دانلود و خرید کتاب ترور هایدریش ترجمه حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترور هایدریش اثر حمید عشقی

کتاب ترور هایدریش

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ترور هایدریش

کتاب ترور هایدریش را حمید عشقی جمع‌آوری و ترجمه کرده است. این کتاب ماجرای زندگی و اتفاقات مرگ هایدریش عالی رتبه‌ترین مقام امنیتی آلمان نازی است. 

درباره کتاب ترور هایدریش

در ظاهر امر به‌نظر می‌رسید که دولت در تبعید چکسلواکی دستور ترور هایدریش را به‌دلیل جنایات و بی‌رحمی‌هایش صادر کرده باشد؛ اما در این کتاب نویسنده تلاش دارد تا اثبات کند اگر چه به‌ظاهر دولت در تبعید چکسلواکی دستور ترور هایدریش را صادر کرده و عملیات ترور نیز توسط افراد ارتش آزاد دولت در تبعید اجرا شد؛ اما در پشت این قضیه سرویس مخفی جاسوسی انگلستان قرار داشت و هدف این سازمان از ترور هایدریش حفظ آدمیرال کاناریس رئیس سازمان اطلاعات نظامی ‌آلمان و یکی از مهم‌ترین کانال‌های ارسال اطلاعات نظامی ‌آلمان به انگلستان در جایگاه اطلاعاتی خود بوده است.

راینهارد هایدریش نه فقط عالی رتبه‌ترین افسر امنیتی رایش سوم بود، بلکه شاخص‌ترین چهره اطلاعاتی آلمان نیز به حساب می‌آمد. او خصوصیاتی منحصر‌به فرد داشت که وی را در مقایسه با جانشینانش شاخص می‌کرد. او موسیقی‌دانی با ذوق و شمشیر‌‌بازی حرفه‌ای بود و در شنا، بوکس، خلبانی و رانندگی به همان اندازه تبحر داشت که در سازمان‌دهی و هدایت یک سازمان اطلاعاتی. او افسر رمز در نیروی دریایی بود و در زمینه ارسال سیگنال و مخابرات رمز نیز فردی توانا بود و اطلاعات زیادی در خصوص مسائل مربوط به نیروی دریایی داشت.

اما کاناریس فردی بود که به آن گروه از نظامیان مکتب قدیم آلمان تعلق داشت که خاستگاه آنان قشر محافظه کار جامعه آلمان بود. او نیز همانند هایدریش یک افسر رمز برجسته و یک سوارکار ماهر بود؛ اما در برابر هایدریش، کاناریس یک جاسوس کارکشته محسوب می‌شد که سیاست و جاسوسی را در هم آمیخته بود و در برابر چشمان تیزبین هایدریش اطلاعات نظامی آلمان را به انگلستان می‌فروخت و زمانی که هایدریش به کشف خیانت او نزدیک شد، جانش را از دست داد. پس از ترور هایدریش کاناریس تا دو سال دیگر نیز به ارائه اطلاعات سِری آلمان به انگلستان ادامه داد و فعالیت‌های او تبدیل به یکی از دلایل شکست آلمان نازی گردید؛ اما این موفقیت هزینه هنگفتی به همراه داشت. 

این کتاب داستان یک ترور است و روایتی جذاب را دنبال می‌کند که لحظه به لحظه شما را به قلب جنایت می‌برد.

خواندن کتاب ترور هایدریش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جنگ جهانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ترور هایدریش

ما به درستی نمی‌دانیم که راینهارد‌ هایدریش در ساعت ۱۰ شب ۲۸ دسامبر ۱۹۴۱ مشغول انجام چه کاری بوده؟ یا به چه می‌‌اندیشیده؟ اما آنچه مسلم است این است که او حتی تصور نمی‌‌کرد که آن لحظه چه ساعت شومی ‌برای او محسوب می‌‌گردد؛ زیرا در همان‌ ساعت یک فروند هواپیمای هالیفکس چهار موتوره نیروی هوایی سلطنتی انگلستان هفت کماندوی ارتش دولت در تبعید چکسلواکی را در یکی از فرودگاه‌های آن کشور به قصد فرود در منطقه اشغالی بوهمیا و موراویا سوار کرد.

این پرواز سه تیم عملیاتی به نا‌م‌های گروه میمون، گروه سیلور آ و گروه سیلور بی را حمل می‌‌کرد که فقط گروه سیلور آ شامل سه نفر بود و دو گروه دیگر از تیم‌های دو نفره تشکیل شده بود. مأموریت اصلی در میان این گروه‌ها به گروه میمون تعلق داشت. آنان وظیفه داشتند تا راینهارد ‌هایدریش عالی‌رتبه‌ترین مقام امنیتی نازی را ترور کنند. آنچه که هیچ‌کدام از افراد این پرواز نمی‌دانستند، این بود که انگیزه اصلی ترور راینهارد ‌هایدریش چه بود؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان