دانلود و خرید کتاب ماجراجو در ایلام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماجراجو در ایلام اثر موسی زمان‌زاده دربان

کتاب ماجراجو در ایلام

معرفی کتاب ماجراجو در ایلام

کتاب ماجراجو در ایلام نوشته‌ی موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، به بررسی خصوصیات و ویژگی‌های سیاحتی و زیارتی استان پرجاذبه‌ی ایلام می‌پردازد این کتاب اطلاعات دقیقی از این استان بزرگ در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

درباره کتاب ماجراجو در ایلام

استان ایلام از قدیمی‌ترین استان‌های ایران است که تاریخی از حکومت‌ها را نشان می دهد، آداب و رسوم خاصی را در این استان می‌بینیم، مثل عزاداری و ... درضمن جاذبه‌های طبیعی آن مثل طاق سنگی شیرین و فرهاد، دریاچه‌ی دوقلوی سیاه گاو، قلعه‌ها، آتشکده‌ها و ... گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، گلی مبافی، حصیربافی، گیوه، لباس های عشایری و ...همچنین روغن حیوانی، عسل، سقز، بژی، کشک و ... حاصل کار اهالی آن منطقه است.

خواندن کتاب ماجراجو در ایلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به گردشگری پیشنهاد می‌کنیم 

بخشی از کتاب ماجراجو در ایلام

از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی بخشی از شبکه جنوب‌شرقی رودهای دجله و فرات به عیلام تعلق داشت. دولت عیلام در فواصلی نیز نواحی کوهستانی و جلگه‌ای واقع در شمال شرقی و جنوب‌شرقی قسمت‌های پست بین‌النهرین را در بر داشت، ولی تعیین قلمرو دقیق آنها دشوار است.

از ظهور امپراتوری هخامنشی در ۵۵۰ قبل از میلاد، عیلام از ولایات خراجگزار ایران گردید. آنچه امروزه ایلام خوانده می‌شود، بخشی از این حکومت بوده و در زمان اردشیر بابکان ما سبذان نامیده می‌شد.

به مناسبت وجود رودخانه مهم و پر آب سیروان در این ناحیه، این منطقه به نام سیروان نیز شهرت داشت ولی در دوران قاجاریه این منطقه پشتکوه تغییر نام داد، زیرا در پشت لرستان و دامنه غربی زاگرس قرار داشت. با به‌قدرت رسیدن حسینقلی‌خان، شهر ایلام حسین‌آباد خوانده شد، زیرا مقر تابستانی والی بود

نظرات کاربران

Kutik-Inshushinak
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

تصاویر نمایش داده نمی‌شوند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵ صفحه

حجم

۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۵ صفحه

قیمت:
۱۴,۹۰۰
تومان