دانلود و خرید کتاب ایلان ماسک اشلی ونس ترجمه شروین صولتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایلان ماسک اثر اشلی ونس

کتاب ایلان ماسک

نویسنده:اشلی ونس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ایلان ماسک

کتاب ایلان ماسک؛ تسلا، اسپیس اکس و فتح آینده ای رویایی نوشته اشلی ونس است که با ترجمه شروین صولتی منتشر شده است. به گذشته بروید و یک نوجوان که در دههٔ ۸۰ میلادی در آفریقای جنوبی با حکومتی نژادپرست زندگی می‌کند را تصور کنید، به بانکداری اینترنتی قد می‌دهد درحالی‌که هنوز اینترنت در ابتدای راهش است؟ اینجاست که با پدیده‌ای به نام ایلان ماسک روبه رو می‌شویم. فردی که افکار منحصربه‌فردی دارد و از این‌رو زندگی‌اش نیز جالب و پر از اتفاقات بدیع است.

با مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ افراد موفق درک خواهیم کرد که موفقیت به شانس و اقبال بستگی ندارد و اگر فردی توانسته به موفقیت بزرگی برسد، در این مسیر بارها با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم کرده و تسلیم شرایط نشده است. بنابراین با واقعیت‌های رسیدن به موفقیت روبرو خواهیم شد که در مسیر زندگی‌مان می‌توانیم آن‌ها را به‌کار ببندیم.

کتاب ایلان ماسک همین رویکرد را دارد به خواننده کمک می‌کند تصویر درست و متفاوتی از افراد موفق داشته باشد.

خواندن کتاب  تسلا؛ اسپیس اکس و فتح آینده‌ای رویایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگینامه افراد موفق پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب  تسلا؛ اسپیس اکس و فتح آینده‌ای رویایی

اگر بعضی حرف‌های ماسک نامعقول به‌نظر می‌رسند به این دلیل است که وقتی به آن‌ها فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که واقعاً نامعقول است! موردی جالب اینکه یک‌بار در حین صحبت، یکی از دستیارانش به او بستنی خامه‌ای با تکه‌های بیسکوئیت تعارف کرد و ماسک درحالی‌که با حرارت راجع به نجات بشریت صحبت می‌کرد، آن‌قدر هیجان‌زده بود که متوجه نشد مقداری بستنی از لب پایین او چکه می‌کند. آمادگی ماسک در مواجهه با غیرممکن‌ها او را تبدیل به الههٔ سیلیکون‌ولی کرده است، جایی که مدیرانی پیشرو مانند لری پیج از او با احترام یاد می‌کنند و مدیران کارآفرین شرکت‌های نوپا ۱۰ تلاش می‌کنند مانند ایلان رفتار کنند و تصمیم بگیرند، همان کسانی که در سال‌های گذشته نیز سعی در تقلید رفتارهای استیو جابز داشتند.

اگرچه به‌نظر می‌رسد مدیران حاضر در سیلیکون‌ولی بسیار پیچیده فکر و عمل می‌کنند اما ایلان ماسک ایده‌های در ظاهر تخیلی‌اش را به‌سادگی عنوان می‌کند و برای رسیدن به آن‌ها روش‌های غیرمعمولی را برمی‌گزیند. او کسی است که امروزه ماشین‌های برقی درست می‌کند، باتری‌های خورشیدی می‌سازد و موشک‌هایش راه فضا را درپیش‌گرفته‌اند و در سودای ایجاد تمدن بر روی مریخ است. استیو جابز را فراموش کنید. ماسک، نسخهٔ علمی تخیلی از فینیاس تیلور بارنوم است که به‌طرز غیرمعمولی از طریق ترساندن و البته سرگرم‌کردن انسان‌ها پول‌دار شده است. بله این دقیقاً همان کار است؛ شما می‌توانید یک خودروی تسلای برقی بخرید و از اینکه دود بنزین را روانهٔ هوا نمی‌کنید، به خود ببالید و برای لحظه‌ای فراموش کنید که به‌عنوان یک انسان چه بلایی سر این کرهٔ خاکی آورده‌اید.

مدت‌هاست که من عضو کمپین خیال‌پردازان فناوری هستم. ماسک من را به‌عنوان یکی از رویاپردازان این گروهِ حاضر در سیلیکون‌ولی پذیرفت و به من اعتماد کرد. اعضای این گروه ترکیبی است از طرفداران آین رند و مهندس‌های مطلق‌گرایی که جهان‌بینی فرامنطقی خود را پاسخ هر مشکلی در دنیا می‌دانند. کافی‌ست از سر راهشان کنار برویم، یقینا آن‌ها راه‌حلی برای تمام مشکلات پیدا خواهند کرد. آن‌ها گمان می‌کنند روزی نه چندان دور، ما می‌توانیم اطلاعات مغزمان را به کامپیوتر انتقال دهیم و درحالی‌که استراحت می‌کنیم، منتظر بمانیم تا الگوریتم‌ها کارشان را به‌درستی انجام دهند. جاه‌طلبی این گروه، الهام‌بخشِ کارهای‌شان است. اما هم‌صحبت‌شدن با آن‌ها گاهی خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ زیرا توانایی آن را دارند که ساعت‌ها از حواشی حرف بزنند و بعد از آن وارد بحث اصلی شوند. 

نظرات کاربران

Nima
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

کتاب جذابی میتونه باشه با توجه به شخصیت ایلان ماسک. من مطالعه اش نکردم و اومدم بنویسم که چرا اطلاعات کتاب ناقصه؟ تعدا صفحات، سال انتشار، شابک و این موارد ثبت نشده !!

Melina
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

سلام من خیلی مشتاقم این کتاب رو مطالعه کنم لطفاً این کتاب را به طاقچه بی نهایت اضافه کنید با تشکر از طاقچه

MAHDI
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

ترجمه مترجم خوب بود. بعد از زندگی نامه استیو جابز ایزاکسون بهترین کتابی بود که تو زمینه زندگی نامه کارآفرینان خوندم. جزئیات بالای کتاب هم خیلی خوبه.

sinsad
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

ماری که ماسک میزنه

Shayan Solati
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

👌🏻👌🏻

چوب شور
۱۴۰۱/۰۲/۱۷

بهترین کتاب در ژانر بی طرفانه که حداقل من خوندم بود ، کتاب بیار روان جذاب و بی طرفانه بود 🏆 با خوندن این کتاب بخش های جذاب و سیاه ایلان ماسک روبه رو میشید که خیلی هم از خوندنش یه

- بیشتر
مهدی رفیعی
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

کتا ب فوق العادست...بسیار اموزنده و جذابه و خوبیش اینکه معتبر هست و ما رو با ابعاد پنهان یکی از نوابغ کسب و کار دنیا بیشتر آشنا میکنه

کاربر ۴۴۴۱۵۵۹
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

من نمیتونم اینو بخرم با این که مایکت رو نصب کردم ولی باز میگه برای پرداخت باید مایکت رو نصب کنی لطفاً راهنمایی کنید

reza
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

ترجمه خیلی خوبی داشت کتاب و واقعا اموزنده بود

❮❮⇗🇲 🇦 🇭 🇩 🇾 🇦 🇷 ⇖❱❱
۱۴۰۱/۰۶/۲۳

عالی بسیار جذاب و گیرا بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۶)
با مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ افراد موفق درک خواهیم کرد که موفقیت به شانس و اقبال بستگی ندارد و اگر فردی توانسته به موفقیت بزرگی برسد، در این مسیر بارها با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم کرده و تسلیم شرایط نشده است.
Rahmatinejad
ماسک هیچ‌وقت نمی‌گوید باید این کار را برای ساعت دو بعدازظهر چهارشنبه آماده کنی، بلکه می‌پرسد من نیاز دارم که این کار غیرممکن تا چهارشنبه ساعت ۲ بعدازظهر تمام شود. آیا از عهدهٔ انجامش برمی‌آیی؟ بعد از گفتن بله باید سخت کار کنیم. نه به این دلیل که او از شما خواسته است، بلکه شما برای انجام قول خودتان تلاش می‌کنید. این تفاوتی است که می توانید احساس کنید.
Amin
چرا باید دربارهٔ مسائلی که اندوهگینم می‌کند حرف بزنم؟ این کار نفعی برای آینده ندارد.
asal.as
«اینجا شرکتی است که ما در آن به جای حرف‌زدن، عمل می‌کنیم.
چوب شور
ماسک سخت‌ترین کارش را بعد از حضور در یک دفتر کاریابی به‌عهده گرفت. او تحقیق کرده بود که پردرآمدترین شغل کدام است؛ نظافت اتاق بخارشوی الوار کارگاه چوب‌بری با فرچه‌های مخصوص که ۱۸ دلار در ساعت درآمد داشت. ایلان دربارهٔ آن کار چنین توضیح می‌دهد: «باید لباس مخصوص کار می‌پوشیدیم و سینه‌خیز از تونل باری که فقط اندازهٔ بدن یک انسان جا داشت، رد می‌شدیم. سپس درحالی‌که هنوز اتاق پر از بخار داغ بود باید با بیل شن‌ها، شیرهٔ درخت و سایر آشغال‌های باقی‌مانده را از همان مسیری که وارد شده بودیم، بیرون می‌آوردیم. راه فراری نبود. فرد دیگری در آن‌طرف با چرخ‌دستی این خرت‌وپرت‌ها را بیرون می‌کشید، اگر بیش از نیم‌ساعت در اتاق می‌ماندیم، از گرما تلف می‌شدیم.» ۳۰ کارگر با هم شروع به‌کار کردند، روز سوم فقط پنج نفر سر کار آمدند و در پایان هفته ماسک و دو نفر دیگر باقی‌مانده بودند.
kia
ایلان از آن دسته افرادی نبود که بگوید تو را درک می‌کنم یا متوجه منظورت هستم، زیرا درون او حسی وجود ندارد که به او بگوید ممکن است دیگران متوجه چیزی باشند که من نباشم
Amin
آنچه برای ماسک غیرقابل‌تحمل بود بهانه‌های واهی و عدم وجود برنامهٔ مشخص کاری بود. مانند بسیاری از مهندسان شرکت، هولمان نیز بعد از یکی از بازخواست‌های ماسک به این موضوع پی‌برد. «اولین باری که بازخواست شدم بدترین تجربه‌ام بود. مشکلی پیش آمده بود و ماسک از من پرسید چقدر زمان می‌برد تا همه‌چیز حل شود و من پاسخی نداشتم. ماسک با لحن تندی گفت که تو باید بدونی، این مسئله برای این پروژه خیلی مهمه و همه چیز به این موضوع بستگی داره. چرا برنامه‌ای براش نداری؟ من آماج سوال‌های سریع و تندوتیز او بودم. فکر می‌کردم که مهم‌ترین مسئله اطلاع رسانیِ سریع است اما یاد گرفتم که آنچه مهم است، داشتن اطلاعات کافی راجع به موضوع است.»
Amin
مدیران پی‌پال که در مهمانی آخر هفته جمع شده بودند تا موفقیت شرکت را جشن بگیرد. کوین هارتس یکی از سرمایه‌گذاران پی‌پال می‌گوید: «همگی دور یک میز در کافه‌ای نشسته و خوشحال بودیم اما ایلان به مطالعهٔ دستورالعمل یک موشک ساخت شوروی سابق مشغول بود. کتابی قدیمی که گویا از ای‌بی خریداری شده بود. همان‌طور که ایلان مشغول خواندن کتاب بود از اکتشافات فضایی و تغییر دنیا حرف می‌زد.»
Amin
او یک مخترع، تاجر، سلبریتی و یک مهندس صنعت است و توانایی ایجاد ایده‌های بزرگ و تبدیل آن‌ها را به محصول دارد. او هزاران نفر را به استخدام خود درآورده تا در کارخانجات آمریکا، فلزات را به چیزهایی تبدیل کنند که زمانی غیرممکن به‌نظر می‌رسید. او در آفریقا به‌دنیا آمده اما اکنون به‌عنوان یک آمریکاییِ نوآور در صنعت، یک متفکر فراملیتی و شخصی که سیلیکون‌ولی را در یک دورهٔ بلندپروازانه قرار داده شناخته می شود.
Amin
«تا مرگ فاصله‌ای نداشتم. درسی که گرفتم این بود که سفر، شما را به کشتن می‌دهد!»
Amin

حجم

۱٫۲ مگابایت

حجم

۱٫۲ مگابایت

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان