دانلود و خرید کتاب پرسه در متون عاشقانه‌ی کهن فارسی ایرج افشاری اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسه در متون عاشقانه‌ی کهن فارسی اثر ایرج افشاری اصل

کتاب پرسه در متون عاشقانه‌ی کهن فارسی

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پرسه در متون عاشقانه‌ی کهن فارسی

پرسه در متون عاشقانه‌ی کهن فارسی اثر ایرج افشاری اصل مجموعه‌ای از متون کلاسیک عاشقانه فارسی برای دوست‌داران ادبیات کلاسیک غنایی است.

ادبیات کلاسیک هر ملتی آئینه‌ فرهنگ و گنجینه‌ ادبی آن ملت به حساب می‌آید. آثاری که از گود آزمون در طول تاریخ سربلند بیرون آمده و به نیازهای فرهنگی زمانه خود پاسخ مؤثری داده‌اند و خود را تا زمان‌های دیگر کشانده و به شکل پویا و زنده خود را حفظ کرده‌اند. اگر اثری امروز در دست مردمان یک کشوری ورق می‌خورد، یعنی اینکه کتاب زمانه معاصر است و به بخشی از نیازهای فرهنگی و روحی و عاطفی او پاسخ مناسبی دارد.

متون کلاسیک به خاطر پرداخت به مسایل عام بشری و درد مشترک، در همه¬ی اعصار ارجاعاتی به آنها می‌شود. متون کلاسیک، به تم‌های ازلی و ابدی می‌پردازند. از جمله عشق، نفرت، حسادت، حرص و طمع، انتقام و پشیمانی، برادرکشی و خشم، آلودگی و پاک دامنی و... می‌پردزاند.

متون کلاسیک، متونی برای تمام فصول هستند. کهنه نمی‌شوند. پویا و مانا هستند. از گزند باد و غارت و چپاول و تنگ‌نظری‌ها در امان هستند. دفن نمی‌شوند. با اقتدار گردن می‌افرازند. همچون یاقوت مشعشعی میان تلّی از خاکستر نورافشانی می‌کنند. مهربان و بی‌ادعا خود را هدیه می‌کنند. و در موقعیت‌های سخت و پیچیده ارائه‌ی طریق کرده و اعلام حضور می‌کنند. علاوه بر ظرفیت بالای مضمون و محتوا از حیث عناصر نمایشی، ظرفیت مناسبی دارند و برای نمایش‌ تبدیلی خوراک مناسب و پرملاطی دارند.

نویسنده امیدوپار است با خوانش این مجموعه، به خواندن آثار کلاسیک فارسی بیشتر راغب بشوید و خوراک مناسبی از آن متون استحصال کنید.  

 خواندن کتاب پرسه در متون عاشقانه‌ی کهن فارسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به متون کلاسیک غنایی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۷۷۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان