دانلود و خرید کتاب درآمدی به فلسفه و ادبیات اوله‌مارتین اسکیلیز ترجمه ابوالفضل توکلی شاندیز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی به فلسفه و ادبیات اثر اوله‌مارتین اسکیلیز

کتاب درآمدی به فلسفه و ادبیات

معرفی کتاب درآمدی به فلسفه و ادبیات

درآمدی به فلسفه و ادبیات نوشته اوله مارتین اسکیلیز است که در نشر بوکا به چاپ رسیده است.

جدال دیرین فلسفه و ادبیات به‌خاطر مدعاهای این دو رقیب برای تسلّط بر یک قلمرو واحد بوده است. زمانی بود که افلاطون و دیگران بنا داشتند به طرد ادبیات بپردازند آن هم به دلیل تشبث جستن آن به عواطف و احساسات که کنترل آنها از توان خرد خارج است؛ اما نوشته‌های اخیر در این باره، درست به همین دلیل که ژانرهای ادبی قادرند احساسات را نیز دخیل کنند، در پی احیای دوبارۀ ادبیات هستند.

تصویری که فلسفه از خویش دارد اغلب به هیئت نگهبان عقلانیت محض است و سبک و فرم فلسفۀ مکتوب کمابیش آگاهانه کوشیده است تا بازتاب دهندۀ این وضع باشد. چنین است که برخی طنزی در این قضیه دیده‌اند که افلاطون خود به استفاده از بسیاری از فرم‌ها و صناعات مربوط به همان نوع نوشتاری دست بزند که یکسر از آن انتقاد کرده است. با این همه، فلسفه نیز مجبور است دست به برقراری ارتباط بزند و باید کسانی را که می‌خواهد اقناع‌شان کند با استفاده از شیوه‌ها و فرم‌های مناسب با غایتش مورد خطاب قرار دهد. البته این غایات می‌تواند متفاوت باشد. به‌نظر می‌رسد برخی متون فلسفی متون بیش از آن که در پی آموختن یا اثبات کردن باشند، قصد برانگیختن یا ترغیب مخاطب را دارند تا کار بحث و بررسی را شخصاً عهده‌دار شوند. و از قضا این درست همان شیوه‌ای است که آثار ادبی می‌توانند از آن طریق در قبال فلسفه وارد عمل شوند.

 درباره کتاب درآمدی به فلسفه و ادبیات

 این کتاب درآمدی روشن و فشرده در باب روش‌های بررسی فلسفی مسائل مهم ناظر بر سرشت و ارزش ادبیات، تعریف ادبیات، جایگاه مولف، نیت مولف، رابطه فرم آثار فلسفی و رابه آن با محتوا و مسائل مربوط به خوانش و تفسیر آثار ادبی است.

 اوله مارتین اسکیلیز  در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه فلسفه و ادبیات در رابطه‌ی دوسویه خود و همچون حوزه‌هایی به هم پیوسته و درهم‌تنیده یکدیگر را کامل و باور می‌کنند، فرم‌های ادبی چگونه چگونه بستری برای شرح و بسط مسائل گوناگون فلسفی می‌شوند و چگونه فرم‌های فلسفی گوناگون از ابزارهای ادبی بهره‌ می‌گیرند تا خوانندگان خود را قانع کنند.

او در خلال این مباحث این پرسش را مطرح می‌کند که اصولا تمایز میان فلسفه و ادبیات چقدر موجه یا سودمند است.

 خواندن کتاب درآمدی به فلسفه و ادبیات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پزوهشگران حوزه فلسفه و ادبیات و علاقه‌مندان به این دو حوزه را به خواندن کتاب درآمدی به فلسفه و ادبیات دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۸۰۰
تومان