دانلود و خرید کتاب مجموعه‌ مقالات زبان شناسی و ایران شناسی سعید عریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه‌ مقالات زبان شناسی و ایران شناسی اثر سعید عریان

کتاب مجموعه‌ مقالات زبان شناسی و ایران شناسی

معرفی کتاب مجموعه‌ مقالات زبان شناسی و ایران شناسی

کتاب مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی دربردارنده سیزده نوشتار در حوزه زبان های ایرانی و فرهنگ باستانی ایران است که سعید عریان استاد دانشگاه آن را نوشته و در مجلات علمی پژوهشی منتشر شده‌اند. این مجموعه را مریم حاتمی، گردآوری و تدوین کرده است.

درباره کتاب مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی

سعید عریان، در مقدمه کتاب مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی، توضیح داده است که این نوشتارها در طی ۳۰ سال فعالیت علمی و پژوهشی او نگاشته شده و اکنون پس از مدت‌ها دوباره آنها را بررسی و بازبینی کرده است. از سیزده نوشتار آمده در این مجموعه به جز نخستین مقاله که ترجمه‌ای از یک نوشتار ایتالیایی است باقی نوشتارها محصول پژوهش سعید عریان در زمینه زبان‌های ایران باستان و به طور خاص زبان پهلوی و متون اوستایی هستند.

کتاب مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی سعید عریان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و زبان‌های باستانی و مطالعات ایران باستان می‌تواند بسیار سودمند باشد.

بخشی از کتاب مجموعه مقالات زبان‌شناسی و ایران‌شناسی

مسئله هنر در ایران به ویژه ایران باستان نسبت به هنر غرب وضع دگرگون دارد. هنر ایران بازتاب نگرش ها و مبین اندیشه‌های اعتقادی هنرمند ایرانی است. در هنر ایران باستان از هرمزد که خدای واحد و بزرگ است، که سراسر، آسمان و نور است و تنها مظاهر و تجلیات او در اعیان آشکار می‌شود، که سر بر شمال، پای در جنوب، دستی بر شرق و دستی بر غرب عالم وجود دارد، به طور مطلق تصویری وجود ندارد؛ از ایزدان که لحظه‌ای از زندگی انسان دور نمی‌شوند و مر قانون الهی رفتار می‌کنند، تندیسی ساخته نشده است. حتی هنر معماری ایرانی نیز با همین مبنای اعتقادی توجیه و تبیین می‌شود و از همین روی بهتر است که بگوییم که این هنر خود بازتاب تحولات فرهنگی و بالاخص اندیشه‌های دینی است و هرگز در طول تاریخ ایران زمین چه پیش و چه بعد از اسلام، شما نمی‌توانید هنر، اعم از تذهیب، خوشنویسی، معماری، نگارگری، و نیز ادبیات اعم از نظم و نثر اصیل و نه بر ساخته را فارغ از اندیشه‌های دینی ببینند؛ که اگر چنین نبود آنگاه می‌توانستیم آشکارا از تأثیر هنر در تحولات اجتماعی سخن بگوییم. اما این تنها دشواری نیست.

نظرات کاربران

کاربر ۲۵۴۱۱۰۳
۱۳۹۹/۰۹/۱۷

بهترین کتاب

امیر صدرا
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

خیلی خوب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۱۱,۵۰۰
تومان