دانلود و خرید کتاب استراتژی محتوا برای وب کریستینا هالورسن ترجمه نسیم قیاسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی محتوا برای وب اثر کریستینا هالورسن

کتاب استراتژی محتوا برای وب

معرفی کتاب استراتژی محتوا برای وب

کتاب استراتژی محتوا برای وب نوشته کریستینا هالورسون و ملیسا ریچ است که با ترجمه نسیم قیاسی و آرش آذرنگ منتشر شده است. استراتژی محتوا برای وب کتابی کاربردی، ساده، کوتاه و روان است. شما فقط با صرف چند ساعت زمان می‌توانید آن ‌را بخوانید و بعد محتوای آن را به‌کار ببندید.

درباره کتاب استراتژی محتوا برای وب

از عمر اصطلاح استراتژی محتوا در جهان بیش از چند سالی نمی‌گذرد. نویسندگان این کتاب نخستین بار این مفهوم و اصطلاح را به کار بردند که با استقبال روبه‌رو شد، و اکنون در برخی کشورها در حوزه تبلیغات، مفهومی جاافتاده به شمار می‌آید. استراتژی محتوا، افزون بر کتاب‌ها و مقاله‌های پرشمار، در فضای وب هم طرفداران و محفل‌های ویژه خود را دارد. مخاطبان اصلی این کتاب در وهله اول، محتواسازان و فعالان حوزه تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی هستند. مدیران عامل و مدیران شرکت‌هایی که در پی تحول و کارایی بیش‌تر در شیوه‌های تبلیغات خود هستند، و نیز دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته‌های مدیریت، بازاریابی، تبلیغات و علوم ارتباطات می‌توانند مخاطبان عمده این کتاب باشند.

استراتژی محتوا برای وب در آگاهی‌بخشی به فعالان حوزه وب و صاحبان بزرگ کسب‌وکار درباره اهمیت محتوای خوب نقش مهمی داشته است. این کتاب نه‌تنها در رویکرد استراتژیک به محتوا پیشتاز است، بلکه روش انجام کار را هم شرح می‌دهد. چه استراتژیست محتوای باسابقه‌ای باشید و چه اولین حضورتان در این حوزه باشد، برای تهیه، نشر و مدیریت محتوایی ارزشمند و کاربردی، به این کتاب نیاز خواهید داشت.

خواندن کتاب استراتژی محتوا برای وب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه تولید محتوا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استراتژی محتوا برای وب

بگذاریم کاربران برای ما محتوا تولید کنند

اگر چه «محتوای کاربرساز» ممکن است این تصور را ایجاد کند که «خودتان دیگر مجبور به تولید محتوا نیستید» اما متأسفانه مشکلی در کار است: نمی‌توانید همیشه برای ارائه محصول به مخاطبانتان وابسته باشید.

فرض کنید مالک یک شرکت فناوری هستید، و دنبال راهی هستید تا در هزینه پشتیبانی تلفنی مشتریان صرفه‌جویی کنید. بخش پشتیبانی وب‌سایت شما سال‌هاست که نادیده گرفته شده است. تصمیم می‌گیرید که تالار گفت‌وگویی برپا کنید که در آن مشتریان بتوانند برای حل مشکلاتشان به یکدیگر کمک کنند ــ راه‌حلی ارزان، و به باور شما، کم دردسر.

تالار گفت‌وگوی آن‌لاین به‌راه می‌افتد. چند نفر از مشتریان می‌آیند و پرسش‌هایی مطرح می‌کنند. بقیه مشتریان به آنها پاسخی نمی‌دهند، پس کارورزان شما این کار را انجام می‌دهند. سؤال‌های جسته و گریخته دیگری پرسیده می‌شود؛ اما با این تعداد کم مطلب و بازدیدکنندگان کم، تالار گفت‌وگوی شما شبیه رستورانی خالی است، یا مهمانی خسته‌کننده‌ای که هیچ‌کس در آن شرکت نکرده است. طی چند ماه، تاریخ «تازه‌ترین مطلب» قدیمی به نظر می‌آید و هزینه پشتیبانی تلفنی حتی یک ریال هم کم نشده است.

اشکال کار کجاست؟ راه‌انداختن تالار گفت‌وگو بدون برنامه‌ریزی بوده است. هیچ‌کس به چگونگی تبلیغ و نشر مطالب در تالار توجهی نکرده است، چه رسد به ایجاد جذابیت برای کاربران.

اگر به دنبال راه‌حلی می‌گردید که محتوای کاربرساز بتواند شما را به هدف‌های کسب‌وکار و کاربرانتان را به هدف‌هایشان برساند، بدانید کاری دشوار در پیش دارید. شدنی است، اما نه ارزان‌تر است و نه به صورت خودکار انجام می‌شود.

صحبت از ارزانی شد...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
«پایان یافتن کار بر بی‌نقص بودن آن اولویت دارد»
Samane Ashrafi
محتوای خوب می‌تواند کاربران را جذب کند، به پرسش‌های آنها پاسخ دهد، و آنها را به استفاده از سایت ترغیب کند. اما اگر ضعیف باشد، باعث از بین رفتن توجه و اعتماد مخاطبانتان می‌شود.
eli
به‌طور کلی، محتوا تقریباً بی‌ارزش است مگر یکی یا هر دو نکته زیر را در بر بگیرد: به هدف‌های اصلی کسب‌وکار کمک کند. نیازهای کاربران شما را برآورده سازد.
eli
وقتی از محتوای وب صحبت می‌کنیم، هر کسی چیزی برای گفتن دارد و وقتی هیچ‌کس سرپرستی محتوا را برعهده ندارد، اولویت‌ها در تضاد با یکدیگر قرار می‌گیرند و در آخر انتخاب چیزی بینابین ممکن است منجر به زیر پا گذاشتن شیوه‌های برتر شود.
eli
داشتن محتوای مناسب نسبت به بروشور کاغذی، به برنامه‌ریزی و نگهداری بیش‌تری، نیاز دارد. کمک به دیگران برای فهم این واقعیت، گام ابتدایی مهمی برای موفقیت در استراتژی محتواست.
eli
به دلیل علاقه به ارائه کارــ به کارفرمایان، مراجعان، مشتریان ــ ممکن است بخواهید استراتژی را دور بزنید و یک‌راست به سراغ اجرا بروید. نه این‌که نمی‌خواهید کار را درست انجام دهید. بلکه، در یک کلام، شما تحت فشار دائمی برای ارائه هستید، انجام کاری که بتوانید به رئیستان (و رئیس رئیستان) ارائه دهید. از شما انتظار می‌رود که مداوم و در کم‌ترین زمان ممکن سفارش‌ها، وظایف، فعالیت‌ها و مستندسازی‌ها را عملی کنید.
eli
زمان کافی برای طرح کلی کار نداریم این عبارت‌ها به نظرتان آشنا نمی‌آید؟ «این باید در صفحه اول باشد». «ما باید در یوتیوب باشیم». «من می‌خواهم این مجموعه بروشور را با فضای وب متناسب کنم». «ما باید بیانیه مأموریت جدیدمان را در بخش درباره ما بگذاریم». «بیایید ماه آینده کلی مقاله جدید بنویسیم». «باید یک وبلاگ راه بیندازیم». اوه، واقعاً؟ چرا؟
eli
زمان کافی برای طرح کلی کار نداریم این عبارت‌ها به نظرتان آشنا نمی‌آید؟ «این باید در صفحه اول باشد». «ما باید در یوتیوب باشیم». «من می‌خواهم این مجموعه بروشور را با فضای وب متناسب کنم». «ما باید بیانیه مأموریت جدیدمان را در بخش درباره ما بگذاریم». «بیایید ماه آینده کلی مقاله جدید بنویسیم». «باید یک وبلاگ راه بیندازیم». اوه، واقعاً؟ چرا؟
eli
کاربر، قدرت انتخاب نامحدود نمی‌خواهد. او محتوایی متناسب با نیاز خود در زمان و مکان می‌خواهد.
eli
ناگهان متوجه می‌شویم کاربرانمان در انجام کارهایشان در سایت ما، مانند گردآوری اطلاعات، تصمیم‌گیری، دریافت کمک و به اشتراک‌گذاری محتوا با دوستان خود، حسابی به دردسر افتاده‌اند.
eli

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان