دانلود و خرید کتاب تولی و تبری عباس رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تولی و تبری اثر عباس رحیمی

کتاب تولی و تبری

نویسنده:عباس رحیمی
انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تولی و تبری

تولی و تبری کتابی نوشته عباس رحیمی است که به بررسی ارزش‌های اعتقادی و ایمانی دوستی با اهل بیت (ع) و دشمنی با دشمنان اهل بیت (ع) می‌پردازد.

مؤلف در این کتاب تلاش کرده است تا با تبیین تولی و تبری،خواننده را با یکی از ارکان جدّی دین اسلام آشنا سازد و در دل مباحث،پاسخ بسیاری از شبهات را به صورت شفاف بیان سازد.همچنین دامن معارف شیعی را از اتّهامات ناروا پاک سازد.

دراین کتاب می‌خوانیم که آیا منزلت ۱۴ معصوم(ع) در نظر شیعه در حدّ خداست؟

چرا شیعیان حاجتهایشان را از اهل بیت می خواهند؟

انتظارات امامان از پیروان شان چیست؟

چرا هرچه تلاش می‌کنیم در مسایل معنوی رشد نمیکنیم؟

 خواندن کتاب تولی و تبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای آشنا سازی جوانان با معارف و اخلاق اسلامی نوشته شده است.

 بخشی از کتاب تولی و تبری

در آیه دیگر فرمود: قُلْ إِن کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَآؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَیْکُم مِنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّی یَأْتِیَ اللّهُ بِأَمْرِهِ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ؛۱۲«بگو اگر پدران و پسران و برادران و زنان و خاندان شما و اموالی که گرد آورده‌اید و تجارتی که از کسادش بیمناکید و سراهایی را که خوش می‌دارید، نزد شما از خدا و پیامبرش و جهاد در راه وی دوست‌داشتنی‌تر ند، پس منتظر باشید تا خدا فرمانش را به اجرا درآورد و خداوند گروه فاسقان را راهنمایی نمی‌کند.»

این تبرّی را خداوند در آیه ۱۳ همان سوره، به صورت نهی از تولّی آن‌ها بیان می‌کند: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ۱۳ «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! مردمی را که خدا بر آنان خشم رانده به دوستی مگیرید!»

این آیه، کسانی را که مورد غضب خداوند باشند، چه مشرکان، چه کافران و چه مدّعیان مسلمانی _ که مورد غضب خدا باشند _ شامل می‌شود. یعنی پیمان و دوستی، میان مؤمن _ که ولیّ خداوند است _ و غیر او _ که دشمن خداوند است _ نمی‌تواند تحقّق پیدا کند و شرط مسلمان بودن، بریدن و قطع رابطه با دشمنان خداوند از هر دسته و گروهی می‌باشد. لذا این آیه، شامل تولّی و تبرّی خاص می‌شود.

سوره مجادله تبرّی را به گونه‌ای دیگر بیان می‌کند که لحنی تندتر دارد چنان که فرمود: لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءهُمْ أَوْ أَبْنَاءهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ؛۱۴ «قومی را نَیابی. که به خدا و آخرت ایمان داشته باشند و در عین حال کسانی را که با خدا و رسولش مخالفت کرده‌اند _ هر چند پدرانشان یا پسرانشان یا برادرانشان یا عشیرهٔ آنان باشند _ دوست بدارند.»

یعنی تو هرگز نمی‌یابی گروهی را که ایمان به خدا و قیامت داشته باشد و در عین حال طرح دوستی با کسانی که دشمن خدا و رسول هستند بریزد.


نظرات کاربران

دانش دوست!
۱۴۰۲/۱۲/۱۳

سلام. به ویژه با عنایت به تبلیغات سنیان و نیز رویکردهای غلط تقریبی ها، نوشتن و چاپ این دست کتابها لازم است.با تشکر.یاعلی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۴۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۶۰۰
تومان