دانلود و خرید کتاب حقوق ملت در قانون اساسی مشروطیت و جمهوری اسلامی ایران حمید عصمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق ملت در قانون اساسی مشروطیت و جمهوری اسلامی ایران اثر حمید عصمتی

کتاب حقوق ملت در قانون اساسی مشروطیت و جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتاب حقوق ملت در قانون اساسی مشروطیت و جمهوری اسلامی ایران

کتاب حقوق ملت در قانون اساسی مشروطه و جمهوری اسلامی نوشته حمید عصمتی و فرشته حسن‌زاده گرجی است.

بررسی حقوق ملت در قانون اساسی مشروطه و جمهوری اسلامی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم این قوانین ‌یکی از بدیهی‌ترین و اساسی‌ترین حقوق افراد را مطرح می‌سازد و با درج در قوانین اساسی و اسناد و معاهدات بین‌المللی، ضمانت اجرایی یافته است.

 کتاب حاضر با مقایسه‌ی تطبیقی قانون اساسی مشروطه با جمهوری اسلامی ‌ایران، تفاوت‌ها و مشابهت‌های این دو قانون را در زمینه‌ی حقوق ملت نشان داده و روشن کرده است که این دو قانون از نظر مبانی و ویژگی‌ها و بنیان‌ها متفاوت هستند.    

خواندن کتاب حقوق ملت در قانون اساسی مشروطیت و جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پزوهشگران حقوق و علوم اجتماعی و سیاسی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب حقوق ملت در قانون اساسی مشروطیت و جمهوری اسلامی ایران

با اوج گرفتن نهضت مشروطیت، پس از آنکه دولتیان و درباریان متوجه شدند که دیگر نمی‌توان انبوه ناراضیان و معترضان را به زور رام نمود، مظفرالدین شاه با تأسیس «عدالتخانهٔ دولتی» برای «اجرای احکام شرع» موافقت کرد تا آتش انقلاب را خاموش نماید. متن این فرمان بدین شرح بود: «چنان‌که مکرر این نیت خودمان را اظهار فرموده‌ایم، ترتیب و تأسیس عدالتخانهٔ دولتی برای اجرای احکام شرع مطاع و آسایش رعیت از هر مقصود مهمی واجب‌تر است و این است که به صراحه مقرر می‌فرماییم برای اجرای این نیت مقدس، قانون معدلت اسلامیه که عبارت از تعیین حدود و اجرای احکام شرع مطهره است باید در تمام ممالک محروسهٔ ایران عاجلاً دایر شود، بر وجهی که میان هیچ‌یک از طبقات رعیت فرقی گذاشته نشود و در اجرای عدل و سیاسات، به طوری که در نظامنامهٔ این قانون اشاره خواهیم کرد، ملاحظهٔ اشخاص و طرفداری‌های بی‌وجه قطعاً و جداً ممنوع باشد. البته به همین ترتیب، کتابچهٔ نوشته مطابق قوانین شرع مطاع و فصول آن را ترتیب و به عرض برسانید تا در تمام ولایات دایر و ترتیبات مجلس آن هم بر وجه صحیح داده شود و البته این قبیل مستدعات علمای اعلام که باعث مزید دعاگویی ماست همه وقت مقبول خواهد بود. همین دستخط ما را هم به همهٔ مردم ابلاغ کنید».

نظرات کاربران

mr paradox
۱۳۹۹/۰۷/۲۱

حقوق ملت ؟! ... جک زیباییه!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

حجم

۲۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان