دانلود و خرید کتاب معرفت نفس؛ جلد ششم آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب معرفت نفس؛ جلد ششم

درباره معرفت نفس کتاب‌های زیادی تالیف شده و فلاسفه هم از مشرب‌های مختلف سخنان زیادی گفته‌اند و در آثار خود به آن پرداخته‌اند و مفسران قران مجید هم در این‌باره بسیار صحبت کرده‌اند؛ چنان‌که علامه طباطبایی (ره) در تفسیر شریف المیزان، به تناسب، مسائل مختلفی را دربارهٔ معرفة‌النّفس از جهات قرآنی و فلسفی و عرفانی، بیان داشته است.

آیت الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی» نیز با توجّه به اهمیّت موضوع، به این بحث پرداخته‌اند، منتهی نگاه ایشان به موضوع، بیشتر جنبهٔ اخلاقی و از جهتی، جنبهٔ قرآنی و روایی دارد؛ لذا بررسی‌های ایشان در موضوع معرفت نفس در این کتاب را باید نوعی شناخت نفس از نگاه قرآن و عترت(ع) خواند. نگاهی که همچون سایر آثار معظّم‌له، با رنگ اخلاق آمیخته است.

درباره کتاب معرفت نفس

مجموعۀ حاضر، حاصل دروس اخلاقی معظّمله در ماه مبارک رمضان ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ قمری (سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵شمسی) و نیز در شبهای جمعۀ طول این سه سال در مسجد حکیم اصفهان است که پیش از این، جلد اوّل تا پنجم از آن منتشر شده است.

کتاب حاضر که ششمین مجلّد از این دوره است و دربردارندۀ بخش‌های هفتم و هشتم از مجموعۀ معرفت نفس می‌باشد، دو موضوع اصلی را پی می‌گیرد: یکی موضوع «اعمال انسان در دنیا و آخرت» و دیگری مبحث «سیر انسان در برزخ و قیامت».

در بخش اوّل کتاب (بخش هفتم از مجموعۀ معرفت نفس)، طی دو فصل، به بحث دربارۀ اعمال انسان و آثار این اعمال در دنیا و آخرت پرداخته شده و در آن، تأثیر و نتایج گفتار، کردار، افکار و نیّات در وجود انسان و نیز محیط پیرامونی، برّرسی می‌شود. در فصل اوّل از این بخش، محور مباحث، موضوع تجسّم اعمال نیک و زشت در دنیا و آخرت، می‌باشد که در آن، علاوه بر طرح مسئلۀ جزا و پاداش، سه مفهوم از تجسّم اعمال که عبارتند از: «مکافات عمل در دنیا»، «ظهور و بروز اعمال در آخرت» و «هویت‌سازی اعمال»، مطرح شده است.

پس از آن در فصل دوّم، سه مسئلۀ مهمِّ «احباط و تکفیر»، «توبه» و «نیّت و انگیزه» که با اعمال انسان ارتباط تنگاتنگی دارند، تبیین گردیده است. 

خواندن کتاب معرفت النفس جلد ششم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به مباحث اخلاقی و مذهبی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان