دانلود و خرید کتاب بازخوانی پائولو فریره ناصر یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازخوانی پائولو فریره اثر ناصر یوسفی

کتاب بازخوانی پائولو فریره

معرفی کتاب بازخوانی پائولو فریره

کتاب بازخوانی پائولو فریره نوشته ناصر یوسفی است. این کتاب را انتشارات کارگاه کودک منتشر کرده است.

انتشارات کارگاه کودک به مدیر مسئولی اکرم امینایی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ با هدف انتشار کتاب برای کودکان و خردسالان، والدین و مراقبان کودکان خردسال، مربیان، معلمان، مدیران آموزشی و مدیران مراکز پیش دبستانی، کارشناسان و فعالان حوزه آموزش کودکان آغاز کرده است.

این انتشارات تلاش کرده است نیاز‌های جامعه و تجربه‌های مربیان در حوزه رشد و تکامل کودکان را اولویت قرار دهد و از: ایجاد انگیزه کتاب‌خوانی، توانمند سازی جوامع محلی، ارتقای خانواده در راستای ایجاد محیطی شاد و امن برای کودکان و ضرورت آموزش‌های پیش دبستانی حمایت کند.

تمامی کتاب‌های این انتشارات از سوی کارشناسان و متخصصان موسسه پژوهشی کودکان دنیا آماده سازی شده است.

درباره کتاب بازخوانی پائولو فریره

این کتاب دومین مجموعه از شناخت روان‌شناسان انسانی‌نگراست. اولین کتاب، زندگی، کار و اندیشه‌های اریک فروم از نخستین نظریه‌پردازان روان‌شناسی انسان‌نگرا بود.

پائولو فریره با این که یکی از مطرح‌ترین چهره‌های روان‌شناسی و تعلیم و تربیت است ، اما تقریباً در ایران ناشناخته است و یا دست‌کم بخش کمی از اندیشه‌های او به جامعه‌ی آموزشی ایران معرفی شده است. یکی از دلایل ناشناخته بودن اندیشه‌های فریره کمبود منابع به زبان فارسی است. از سوی دیگر به دلیل تسلط فریره به فلسفه و سیاست، دیدگاه‌های او چنان آمیخته به روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، سیاست و حتی اقتصاد است که درک بسیاری از مفاهیم و اندیشه‌های او کار ساده ای نیست. بسیاری از اندیشه‌های او تحت تأثیر هگل، مارکوزه، فیلسوفان مکتب فرانکفورت و حتی تحت تأثیر دیدگاه‌های ارنستو چه گوارا است.

سخت بودن زبان، بیان و اندیشه‌های فریره موجب شده است فقط بخشی از اندیشه‌های او در جامعه‌ی ما مطرح شود. به طور خاص جامعه‌ی آموزشی ایران، فریره را به عنوان یکی از متخصصان سواد‌آموزی می‌شناسند. در نگاه خوش‌بینانه‌تر او را به عنوان کسی معرفی می‌کنند که درباره‌ی تفکر انتقادی در تعلیم و تربیت حرف زده است. در حالی که تخصص فریره فراتر از این است. «سوادآموزی مبتنی بر زندگی مردم» یکی از کارهای اوست که از اندیشه‌ی عمیق فریره نسبت به انسان و آموزش او ریشه می‌گیرد. تفکر انتقادی هم یکی از ارکان اندیشه‌ی او برای دست‌یابی به «آموزش رها کننده»، است. فریره حوزه‌هایی را نسبت به انسان و آموزش باز می‌کند که تقریباً در نوع خود کم نظیر است. اندیشه‌هایی که جای شناخت و بررسی بیش‌تری دارد. 

خواندن کتاب بازخوانی پائولو فریره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مربیان تربیتی و آموزشی‌ مخاطبان این کتاب‌اند.



ا

نظرات کاربران

کاربر ۲۸۱۷۴۳۹
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

کاش میشد که pdf کتاب رو هم در اختیار میگذاشتید

کاربر ۳۱۴۴۶۳۶
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

مربیان کودک و نوجوان حتما مطالعه کنین:)

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
۵۱,۰۰۰
۴۰%
تومان