دانلود و خرید کتاب اسلام، راهبر زندگی؛ مکتب اسلام، رسالت ما سید محمدباقر صدر ترجمه سیدمهدی زندیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسلام، راهبر زندگی؛ مکتب اسلام، رسالت ما اثر سید محمدباقر صدر

کتاب اسلام، راهبر زندگی؛ مکتب اسلام، رسالت ما

معرفی کتاب اسلام، راهبر زندگی؛ مکتب اسلام، رسالت ما

اسلام، راهبر زندگی؛ مکتب اسلام، رسالت ما، گزیده آثار شهید محمدباقر صدر درباره سبک زندگی اسلامی است.

 درباره کتاب اسلام، راهبر زندگی؛ مکتب اسلام، رسالت ما

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، شهید محمدباقر صدر در اواخر عمر شریف خود با طرح سلسله مباحث « الإسلام یقود الحیاة؛ اسلام، راهبر زندگی» کوشید تا فراخور نیازهای فرهنگی و فکری جامعه اسلامی در سایه حاکمیت اسلام، پاسخی درخور به این نیازها ارائه دهد. او در این مباحث که شامل شش رساله است، اجمالی از مسائل مهمی را که امت اسلامی پس از پیروزی انقلاب و به دست گرفتن حکومت با آنها روبه‌رو است بیان کرده است؛ مباحثی چون دکترینی درباره پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی، طرحی از اقتصاد اسلامی، نقش انسان و امت در حیات سیاسی جامعه، تبیین منابع قدرت سیاسی از دیدگاه اسلام و بانک در جامعه اسلامی.

«المدرسة الإسلامیة» بخش دوم این کتاب است. شهید صدر در آن کوشیده است اندیشه و مفاهیم اسلامی را که در دو کتاب اقتصاد ما و فلسفه ما به شکل تخصصی مطرح شده است در سطحی عمومی بازتاب دهد.

«رسالتنا»، بخش سوم از این کتاب، شامل مقالاتی است که با همین نام به‌عنوان سرمقاله‌هایی در مجله الاضواء به چاپ رسیده بود. این مجله در دهه پنجم قرن بیستم میلادی از سوی گروهی از علمای نجف اشرف منتشر می‌شد.

خواندن کتاب اسلام، راهبر زندگی؛ مکتب اسلام، رسالت ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پژوهشگران جامعه‌شناسی و اخلاق اسلامی و علاقه‌مندان به مباحث سبک زندگی اسلامی.

نظرات کاربران

اشکانم
۱۴۰۱/۰۴/۰۴

لطفاً کتاب های شهید صدر رو بیارید تو بی نهایت

کاربر ۱۴۶۶۹۶۷
۱۳۹۹/۰۸/۱۶

خیلی گرونه ، خیلی

کاربر 2484331
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

کتاب عالی است حتما بخوانید

m.naseri81
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

خیلی گرونه، چه خبره آخه 18 تومن😒

ketab man
۱۴۰۱/۱۱/۰۲

💯💯💯💯💯💯💯

mahdi
۱۴۰۲/۱۲/۰۷

کتاب یک دیدگاه کامل و جامع در مورد نظریه اجتماعی اسلام به شما میدهد. این کتاب نسبت به اقتصادنا و فلسفتنا در سطح ساده‌تری قرار دارد لذا بهتر است این کتاب را در ابتدا بخوانید.

hosein.bannaee
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

ببخشید من این کتاب رو از سایت طاقچه خریدم ولی توی نرم‌افزار نمیاره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
ـ زمینه‌سازی مرحله خلافت انسان ـ مرحله فطرت از مراحل خلافت انسان بر روی زمین ـ انقلاب پیامبران جهت بازگرداندن جامعه توحیدی ـ امام، تبلور وصایت بر انقلاب ـ مرجعیت به‌عنوان مرحله سوم خط گواهی زمینه‌سازی مرحله خلافت انسان تقدیر چنین بود که آدم (ع)‌، اولین نماینده بشریت باشد که خداوند او را برای خلافت بر روی زمین برگزید. زندگی آدم (ع) مانند زندگی هر انسان دیگری در این جهان آغاز شد با این تفاوت اساسی که هر انسانی در مرحله کودکی تا رشد، دوره پرستاری و حضانت را می‌گذراند؛ زیرا انسان در این مرحله نمی‌تواند کارهایش را به‌طور مستقل انجام دهد یا شخصاً با مشکلات زندگی روبه‌رو شود و اهداف خلافت را محقق سازد. بنابراین باید نوعی
کاربر ۳۰۱۷۹۵۵
تا امت اسلام درکش را نسبت به صبر تغییر ندهد و باور نکند که صبر، عبارت است از شکیبایی در انجام وظیفه و تحمل سختی‌ها در راه مقاومت در برابر ظلم و سرکشی و صرف نظر کردن از دغدغه‌های کوچک به‌خاطر دغدغه‌های بزرگ، هرگز نخواهد توانست جنبشی فراگیر را در حیاتش محقق سازد: (أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنّةَ وَلَمّا یعْلَمِ اللهُ الّذِینَ جَاهَدُواْ مِنکمْ وَیعْلَمَ الصّابِرِینَ)؛ آیا پنداشتید که داخل بهشت می‌شوید، بی‌آنکه خداوند جهادگران و شکیبایان شما را معلوم بدارد؟
کاربر ۱۷۶۸۱۱۰
بخشید. این ملت بزرگ هم‌چنان‌که وجدان جهان را تکان داد و معیارهای مادی آن‌را با ارزش‌هایی که
کاربر ۱۹۸۸۹۲۳
علم اقتصاد و نظام اقتصادی مانند تاریخ و اخلاق نظیر فرقی که میان علم اقتصاد و ن
کاربر ۲۴۴۹۷۰۴

حجم

۳۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

حجم

۳۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان