کارل گریمبرگ در نیمه نختس سده بیستم کتاب تاریخ سوئد را نوشته است. او در این اثر تاریخ و فرهنگ مردم سوئد و شبه جزیره اسکاندیناوی را بررسی می‌کند. 

کتاب تاریخ سوئد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های تاریخی را به خواندن کتاب تاریخ سوئد دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب تاریخ سوئد

اجازه دهید در یک محوطه دهقانی، منزل دهقانی ثروتمندی را در یک شامگاه زمستانی در این دوره تصور کنیم. این خانه از چندین بخش تشکیل شده‌است، اجزای هر بخش شامل یک اتاق، یک محوطه آشپزخانه، اتاق خواب، انباری و ... می‌باشد. بزرگترین بخش منزل، تالاری طولانی است که تمامی اعضای خانواده در آن جمع شده‌اند. در نیمکت‌های بلندی که به دیوار تالار تعبیه شده‌اند، مردان مشغول انجام برخی صنایع دستی هستند. زنان نیز در حین آواز خواندن، به کار نخ‌ریسی و دوختن مشغول هستند. در وسط یکی از دیوارهای بلند، مرد خانه در نشیمنگاه باشکوهش بین دو ستون که به صورت باشکوهی با تصاویر خدایان حکاکی شده‌اند، با افتخار و اقتدار نشسته است، و خانه را اداره می‌کند. اوست که تصمیم می‌گیرد آیا به یک نوزاد تازه متولد شده اجازه داده شود که زندگی کند و یا این که در معرض حیوانات درنده قرار بگیرد، تا از بین برود. با این حال، برای هر کسی که نمی‌خواست فرزندی ضعیف و ناتوان را از بین ببرد، این عمل یک ننگ محسوب می‌شد.

علی‌رغم اقتدار مرد خانواده، همسر وی نیز در محیط خانه نفوذ و مسئولیت خاص خود را داشت. شواهد بسیاری از این دوره وجود دارند که نشان می‌دهند، حس وفاداری واقعی بین مردان و زنان وجود داشته است. بنا بر روایتی کهن، یک بار دهقانی محترم، در منزل خود به دست چند مهاجم کشته شد. دشمنان به همسرش پیشنهاد فرار دادند، اما او پاسخ داد: «وقتی در جوانی به شوهرم پیوستم، قول دادم که سرنوشتمان یکی باشد». بنابراین او در مرگ دردناک شوهرش سهیم گشت.

در مرکز اتاق، یک آتشدان باز از سنگ‌های مسطح، شعله‌ور است. دود آتش به هنگام بالا رفتن، شکافی را در سقف پیدا می‌کند، و از آن خارج می‌شود. این منزل شبیه به سکونتگاه‌های اولیه است که هنوز هم در برخی نواحی دور افتاده سوئد دیده می‌شوند. در طول روز، خانه از طریق روزنه‌های دیوار یا سقف به آرامی روشن می‌شود، اما اکنون شعله‌های آتشدان، محیط اتاق را روشن می‌کنند، و به سپرها، تبرزین‌های جنگی و شمشیرهای آویزان روی دیوار که در لحظات بحرانی به کمک می‌آیند، درخشش و جلای خاصی می‌دهند. این روزگاران، روزگاران بسیار خشن و خونینی هستند.

در هر لحظه ممکن است حمله‌ای رخ دهد. چند روز پیش، جوانی از اهل این خانواده درگیر نزاعی خشن با یک جوان دیگر شد، و در پیکاری که بین دو طرف رخ داد، وی حریفش را به قتل رساند. در حال حاضر، ریختن خون قاتل، و یا تنی چند از اعضای خانواده و یا اقوام او، به وظیفه مقدسی برای خانواده مقتول تبدیل شده است. تعهدِ عداوت خانوادگی و یا انتقام، وظیفه تمامی مردانِ خانواده مقتول و حتی خانواده‌های وابسته بود. این جریان ممکن بود یک گروه از خانواده‌ها را طی نسل‌های متمادی در برابر همدیگر قرار دهد.

نظرات کاربران

saman_bj
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

کتاب به صورت جامع به شرح تاریخ سوئد پرداخته است و پاورقی های مفصل مترجم محترم و همچنین ترجمه ی فوق العاده روان، متن را بسیار غنی تر کرده است. البته فرمت کتاب pdf است که ممکن است مطالعه آن را

- بیشتر
کاربر ۲۵۴۲۹۷۹
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

من نسخه فیزیکی این کتابو دارم،خیلی خوب و حاوی اطلاعات مختلفی از تاریخ سوئد بود.بعلاوه اینکه بسیار ترجمه عالی و روانی داشت.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۳۵ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۳۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان