دانلود و خرید کتاب اما دخترم فاطمه؛ مناقب و مصائب حضرت زهرا (ع) از زبان پیامبر (ص) ب. ام نرجس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اما دخترم فاطمه؛ مناقب و مصائب حضرت زهرا (ع) از زبان پیامبر (ص) اثر ب. ام نرجس

کتاب اما دخترم فاطمه؛ مناقب و مصائب حضرت زهرا (ع) از زبان پیامبر (ص)

نویسنده:ب. ام نرجس
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اما دخترم فاطمه؛ مناقب و مصائب حضرت زهرا (ع) از زبان پیامبر (ص)

«اما دخترم فاطمه» مناقب و مصائب حضرت زهرا علیها السلام از زبان پیامبر صلی الله علیه وآله است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «مناقب سیدة النساء از لسان سید الأنبیاء گلاب از گل است؛ و فضائل دختر از پدر شنیدن «من فی البیت ادری‌ بما فی البیت» است. فاطمه‌علیهاالسلام را کسی بهتر از همه معرفی می‌کند که او در دامانش نشو و نما یافته و متخلّق به اخلاق اوست و همانگونه که او می‌خواسته بوده، تا جائی که درباره‌اش «امّ ابیها» و «فداها ابوها» فرموده است. هزار و چهارصد و سی سال است که مدیحه‌سرائی و بیان جلالت فاطمه‌علیهاالسلام انسیه حوراء زهرای ملکوتی از ناحیه خداوند متعال و فرشتگان آغاز گردیده، و نه از همان روز که هزاران سال قبل از خلقت و ولادت جسمانی‌اش ذکر فضائل او زبانزد اهل آسمانهاست. اکنون گوش بر سخن پیامبر رحمت دوخته‌ایم که مظهر بلند رحمت الهی را به ما محبین فاطمه‌اش معرفی کند. سر بر آستان درِ نیم سوخته‌اش - همانجا که قتلگاه محسن عزیز است - گذاشته‌ام تا با دست مجروح از این بی دست و پا دستگیری کند، تا در روز رستاخیز در کنار خدمتگزارانش بایستد.»

نظرات کاربران

14diamonds
۱۳۹۸/۱۰/۱۰

السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة قطعا کتاب برای دوستداران حضرت لذت بخش خواهد بود. با خوندن کتاب با بسیاری از فضایل و خصوصیات حضرت فاطمه (س) و پنج تن آل عبا(علیهم السلام) آشنا میشید که شاید تا به حال نشنیده

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۸/۱۱/۰۳

کتاب ۲۳۱ از کتابخانه همگانی، کتابی خوب و مفید ، هرچند مختصر و کوتاه !

کاربر ۱۵۰۱۶۰۰
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

عالی....لعن الله علی قوم الظالمین...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله را در مسئله ازدواج فاطمه ‌علیهاالسلام سرزنش می‌کردند. حضرت هم فرمود: اگر خداوند علی بن ابی‌طالب‌علیه‌السلام را نمی‌آفرید برای فاطمه ‌علیهاالسلام کفوی نبود.
سیّد جواد
امیرالمؤمنین ‌علیه‌السلام فرمود: از پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله شنیدم که می‌فرمود: من فاطمه را فاطمه نامیدم، زیرا خداوند او را و کسانی از ذریه‌اش را که خدا را با توحید ملاقات کنند، و به آنچه من آوردم ایمان دارند از آتش جهنم جدا کرده است. پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله فرمود: من دخترم را فاطمه نام گذاشته‌ام بخاطر آنکه خداوند عزوجل او و کسانی که او را دوست دارند از آتش جهنم جدا کرده است.
سیّد جواد
عایشه می‌گوید: پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله را می‌دیدم که فاطمه ‌علیهاالسلام را می‌بوسید. عرض کردم: یا رسول اللَّه، دیدم کاری انجام می‌دادی که قبلاً انجام نمی‌دادی؟ فرمود: ای حمیراء، آن شب که مرا به آسمان بردند، داخل بهشت شدم و در کنار درختی از درختان بهشت ایستادم که درختی زیباتر از آن و برگهایش سفیدتر و میوه‌اش گوارتر از آن در بهشت ندیدم. میوه‌ای از میوه‌های آن چیدم و خوردم و آن در صلب من نطفه شد، هنگامی که بر زمین آمدم خدیجه به فاطمه حامله شد. من هرگاه مشتاق بوی بهشت می‌شوم بوی فاطمه را استشمام می‌کنم.
سیّد جواد
پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله به علی ‌علیه‌السلام فرمود: یا علی، خداوند عزوجل فاطمه را به تو تزویج کرد، و زمین را مهریه‌اش قرار داد. هر کس با دشمنی تو روی زمین راه رود، به حرام راه رفته است.
سیّد جواد
اول کسی که درباره او حکم می‌شود محسن بن علی ‌علیه‌السلام و قاتل اوست.
سیّد جواد
پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله وارد منزل شد و دید عایشه رو به فاطمه ‌علیهاالسلام صیحه می‌زند و فریاد می‌کند و می‌گوید: قسم به خدا ای دختر خدیجه، تو برای ما فضیلتی بر مادرت نمی‌بینی، او چه فضیلت و برتری بر ما دارد؟ خدیجه جز یکی از ما کسی نبود. فاطمه ‌علیهاالسلام گفتار عایشه را گوش می‌داد و پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله را که دید به گریه درآمد. پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله فرمود: ای دختر محمد چه چیز تو را به گریه درآورد؟ فاطمه ‌علیهاالسلام عرض کرد: عایشه نام مادرم را برد و خواست فضل او را پایین بیاورد و من گریه کردم. پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله به غضب درآمد و فرمود: یا حمیرا، ساکت باش که خداوند تبارک و تعالی به زنانی که فرزند می‌آورند و مهربان هستند برکت داده، ولی تو از آن زنها هستی که خداوند رَحِم تو را نازا نموده و فرزندی از تو متولد نمی‌شود
سیّد جواد
این نور منصوره در آسمان و فاطمه در زمین است. گفتم: حبیبم جبرئیل، برای چه در آسمان منصوره و در زمین فاطمه است؟ گفت: در زمین فاطمه نامگذاری شده برای آنکه شیعیانش از آتش جهنم جدا شده و دشمنانش از محبت او جدا شده‌اند. و در آسمان منصوره است بخاطر قول خداوند عزوجل که: «آن روز مؤمنان به نصر و یاری خداوند خوشحال می‌شوند که هر کس را بخواهد یاری می‌کند»، یعنی نصر و یاری فاطمه برای دوستانش.
پناه
پیامبر صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله فرمود: نور فاطمه قبل از خلقت زمین و آسمان آفریده شده است. بعضی از مردم عرض کردند: یا نبی اللَّه، پس او انسیه نیست؟ فرمود: فاطمه حوراء انسیه است. گفتند: یا نبی اللَّه، چگونه او حوراء انسیه است؟ فرمود: خداوند عزوجل او را قبل از خلقت آدم از نور خود آفرید آنگاه که ارواح بودند. وقتی خداوند عزوجل آدم را آفرید، نور او بر آدم عرضه شد.
پناه
مناقب و فضائل فاطمه ‌علیهاالسلام از لسان رسول‌اللَّه‌صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله اگر چه در کتب عامّه نیز بسیار است ولی غالباً فضائلی را نقل کرده‌اند که محتوای بلندی ندارد، و چون اکثر آن روایات از عایشه و امثال اوست می‌بینیم به خاطر حقد و حسدی که به فاطمه ‌علیهاالسلام و مادرش خدیجه‌علیهاالسلام و امیرالمؤمنین ‌علیه‌السلام داشته، روایاتی است که فضائل بلند و مقامات و منزلت معنوی در بر ندارد.
سیّد جواد
مادر مهربانم! خداوند بر حریری نوشته «مهریه زهرا شفاعت امت»؛ و تو آن حریر را در مزار بی نشان روی سینه نگه داشته‌ای؛ تا روز قیامت آن را در دست بگیری و گنهکاران را شفاعت کنی. چشم به قلب نرم‌تر از حریر تو دوخته‌ام که آن روز در نگاه تو باشم.
پناه

حجم

۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان